سینما اسکولز

۹ نکته برای ساختن ارتباطات و شبکه سازی در صنعت سینما

۹ نکته برای ساختن ارتباطات و شبکه سازی در صنعت سینما

« شبکه سازی » یک مهارت بسیار ضروریه که هر فردی که در صنعت فیلم فعاله باید اون رو پرورش بده. در این صنعت که تماماً روی محور ارتباطات شما و تعاملات با افرادی که می‌شناسید میچرخه ، شبکه‌سازی یعنی مهارتی که باهاش  می‌تونید با افرادی که ممکنه بیشترین نفوذ یا تأثیر رو در حرفه شما داشته باشند، ارتباط برقرار کنید .

 

فهرست مطالب :

  • شبکه سازی چیست ؟
  • چرا شبکه سازی در صنعت فیلمسازی انقدر اهمیت داره ؟
  •  ۹ نکته برای شبکه سازی در صنعت فیلم

 

شبکه سازی چیست ؟

شبکه سازی فرآیند برقراری روابط و ساختن ارتباطات حمایتی در میان همتایان، همکاران توانمند یا دیگر چهره های حرفه ای مهمه . شبکه‌سازی ،  افرادی که در زمینه‌های مشابه یا نزدیک به هم فعالیت میکنند رو در یک مکان عمومی به هم پیوند میده و بهشون فضایی برای گفتگو بر سر علایق مشترک یا برقراری یک رابطه متقابل میده .

شما می‌تونید از شبکه‌سازی برای فرصت‌های شغلی، ایجاد روابط دوستانه، استخدام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه‌های مختلف شغل خودتون استفاده کنید.

 

چرا شبکه سازی در صنعت فیلمسازی انقدر اهمیت داره ؟

شبکه سازی در صنعت فیلم خیلی مهمه چون این امکان رو بهتون میده که با همتایان و افرادی ملاقات کنید که در نقش های مدیریتی و مهمی قرار دارند و می تونند به شما در پیشرفت در سینما کمک کنند.

شبکه‌سازی ، تعاملات اجتماعی شما رو گسترش میده و فرصت‌های خیلی خوبی براتون ایجاد میکنه ، شما رو با افراد جدید پیوند میده و بهتون در ایجاد روابط قوی کمک می‌کنه .

در صنعت سرگرمی و سینما ، کار فریلنسری خیلی رایجه ، بنابراین ایجاد این ارتباطات حیاتیه چون شما رو در بهترین موقعیت برای رسیدن به شغل بعدیتون قرار میده.

 

۹ نکته برای شبکه سازی در صنعت فیلم :

از ملاقات‌های حرفه‌ای گرفته تا ایمیل‌های معمولی، راه‌های زیادی برای شبکه‌سازی و معرفی کردن و نشون دادن خودتون به دیگران وجود داره. اینجا به چند تا نکته اشاره کردیم که بهتون در شبکه سازی و ایجاد یک حلقه افراد حرفه ای کمک میکنه :

 

ارائه آسانسوریتون رو آماده کنید

قبل از شرکت در اولین رویداد شبکه سازیتون، باید خودتون رو آماده کنید. چون رویدادهای شبکه سازی هم به اندازه مصاحبه های شغلی رسمی هستند و شما قراره مهارت هاتون رو به کسی نشون بدید که امیدوارید یک ارتباط پایدار باهاش برقرار کنید.

حتما کارت ویزیت، چند تا سوال برای شروع صحبت یا موضوع گفتگو برای زمانی که با افراد جدید ملاقات می کنید، و یک ارائه آسانسوری (Elevator Pitch) برای پروژه ای که در حال کار هستید داشته باشید .

ارائه آسانسوری یک سخنرانی کوتاه و متقاعد کننده هستش که برای جلب علاقه مدیران و افراد به یک پروژه یا محصول استفاده میشه .

این ارائه یک راه عالی برای دادن یک سری اطلاعات مختصر و مفید در مورد یک ایده و داشتن یک نگاه اجمالی به پروژه شما بدون سرمایه گذاری و فقط با گفتگو هستش . حتما یاد بگیرید که چطور یک ارائه آسانسوری عالی داشته باشید .

 

در رویدادهای مرتبط با سینما شرکت کنید

نتورکرهای موفق اغلب در رویدادهای شبکه سازی شرکت می کنند. حتی افرادی که در صنعت فیلم جا افتادن هم همچنان با همتایان خودشون ارتباط برقرار می‌کنند و همیشه با افراد جدید ملاقات دارند و راه رو برای ارتباطات جدید باز میذارن.

سایت های سرگرمی یا پست های شبکه های اجتماعی رو بررسی کنید تا ببینید آیا رویدادی مرتبط با فیلم در نزدیکی شما در حال برگزاری هست یا نه.

در اکران های حرفه ای فیلم ها و جلسات نقد ثبت نام کنید، خصوصا اونایی که بازیگران و عوامل کار هم میان تا به سؤالات مربوط به پروژه پاسخ بدن. عاشقان سینما و متخصصان صنعت در این نوع رویدادها شرکت می کنند.

مثلا میتونید موقعی که تو صف منتظر فیلم هستید، با اطرافیانتان گپ بزنید. پس از اکران و جلسه نقد هم در نزدیکی لابی یا در کافه بنشینید تا چند ارتباط جدید برقرار کنید.

 

ارتباطات ارزشمند برقرار کنید

شبکه سازی یعنی ساختن ارتباطات با کیفیت ، نه فقط جمع آوری یک مشت کارت ویزیت از هر کسی که باهاش ملاقات می کنید. مخاطبینتون رو با توجه به میزان اهمیتشون دسته بندی کنید .

چند مورد از مهمترین ارتباطات حرفه ای رو  انتخاب کنید و بالای لیست قرار بدید. این ها افرادی هستند که باید بیشتر باهاشون در تماس باشید. هر از چند گاهی اونارو به یک قهوه دعوت کنید ، گهگاهی باهاشون تماس تلفنی بگیرید و در طول سال از کارایی که در شبکه های اجتماعی انجام میدن مطلع باشید.

ارتباطتون رو شاد و هدفمند نگه دارید. تماس مکرر با اونا و درخواست دائمی کمک میتونه آزار دهنده بشه  و رابطه شما رو بیش از حد یک طرفه کنه ، که ممکنه حتی باعث بشه دیگه تماس ها و ایمیل های شما رو جواب ندن . حواستون باشه .

اکیپ همکارانتون رو گسترش بدید

شبکه سازی به معنای برقراری ارتباط با طیف وسیعی از افراده ، نه فقط افرادی که در موقعیت های قدرتمندی هستند. شما میتونید از شبکه سازی برای ملاقات با دیگر بازیگران، نویسندگان، فیلمسازان و تدوینگران مشتاق استفاده کنید.

هنگام شبکه سازی ، به دنبال برقراری ارتباطات با افراد حرفه ای دیگر ، خارج از صنعت سینما هم باشید . ایجاد دوستی در فرآیند شبکه سازی میتونه تأثیر معناداری بر رشد شخصی و حرفه ای شما داشته باشه .

 

خودتون هم کمک کنید

شبکه سازی یک خیابان دو طرفه هستش و خیلی مهمه که شما هم به هر طریقی که می‌تونید به روابط خودتون کمک کنید . هر چیزی که در توانتون هست رو به میدان بیارید، سخاوتمندانه ازشون استفاده کنید تا به افراد نشون بدید که موفقیت اونا هم برای شما اهمیت داره.

به عنوان مثال، اگر تصحیح‌کننده خوبی هستید و دوست شما یک فیلمنامه‌نویسه ، بهش پیشنهاد کنید که پیش‌نویس کارشون رو تصحیح کنید.

با این که کمک به افراد صرفاً با هدف منفعت شخصی ممکنه خودخواهانه تلقی بشه ، اما این که شما اول کمک کنید باعث میشه طرف مقابل در لحظه نیاز شما هم بهتون کمک کنه. روابط باید دوطرفه باشه ، همونقدر که لطف میکنید خوبی دریافت می‌کنید .

 

گوش کنید

همه می‌دونیم که نشون دادن یک فهرست بلندبالا از همه کارایی که داریم انجام می‌دیم و تمام تجربیاتمون در فیلمسازی در یک رویداد شبکه سازی ممکنه برای آدم وسوسه انگیز باشه ، ولی گوش دادن به چیزی که بقیه میگن هم مهمه .

فعالانه گوش دادن نشون میده که شما برای زمان مخاطب جدیدتون ارزش قائل هستید و ممکنه نشون بده که علایق مشترکی هم دارید که میتونه به ایجاد رابطه حرفه ای باهاشون کمک کنه. باید حتما یاد بگیرید که چطور از گوش دادن فعال برای بهبود مهارت های ارتباطیتون استفاده کنید.

 

پیگیری کنید

اگر اخیراً در طول یک رویداد شبکه سازی با یک کارگردان یا تهیه‌کننده‌ ملاقات کردید، ظرف ۲۴ ساعت باهاش تماس بگیرید. یک ایمیل مودبانه براشون بفرستید و ازشون برای وقتی که گذاشتند تشکر کنید .

می‌تونید بهشون پیشنهاد بدید و بگید که می‌تونید در همه زمینه ها بهشون کمک کنید ، اینطوری ارتباطتون با اون آدم مستحکم میشه و خودتون رو بهش نشون می‌دید .

ایمیل رو کوتاه و بانشاط نگه دارید و ازشون درخواست کمک نکنید. به یاد داشته باشید، هدف شما ایجاد روابط پایداره ، نه درخواست کمک.

 

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی می تونند به شما کمک کنند تا با افراد مهم در این صنعت ارتباط برقرار کنید. از طریق نمایه لینکدین یا دیگر پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار کنید تا در تماس باشید و از پیشرفت حرفه‌ایشون مطلع بشید.

دوستانه و مودب باشید، پست هاشون رو لایک کنید و به فعالیت هایی که انجام میدن علاقه نشون بدید. از ایجاد مزاحمت یا آزار و اذیت برای اون شخص برای رسیدن به یک شغل خودداری کنید.

 

صبور باشید

ایجاد یک شبکه قوی از متخصصان و همتایان فیلم ممکنه مدتی طول بکشه . ثابت قدم، مؤدب و محترم بمونید و خودتون رو در معرض توجه افراد قرار بدید.

بعضی از پروژه‌های سینمایی به سرعت شکل می‌گیرن ، بعضیا هم هستند که به زمان بیشتری نیاز دارند تا به نتیجه برسند، بنابراین آماده باشید تا ارتباطاتتون با دیگران رو مدت طولانی تقویت کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

9 − چهار =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+