30%

آموزش پیشرفته فیلمنامه نویسی (همراه با زیرنویس فارسی)

Original price was: 2,000,000 تومان.Current price is: 1,400,000 تومان.

توضیحات

آموزش پیشرفته فیلمنامه نویسی

فیلمنامه‌نویسان برنده جایزه‌ی اسکار و اِمی به شما یاد می‌دهند که چگونه فیلمنامه بنویسید.

از شکل‌گیری یک ایده تا دریافت موافقت با ساختن آن، نوشتن یک فیلمنامه‌ی بلند را یاد بگیرید.

یک فیلم عالی از روی یک فیلمنامه عالی ساخته می‌شود. مهم نیست چقدر بودجه‌ی زیاد، بازی‌های جذاب، یا جلوه‌های بصری تماشایی داشته باشید، یک فیلمنامه‌ی بد نوشته‌شده پایه و اساس فیلم را قبل از شروع فیلمبرداری از بین می‌برد.

در دوره پیشرفته‌ی فیلمنامه‌نویسی FilmSkills، نویسندگان برنده‌ی جایزه اسکار و اِمی، مراحل گام به گام نوشتن فیلمنامه‌ای را به شما آموزش می‌دهند که مخاطب را درگیر خود کند. از همان مراحل ابتدایی توسعه و طراحی یک ایده‌ی قابل فروش، خلق شخصیت‌های پویا، درک ساختار داستان و در نهایت یادگیری نحوه بازاریابی برای فیلمنامه، تمام ابزارهای مورد نیاز برای نوشتن یک فیلمنامه حرفه‌ای هالیوود را به دست آورید.

 

جیسون توماریک، همراه با دیگر متخصصان موفق و مشهور بین‌المللی این صنعت، بسیار فراتر از فیلمنامه‌نویسی می‌روند، زیرا در مورد نحوه‌ی عملکرد واقعی این صنعت در دنیای واقعی به شما توصیه‌هایی ارائه می‌دهند. اگر شما یک فیلمنامه‌نویس حرفه‌ای در این صنعت نیستید، یک لطف در حق خودتان بکنید، پول خرج کنید، و این دوره را بخرید.

  • دیوید واینبرگ

 

این دوره آموزشی با قیمت ۲۴۹ دلار توسط ما از سایت filmskills خریداری شده ! مدرس های دوره های filmskills همگی از افراد سرشناس صنعت فیلمسازی هستند که برنده یا نامزد دریافت بیش از ۷۰ جایزه اسکار، امی، بفتا، جوایز انجمن بازیگران فیلم و جایزه پیبادی شده اند !

 

مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :

 

Screenwriting Master Course

با آموزگاران خود آشنا شوید

از فیلمنامه‌نویسان هالیوود که برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های ساخته شده را نوشته‌اند، یاد بگیرید.

 

الکسا امین

مدیر اجرایی استودیو

الکسا معاون سابق توسعه در Sony Pictures Animation و معاون تولید درNew Regency Productions است.

 

جف اولین

مدیر استودیو، LucasFilm

جف رییس پخش جهانی و آنلاین LucasFilm بود و بر انتشار پیش درآمدهای «جنگ ستارگان» نظارت داشت.

 

استیو اسکروان

تهیه کننده اجرایی برنده جایزه امی

استیو که دو بار برنده‌ جایزه‌ امی شده است، تهیه‌کننده اجرایی آثاری همچون «همه ریموند را دوست دارند»، «جذاب‌های کلیولند»، «تا مرگ» و «مدرسه راک» است و «مرد بی‌منطق» نامزد جایزه بزرگ هیئت داوران ساندنس را تهیه کرده است.

 

وین فیترمن

رییس بخش تولید در ویلیام موریس اندیور

وین فیترمن رهبری بخش تولید ویلیام موریس اندیور را بر عهده دارد که یکی از پنج آژانس برتر استعدادیابی در جهان است. مشتریان او شامل فیلمبرداران برنده اسکار، طراحان تولید، تهیه کنندگان و بازیگران هستند.

 

لوید کافمن

رییس تروما پیکچرز

لوید، رییس تروما پیکچرز و مدیرعامل Independent Film & Television Alliance (IFTA) است، انجمن تجارت جهانی توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان مستقل برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی.

 

جن کارول

مجری متن (هماهنگ‌کننده‌ی فیلمنامه)

جن در آثاری مانند «برکینگ بد»، «بهتره با سال تماس بگیری» ، «مردان در یک سن خاص»، «بیمارستان کودکان» و «بیمارستان عمومی» فعالیت داشته است.

 

ادوارد ریکورت

فیلمنامه‌نویس

ادوارد فیلمنامه‌نویسی آثاری همچون «اکنون مرا می‌بینی»، «جسیکا جونز»، «اکنون مرا می‌بینی ۲» و «ویوارد پاینز» بوده است.

 

کریس هانتلی

برنده جایزه اسکار

کریس هانتلی برای نرم افزار ساختار داستانی پیشگامانه‌اش دراماتیکا برنده جایزه اسکار شد.

 

کن دنسیگر

فیلمنامه‌نویس

کن دنسیگر نویسنده یا نویسنده‌ی مشترک هفت کتاب در زمینه فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، تدوین فیلم و تولید است. کن سابقاً رئیس بخش کارشناسی فیلم و تلویزیون، دانشکده هنر TISCH، دانشگاه نیویورک بود، که اکنون در آنجا استاد تمام است.

 

کارول کرشنر

معاون بخش تلویزیون آمبلین

کارول در Comedy CBS و به عنوان معاون اول بخش تلویزیون آمبلین استیون اسپیلبرگ کار کرده است. در آن زمان، او بیش از ۳۰۰۰ پیچینگ شنیده، صدها فیلمنامه خریده و در ساخت ده‌ها سریال تلویزیونی مشارکت داشته است.

 

نیل لاندو

فیلمنامه‌نویس

نیل فیلمنامه‌هایی برای «به مامان نگو پرستار بچه مُرده»، «ملروز پلِیس»، «دوگی هاوسر، پزشک» «تد: کاوشگر»، «هفت دلاور» و «بی لباس» نوشته است.

 

گای گالو

فیلمنامه‌نویس

گای فیلمنامه‌هایی برای «زیر آتشفشان»، «تماشاخانه‌ی آمریکا»، «داستان‌هایی از تاریکی» نوشته است.

 

سرفصل دروس

بخش ۱: شروع به کار

در بخش اول، یاد بگیرید که چگونه با آماده کردن فضای نوشتن و شناسایی و پیدا کردن یک ایده‌ی قابل فروش، شروع کنید.

 

شروع فرایند نوشتن

تبریک می‌گویم! شما آماده شروع نوشتن فیلمنامه خود هستید، اما از کجا شروع کنید؟ قبل از اینکه به پرورش شخصیت‌ها و بحث در مورد ساختار داستان بپردازیم، باید ابزارهای خود را آماده کرده و فضایی را برای کار خود فراهم کنید. در این درس، نکات و ترفندهایی را برای کمک به شما برای نوشتن فیلمنامه‌تان به اشتراک می‌گذاریم.

 

کار با یک همکار نویسنده

نویسندگان به ندرت به تنهایی یک فیلمنامه‌ی تازه را شروع می‌کنند، اما کار با یک همکار نویسنده، می‌تواند چالش‌های خاص خودش را داشته باشد. در این درس، نکات و تکنیک‌هایی را برای پیدا کردن و برقراری رابطه خوب با یک همکار نویسنده به شما نشان می‌دهیم.

 

یافتن ایده‌های داستانی و الهام

در این درس، نویسندگان پشت ده‌ها برنامه‌ی تلویزیونی و فیلم، از جمله «همه ریموند را دوست دارند» و «اکنون مرا می‌بینی»، به علاوه‌ مدیران اجرایی استودیو، ایجنت‌های برتر هالیوود، و کریس هانتلی برنده جایزه اسکار، که ساختار داستان هالیوود را تعریف کرده است، به شما می‌آموزند که چگونه الهام بگیرید و ایده‌ی خود را توسعه دهید.

 

طراحی یک ایده‌ی قابل فروش

فیلمسازی یکی از پرهزینه‌ترین و وقت‌گیرترین فرم‌های هنری است، و پیش از اینکه وارد ماه‌ها یا حتی سال‌ها کار شوید،  عاقلانه است که درباره‌ی مخاطبان بالقوه فیلم خود تحقیق کنید. در این درس، من با نویسندگان برنده جایزه اِمی و اسکار، مدیران اجرایی استودیو و اساتید فیلمنامه‌نویسی همکاری کردم تا ده‌ها نکته و ترفند برای تعیین بازار ایده‌ی داستان شما را آشکار کنم.

 

بخش ۲: ساختار داستان

در مرحله‌ی بعد، یاد بگیرید که چگونه ساختار داستان خود را طراحی کنید و تصمیمات اساسی بگیرید که بر ادامه‌ی روند نوشتن‌تان تاثیر می‌گذارد.

 

ساختار سه پرده‌ای

در این درس، به شما نشان می‌دهیم که چگونه از ساختار سه پرده‌ای استفاده کنید تا ریتم داستان خود را به خوبی به وجود بیاورید، در هر پرده باید چه اتفاقاتی رخ دهد، طول هر پرده چقدر است، در آغاز ،میانه و پایان هر پرده چه اتفاقی می‌افتد، و چگونه از این تکنیک‌ها در داستان خود استفاده کنید.

 

داستان اصلی و پیرنگ‌های فرعی

اگر بخواهید فیلمی را در چند جمله توصیف کنید، احتمالاً خلاصه‌ای عالی از طرح اصلی داستان به من می‌گویید: «مهاجمان صندوق گمشده» درباره باستان‌شناسی است که به دنبال صندوق عهد می‌رود، یا «گرگ و میش» در مورد دختری‌ است که بین دو مرد، یک خون‌آشام و یک گرگینه، مردد است. در هر دوی این مثال ها، شما درست می‌گویید، اما آنچه به من گفتید بخشی از آنچه که پیرنگ اصلی یا خط داستانی اصلی فیلم نامیده می‌شود، بود. فیلم‌ها همچنین می‌توانند شامل چندین داستان کوچک‌تر به نام پیرنگ‌های فرعی باشند که به آشکار شدن شخصیت کمک می‌کنند، داستان را به جلو می‌برند و در نهایت از پیرنگ اصلی پشتیبانی می‌کنند. در این درس، می‌خواهیم نحوه‌ی نوشتن موثر پیرنگ اصلی و پیرنگ‌های فرعی را بررسی کنیم.

 

تکنیک‌هایی برای بهبود ریتم داستان

یک فیلمنامه‌ی خوب مخاطب را سوار بر یک ترن هوایی احساسی می‌کند و یکی از چالش‌های پیش روی هر نویسنده این است که چگونه مخاطب را در هر دقیقه از داستان درگیر نگه دارد. در این درس، تکنیک‌های نوشتن برای حفظ ریتم قوی، به‌ویژه در طول پرده‌ی دوم، را بیاموزید.

 

تکنیک‌هایی برای جذب مخاطب

ریتم داستان برای درگیر و علاقه‌مند نگه داشتن مخاطب به فیلم شما بسیار مهم است. در این درس، ابزارهای نویسندگی خیلی خوبی که می‌توانید در فیلمنامه‌تان به کار ببرید تا مردم را از نظر بصری، عاطفی و روان‌شناختی درگیر داستان خود کنید، را معرفی می‌کنیم.

 

قالب‌های داستانی

داستان‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی روایت کرد، و در این درس، ساختار داستان را در فیلم‌های بلند و کوتاه، انیمیشن، آگهی‌های تبلیغاتی، مستند، موزیک ویدیو و ویدیوهای شرکتی بررسی می‌کنیم.

 

هفت نوع پیرنگ

هر داستانی که تا به حال گفته شده است، گفته می‌شود و تا همیشه گفته خواهد شد، می‌تواند به یکی از هفت خط اصلی داستان خلاصه شود. و هر داستانی نسخه‌ای از یکی از این انواع داستان است. در این درس، هر یک از این ۷ نوع پیرنگ و چگونگی استفاده از آنها برای داستان‌ خود را بررسی خواهیم کرد.

 

مفهوم ژانر

ژانر سبکی است که ساختار پیرنگ شما را در بر می گیرد. هر ژانر قواعد داستانی، دستورالعمل‌هایی برای پروتاگونیست، محدوده آنتاگونیست و ساختارهای پیرنگ خاص خود را دارد. در این درس، ما طیف وسیعی از ژانرها و چگونگی تأثیر آنها بر داستان شما و توانایی شما برای بازاریابی فیلمنامه‌تان را بررسی خواهیم کرد.

 

بخش ۳: پرورش شخصیت

در بخش ۳، یاد بگیرید که چگونه شخصیت‌های باورپذیری خلق کنید که ویژگی‌های شخصیتی، دیالوگ و کشمکش شخصی او، داستان را به جلو می‌برد.

 

پروتاگونیست

وقتی فیلمنامه‌ی خود را می‌نویسید، مهمترین شخصیتی که باید بنویسید، پروتاگونیست است. اما شما چندین انتخاب دارید، آیا او شخصیت اصلی هم است؟ آیا پروتاگونیست تغییر می‌کند یا ثابت می‌ماند؟ چگونه شخصیتی را می‌نویسید که مخاطب به او اهمیت می‌دهد؟ چگونه نقص‌ها می‌توانند به پروتاگونیست کمک کنند تا مشکل داستان را حل کند؟ دانستن پاسخ این سوال به شما کمک می کند تا یک شخصیت جذاب بسازید، بنابراین در این درس، ما تکنیک‌هایی را برای نوشتن یک پروتاگونیست قدرتمند و چند بُعدی بررسی می‌کنیم.

 

آنتاگونیست

به طور کلاسیک، از آنتاگونیست به عنوان شخصیت منفی، شرور یا دشمن یاد می‌شود. اما به تعریف درست‌تر، اون نقطه‌ی مقابل و مخالف پروتاگونیست است. شخصیتی که با اهداف پروتاگونیست مخالفت می‌کند. در این درس، ما تکنیک‌هایی را برای نوشتن یک آنتاگونیست قوی بررسی کنیم، چگونه کاری کنیم که او یک شخصیت واقعی و چند بُعدی به نظر برسد.

 

انواع کشمکش

کشمکش در یک داستان همه چیز است، هدف اصلی پروتاگونیست را مشخص می‌کند. ما می‌توانیم انواع کشمکش را به یکی از چندین دسته تقسیم کنیم، هر دسته به تعیین نقش آنتاگونیست در داستان کمک می‌کند. فرد در فرد، فرد در برابر خود، فرد در برابر جامعه، فرد در برابر طبیعت و فرد در برابر ماورالطبیعه. بنابراین در این درس، ما قصد داریم انواع مختلف کشمکش و نحوه‌ی استفاده از آنها را برای ایجاد یک آنتاگونیست جذاب را بررسی کنیم.

 

شخصیت‌های مکمل

یک فیلم، پُر از ده‌ها شخصیت دیگر است، بسیاری از آنها بر پروتاگونیست و آنتاگونیست تأثیر دارند. این شخصیت‌های کمکی یا کمک می‌کنند یا مانع می‌شوند، شخصیت را کامل می‌کنند یا با پروتاگونیست و آنتاگونیست ما رقابت می‌کنند. آنها به داستان سرزندگی و هیجان می‌افزایند و در عین حال به عنوان یک ابزار ادبی ارزشمند برای شما در حین نوشتن فیلمنامه عمل می‌کنند. در این درس، ما کارکرد شخصیت‌های کمکی را بررسی می‌کنیم.

 

کهن‌الگوهای شخصیتی

همه‌ی شخصیت‌ها را می‌توان به هشت کهن الگوی مختلف تقسیم کرد، اینها اجزاء اصلی خلق یک شخصیت هستند، پس البته که می‌توانید آنها را یکدیگر ترکیب کنید تا شخصیت‌های پیچیده‌تر و منحصربه‌فردتر خلق کنید. اما هر شخصیت مکمل یکی از این نقش‌ها را ایفا می‌کند. هشت کهن الگو عبارتند از: پروتاگونیست، آنتاگونیست، خردمند، احساسی، یاور، بدبین، محافظ، و کانتاگونیست (فریبکار). بنابراین، در این درس، می‌خواهیم شش کهن الگویی که شخصیت‌های مکمل را تشکیل می‌دهند، را بررسی کنیم.

 

طراحی ویژگی‌های شخصیتی و ساختن پیش‌داستان

عمل نوشتن، بسیار بیشتر از خلق شخصیت‌هاست، بلکه در مورد نوشتن افراد واقعی با ترس‌ها، جاه‌طلبی‌ها، نقاط قوت و ضعف واقعی است. اگرچه باید بتوانید افراد واقعی و باورپذیر خلق کنید، اما هر انتخابی که هنگام خلق آنها انجام می‌دهید باید از داستان پشتیبانی کند، و در راستای داستان باشد. اینکه آنها چه کسی هستند به آنها کمک می‌کند تا با پیرنگ مقابله کنند، درباره خودشان بیشتر بیاموزند و در نهایت موفق شوند یا شکست بخورند. گذشته و پیشینه‌ی آنها ابزار و تجربه‌ی لازم برای رویارویی با کشمکش را به آنها می‌دهد و مهمتر از همه، نقص تراژیک آنها به داستان‌شان قوس شخصی می‌بخشد. بنابراین، در این درس، در مورد چگونگی خلق ویژگی‌های شخصیتی و پیش داستان بحث خواهیم کرد.

 

چگونه دیالوگ‌های طبیعی بنویسیم

یکی از بزرگ‌ترین انتقادات تهیه‌کنندگان به فیلمنامه، دیالوگ ضعیف و کلیشه‌ای آن است. از متخصصین هالیوود بیاموزید که چگونه فیلمنامه خود را با دیالوگ‌هایی موجز و جذاب، متمایز و برجسته کنید. برنده جایزه امی، استیو اسکروان، نویسنده/تهیه کننده مایک امانوئل، نویسنده جان اندرسون، دکتر فیلمنامه/نویسنده، دیوید فریمن و کارگردان برنده امی، جیسون توماریک،آگاهی و دید کلی ارزشمندی در مورد اجتناب از کلیشه ها و نوشتن دیالوگ‌های موجز به اشتراک می‌گذارند.

 

بخش ۴: فرایند نوشتن

در بخش ۴، فرایند تکنیکی گام به گام نوشتن فیلمنامه را یاد بگیرید.

 

عنوان، مضمون، لاگ‌لاین

عنوان، مضمون، لاگ‌لاین، اغلب اوقات اولین چیزهایی هستند که مخاطب، تهیه‌کننده و ایجنت از داستان شما می‌بینند. اما به عنوان یک ابزار نوشتاری، آنها به شما کمک می‌کنند تا خط پیرنگ و هسته‌ی مرکزی داستان خود را طراحی کنید. در این درس، می‌خواهیم تکنیک‌هایی را برای ایجاد یک عنوان جذاب، توسعه‌ی یک مضمون، و ایجاد لاگ‌لاین برای فیلمنامه‌تان بررسی کنیم.

 

چگونه یک تریتمنت و طرح کلی بنویسیم

تریتمنت و طرح کلی یک فیلم به معنای واقعی کلمه ستون فقرات و شاکله‌ی داستان است و کیفیت کار شما در این مرحله می‌تواند فیلمنامه شما را بسازد یا خراب کند. یاد بگیرید که چگونه یک تریتمنت و طرح کلی موثر بنویسید و روند نوشتن پیش‌‌نویس یا نسخه‌ی اول فیلمنامه را ساده کنید. نویسندگان شاغل هالیوودی به شما یاد می‌دهند که چگونه از این ابزار ارزشمند نوشتن بیشترین بهره را ببرید.

 

چگونه فیلمنامه را قالب‌بندی کنیم

یاد بگیرید که چگونه به درستی اولین نسخه‌ی فیلمنامه‌ی خود را بنویسید و قالب‌بندی کنید. این درس یک راهنمای کامل است که شما تک تک مراحل نحوه‌ی قالب‌بندی فیلمنامه را برای شما تشریح می‌کند.

 

چگونه نسخه اول فیلمنامه را بنویسیم

اکنون که تریتمنت و طرح کلی شما کامل شده است، می‌توانید شروع به نوشتن اولین پیش‌نویس یا نسخه‌ی فیلمنامه کنید. این فرآیند زمانی است که شما هر بیت داستانی را می‌گیرید و کنش و دیالوگ هر صحنه را طراحی می‌کنید. این یک فرآیند خسته‌کننده است و می‌تواند فرساینده باشد، اما ما به شما نکاتی را ارائه می‌کنیم که چگونه اولین نسخه‌ی فیلمنامه را  به بهترین شکل ممکن بسازید.

 

بازنویسی‌های خود را بهبود ببخشید

هنگامی که نسخه اول فیلمنامه شما آماده شد، کار واقعی شروع می‌شود. بیاموزید که در فرآیند بازنویسی به دنبال چه چیزی باشید، چگونه بخش‌های مشکل‌داری که ممکن است بر داستان تأثیر منفی بگذارد را شناسایی کنید و چگونه از هر پیرنگ، شخصیت و خط دیالوگ بیشترین بهره را ببرید. تهیه‌کننده اجرایی برنده‌ جایزه امی «همه ریموند را دوست دارند»، استیو اسکروان، نویسنده/تهیه‌کننده مایک امانوئل، نویسنده جان اندرسون، دیوید فریمن نویسنده/ دکتر فیلم‌نامه، کارگردان برنده امی، جیسون توماریک و جرول لبارون، رئیس سایت کارگزاری فیلمنامه، inktip.com نکات و تکنیک‌های پرکاربرد این صنعت را در مورد چگونگی بازنویسی موثر فیلمنامه به اشتراک می‌گذارند.

 

بخش ۵: فروش فیلمنامه‌ی شما

در بخش آخر، بیاموزید که چگونه فیلمنامه‌ی تکمیل شده خود را برای ایجنت‌ها، مدیربرنامه‌ها و تهیه‌کنندگان بازاریابی کنید.

 

چگونه برای فیلمنامه خود بازاریابی کنید

شما فیلمنامه را تمام کردید، حالا چه؟ نویسندگان و تهیه‌کنندگان شاغل هالیوودی فرآیند یافتن یک ایجنت یا مدیربرنامه‌ها را برای شما تشریح می‌کنند. آیا به جای آن باید به یک تهیه‌کننده مراجعه کنید؟ چگونه با فیلمنامه‌خوان یک استودیوی هالیوودی مواجه می‌شوید؟ چگونه با رد شدن کنار می‌آیید؟ این درس شما را با پیچیدگی‌های سیستم هالیوود و نحوه‌ی مدیریت آن آشنا می‌کند.

 

فیلمنامه شما و دنیای واقعی

تبریک می‌گویم! فیلمنامه شما تمام شده است… یا واقعاً تمام شده است؟ وقتی فیلمنامه خود را می‌فروشید، ایجنت‌ها، مدیربرنامه‌ها و تهیه‌کنندگان اغلب درخواست بازنویسی‌های متعدد می‌کنند. در این درس، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بازخوردها را مدیریت کنید، چگونه از فیلمنامه خود محافظت کنید، شبکه‌ی ارتباطی و تعاملات خود را توسعه دهید و مهارت‌های خود را بهبود بخشید.

 

 

من بسیاری از این نوع مقاله‌ها و ویدیوها را خوانده و تماشا کرده‌ام، اما باید بگویم، این مجموعه ویدیوهای آموزشی به ویژه شکاف‌ها و کمبودهایی که در نوشته‌های من وجود داشتند را برطرف کرده است. از شما برای این اطلاعات بسیار متشکرم!

KoozlickMedia

 

من در نسخه‌ی نامحدود FilmSkills  ثبت نام کردم، دوره‌ی بسیار ارزشمندی است. می‌توانم تا آنجا پیش برم که بگویم این بهترین دوره‌ی آموزشی در رابطه با این مقوله محسوب می‌شود. فهرست بسیار گسترده‌ای دارد و مسائل پرشماری را پوشش می‌دهد، ارزش آن باورنکردنی‌است، به شدت پیشنهاد می‌کنم.

مانوج جایادوان

توضیحات تکمیلی

زمان آموزش

8 ساعت و 5 دقیقه

تعداد دروس

25 درس

حجم

7.35 گیگابایت

کتاب کار

دارد

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “آموزش پیشرفته فیلمنامه نویسی (همراه با زیرنویس فارسی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =