انتقام‌جویان : جنگ ابدیت در برابر نجات گربه - آیا تانوس قهرمان است ؟ - شرح ساختار داستان
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

انتقام‌جویان : جنگ ابدیت در برابر نجات گربه *-آیا تانوس قهرمان است ؟ - شرح ساختار داستان

نجات گربه! “برگه ضربه* ( یا بیت شیت ) یک الگوی محبوب ساختار داستانی است که  بلیک اسنایدر ایجادش کرده .  که در آن ابتدا ، وسط و انتهای داستان را به 15 نقطه ضرب یا بیت (در فیلمنامه ها ، بیت کوچکترین واحد اندازه گیری است) تقسیم می کند.

 (اسم آن الگو است که در متن زیر به کار خواهد رفت) Save the Cat! Beat Sheet

تانوس ، یک ابرشرور همیشگی (سوپرویلن ) در دنیای سینمایی مارول است . اما در فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت ،  فیلمنامه نویسان چیزی کاملاً رادیکال و جدید را امتحان کردند . آنها تانوس را با یک قوس کامل شخصیت ، قهرمان داستان (پروتاگونیست ) کردند . آیا واقعاً تانوس قهرمان فیلمنامه انتقام جویان جنگ ابدیت است ؟ در این مقاله ویدئویی ، ما از الگوی ساختار پلات بلیک اسنایدر  (  نجات گربه! برگه ضربه- یا بیت شیت ) استفاده خواهیم کرد تا ببینیم چگونه تانوس نه تنها قهرمان اصلی ، بلکه یک شخصیت سمپاتیک و قابل همدردی می شود .

دوست دارید بدانید که چگونه یک فیلم نامه ای بنویسید که بینندگان را درگیر و مجذوب خود کند؟ ساختار ( نجات گربه! بیت شیت ) یک ساختار علمی و دقیق نیست اما کاربرد بسیاری دارد ، و کلا چیزی هم با عنوان ساختار تمام و کمال پلات وجود ندارد .

اما بلیک اسنایدر و « نجات گربه ، بیت شیت » او به نویسندگان فیلمنامه ، یک نقشه برای ساختار داستان و پلات می دهد که معمولاً برای قهرمانان (پروتاگونیست) استفاده می شود ، نه شرور (ویلن ) . جستجوی تانوس برای دستکش ابدیت همان چیزی است که فیلمنامه  انتقام‌جویان : جنگ ابدیت را پیش می راند ،  اما چگونه یک شخصیت شرور (ویلن) می تواند قهرمان داستان ( پروتاگونیست ) باشد؟

 با سرمشق گرفتن از الگوی سفر قهرمان جوزف کمبل ، نه تنها فیلمنامه نویسان و سازندگان فیلم انتقام‌جویان : جنگ ابدیت ، تانوس را به عنوان یک قهرمان کامل در داستان خودش پرورش و توسعه دادند ، بلکه او یک محرک اصلی  در کل داستان است . آنها به جای پیروی و دنبال کردن ده ها ابرقهرمان  در خطوط داستانی موازی مختلف  ، از تانوس به عنوان هسته مرکزی و محوری استفاده کردند .

«نجات گربه! بیت شیت » ، دارای 15 مرحله است : از تصویر آغازین و موضوع بیان شده ، تا تصویر نهایی و پایان کار . وقتی فیلمنامه انتقام‌جویان: جنگ ابدیت را تجزیه تحلیل کنید ، میبینید که  تانوس در عمده بیت های داستانی مهم در آنجا حضور دارد. ما نمی دانیم آیا برادران روسو یا فیلمنامه نویسان هم برای نوشتن انتقام‌جویان: جنگ ابدیت ، از الگوی نجات گربه! بیت شیت استفاده کرده اند یا خیر ، اما فیلمنامه به طرق مختلفی جذاب و گیرا است .