انواع پیش نمایش در فیلم ها – تفاوت پیش نمایش غیر مستقیم و پیش نمایش مستقیم چیست ؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

انواع پیش نمایش در فیلم ها – تفاوت پیش نمایش غیر مستقیم و پیش نمایش مستقیم چیست؟

پیش‌نمایش در فیلم‌ها چیست، تفاوت بین پیش‌نمایش غیرمستقیم و مستقیم چیست و فیلمسازان چگونه از آن برای ساختن دسیسه و توطئه استفاده می‌کنند؟

پیش نمایش چیست؟

پیش نمایش در فیلم ها چیست و فیلمسازان چگونه از آن برای ساختن دسیسه استفاده می کنند؟ در این ویدئو یک درس در مورد پیش نمایش برای فیلمسازان و داستان نویسان ارائه می دهیم. نه تنها تفاوت بین پیش‌نمایش مستقیم و پیش‌نمایش غیرمستقیم، بلکه چگونگی اعمال این تکنیک‌ها را نیز پوشش می‌دهیم. از کاربردهای آشکار پیش نمایش مانند دیالوگ گرفته تا جزئیاتی مانند وسایل، موسیقی و طراحی تولید.

تعریف پیش نمایش

در سطح پایه، پیش‌نمایش هر چیزی است که به رویدادهای آینده در یک داستان اشاره دارد و یا آن را نشان می دهد. بین دو نوع پیش‌نمایش، ما یا فوراً این نکات را تشخیص می‌دهیم یا فقط به صورت ضمنی بیان می شوند. اما در هر صورت، می‌تواند داستانی منسجم ایجاد کند که در آن مخاطب در مورد چگونگی شکل‌گیری همه چیز متحیر شود.

پیش نمایش مستقیم چیست؟

پیش نمایش مستقیم بلافاصله برای مخاطب آشکار است. اما حتی پس از آن، طیفی از ارائه ها وجود دارد - از نشانه های روشن از آنچه بعداً در داستان اتفاق می افتد تا نکات ساده ای که فضایی برای ابهام یا خرابکاری باقی می گذارد. به عنوان مثال، در فیلم تراژدی مکبث، جادوگران صریحاً اعلام می کنند که روزی مکبث تاج و تخت را خواهد گرفت. اما به جای خراب کردن پایان داستان، ما بیشتر شیفته این هستیم که چگونه او به آرامی روح خود را در این روند فاسد می کند.

در انیمیشن فروزن، به ما گفته می شود که تنها راه درمان نفرین آنا از طریق "عملی از روی عشق واقعی» است. سازندگان فیلم از انتظارات ما از یک عشق «عاشقانه» استفاده می کنند، اما مشخص می شود که این عشق یک خواهر است که طلسم را می شکند.

پیش نمایش غیر مستقیم چیست؟

پیش‌نمایش غیرمستقیم فقط به صورت ضمنی و در ادراک آشکار است، چه در پایان فیلم و چه پس از تماشای دوم. این با تخم‌مرغ‌های عید پاک متفاوت است، که عمداً در جوک‌ها یا سرنخ‌ها پنهان می‌شوند، اما تأثیری بر روی داستان ندارند و یا تاثیر خیلی کمی دارند. برای مثال، در داستان ترسناک فیلم میدسامر به کارگردانی آری آستر، اولین تصویری که می‌بینیم، پیش‌نمایش غیرمستقیم محض است. ما با یک نقاشی دیواری شروع می شود که کل طرح و داستان فیلم را نشان می دهد. البته، قبل از دیدن فیلم نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم، اما با این وجود، به عنوان یک پیش نمایش غیرمستقیم عمل می‌کند. این به تراژدی، احساس اجتناب ناپذیری می دهد - اینکه دنی همیشه قرار بود خود را در میان هارگا بیابد و مرگ دوستانش نیز به همین ترتیب پیش بینی شده بود.

پیش‌نمایش در فیلم‌ها همه جا وجود دارد و اگر به دنبال نکاتی در مورد نحوه نوشتن پیش‌نمایش در فیلم‌نامه بعدی خود هستید، این مثال‌ها باید به شما یک نقطه برای شروع بدهد. این مهارتی است که همه داستان نویسان، صرف نظر از رسانه یا ژانر، می توانند از آن برای جذب مخاطب به روایت استفاده کنند.