بی رول چیست ؟ چگونه برای پروژه خود یک بی رول سینمایی ضبط کنید

در ویدئوی امروز به اختصار ، میخواهیم ببینیم که چگونه میتوانید یک بی رول فوتیج * سینمایی برای فیلم و ویدئوهای خود ضبط کنید . مقاله ویدیویی فیلمسازی ما ، مراحل گام به گام تولید مفهوم (کانسپت ) برای بی رول فوتیج را به شما نشان میدهد.  

فوتیج * فوتیج به قطعات خام ویدیو، فیلم، عکس و تصاویر و ویدیوهای استوک و یا افکت های صوتی و موسیقی می گویند که در تدوین و طراحی آثار ویدیویی از آن ها استفاده می شود   (برداشت ).

بی رول فوتیج (استوک فوتیج) چیست ؟

اگر به دنبال توضیحی درباره بی رول هستید ، این مقاله ویدئویی فیلم سازی مناسب شماست . ما، قصد داریم برخی از نکات مورد علاقه ی خود در مورد فیلمبرداری بی رول ، را با نشان دادن نمونه های مختلف بی رول ، که برای تقلید از برخی کارگردان های مورد علاقه خود ضبط کرده ایم به شما نشان دهیم . نما های بی رول (بی رول شات ) در تولید اخبار ، فیلم ها و ویدئوهای آنلاین و هر چیزی که ممکن است به فوتیج اضافی نیاز داشته باشد استفاده می شود . هنگام ضبط بی رول ،  لحن و مود پروژه و فیلم خود را در نظر بگیرید و بی رول شات هایی بگیرید که به خوبی با بقیه فیلم شما هماهنگ باشد .خیلی مهم است که بی رول شات های شما اندازه های مختلفی داشته باشند ، تا دست شما در ادیت باز باشد .

یکی از اولین دروسی که در مدرسه فیلمسازی درباره کارگردانی می آموزید ، گرفتن کاورج * است ، خواه کارگردانی تلویزیون ، یا فیلم . ابزار فیلم سازی کمی وجود دارد که به اندازه یک فوتیج خوب موثر باشد . وقتی نوبت به تدوین پروژه های شما می رسد ، بی رول می تواند بهترین دوست شما باشد (به شما کمک کند ). این می تواند بی رول فیلم ، ویدیو یا بی رول کلیپ های آنلاین و - هر چه باشد.

بی رول چیست؟  فوتیج هایی که جاهای خالی و حفره ها را پر می کند ، فیلم های شما را نجات می دهد و به ایجاد حال و هوا و لحن کمک می کند.

کاورج * به مجموعه نماهایی اشاره می کند که برای روایت داستان سکانستان فیلمبرداری می کنید. ممکن است چند نمای لانگ شات و چند کلوزآپ و نماهای مختلف دیگر بگیرید تا در اتاق تدوین گزینه های زیادی برای انتقال مطلب به بهترین شکل ممکن داشته باشید .

این است قدرت یک بی رول روان و یکدست . بی رول نوعی از انواع نماهای دوربین است شامل ضبط برداشت هایی ، متفاوت و جدا از کنش اصلی فیلم شما. بی رول یکی از کاربردی ترین انواع شات (نما ) در فیلم است . ما به تعریف و توضیح معنی و کابرد بی رول خواهیم پرداخت تا شما نه تنها بتوانید بی رول های بهتری  ضبط کنید ، بلکه بعداً هنگام تدوین فیلم های خود ، بهترین روش های استفاده از آن را بفهمید.