تئوری رنگ در فیلم - روانشناسی رنگ برای کارگردانان
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

تئوری رنگ در فیلم - روانشناسی رنگ برای کارگردانان

پالت رنگ فیلم شما برای مخاطب اهمیت دارد .این امر نه تنها از نظر زیبایی شناسی مهم است، بلکه بر نوع روایت داستان نیز تأثیر می گذارد . در این ویدئو انتخاب های کارگردانان در زمینه رنگ آمیزی  فیلم آنها و اینکه چگونه این رنگ ها واکنش های احساسی متفاوتی از مخاطب می گیرند ، توضیح داده میشود. ما رنگ را در تلویزیون و فیلم سینمایی تجزیه تحلیل میکنیم و از نظریه و تئوری فیلم استفاده میکنیم تا معنای هر گزینش رنگی خاص و ویژه را بیرون بکشیم.

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد بصری است : فام ، درخشندگی و اشباع

فام - که رنگ است

اشباع - خلوص یک رنگ

روشنایی -شدت درخشندگی یا روشنایی رنگ

فقط با فام ، درخشندگی و اشباع می توانید یک طرح رنگ پیچیده را به سادگی ایجاد کنید و از کارگردانی صرف ، به یک هنرمند واقعی تجسمی ( ویژوال ارتیست ) تبدیل شوید . با استفاده از فام ، اشباع و روشنایی می توانید دقیقاً رنگ مناسب را تشخیص دهید و احساسات به خصوصی را در مخاطبان ایجاد کنید. تصاویر روشن اغلب سرزنده و مهیج به نظر می رسند. تصاویر تیره اغلب دراماتیک به نظر می رسند. و....

اما قوانین وضع شده تا شکسته شود نه؟

برخی از لحظات رنگی مورد علاقه شما در فیلم و  رسانه ها و برنامه ها چیست؟