تجزیه تحلیل سکانس پلان در فیلم 1917 - راجر دیکینز درباره دوربین ، لنزها ، برداشت بلند و فیلمبرداری صحبت می کند
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

تجزیه تحلیل سکانس پلان در فیلم 1917 - راجر دیکینز درباره دوربین ، لنزها ، برداشت بلند و فیلمبرداری صحبت می کند

فیلم 1917 (2019) حتی قبل از اینکه کسی آن را ببیند ، مشهور بود . وقتی فهمیدند كه كارگردان ، سام مندس و راجر دیكینز فیلمبردار فیلم 1917 را در یك تک پلان (سکانس پلان ) گرفتند ، این فیلم به یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال تبدیل شد . اما چگونه راجر دیکینز موفق به فیلمبرداری فیلم 1917 با این عظمت در یک سکانس پلان ، فقط با یک برداشت طولانی شد ؟ این سوال ، هدف این مقاله ویدئویی است - ما به تصاویر پشت صحنه و تکنیک های فیلمبرداری راجر دیکینز از جمله اینکه چرا از دوربین الکسا* استفاده کرده است ،  در 1917 نگاه خواهیم کرد .

ARRI Alexa Mini LF*

به گفته کارگردان ، سام مندز ، برای  1917 یک برداشت طولانی ، تمام چیزی بود که برای به وجود آوردن یک مسابقه هیجان انگیز در زمان واقعی در برابر زمان مورد نیاز بود . راجر دیكینز خیلی زود و اوایل مراحل پیش تولید وارد کار شد . برای تهیه ریگ های دوربین ، استوری بورد ها و فقط اینکه ببینند چطور باید یک سکانس پلان طولانی در 1917 ساخته شود . حداقل ، اینطور به نظر می رسد . (فیلم کات های ریزی دارد )  حتی اگر این برشها به طرز ماهرانه ای پنهان مانده باشند ، 1917 به معنای واقعی کلمه یک فیلم تک شات نیست اما مطمئناً شبیه آن حس میشود و به نظر میرسد .

همانطور که به پشت صحنه 1917  نگاه می کنیم ، به تکنیک های فیلمبرداری راجر دیکینز که او و سام مندس برای ایجاد یک تجربه چشم گیر و جالب توجه استفاده کرده اند ، خواهیم پرداخت . فیلمسازان همیشه در تلاشند تا راه هایی برای جذب مخاطب به طور کامل در فیلم پیدا کنند و این همان چیزی است که سازندگان فیلم 1917 به آن رسیده اند . برداشت طولانی فقط شروع طرح و برنامه ریزی  فیلمبرداری سال 1917 است - آنها همچنین ترجیح دادند تا با لنز پرایم  متناسب با فاصله کانونی چشم انسان کار کنند .

به عبارت دیگر ، عملکرد دوربین  و نحوه ضبط و ثبت وقایع و حوادث آنقدر نزدیک است ، که انگار ما خودمان آن وقایع را شخصا در آن مکان تجربه میکنیم . پس تعجبی ندارد که راجر دیکینز اسکار بهترین فیلمبرداری را از آن خود کند . در اصطلاح فیلم سازی و فیلمبرداری ،  1917 یک تجربه سینمایی منحصر بفرد است که هر فیلمساز برای سالهای آینده از آن خواهد آموخت  .