تجزیه تحلیل صحنه جوکر/ موری - تنش و رهایی تنش در نقطه اوجی تکان دهنده
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

تجزیه تحلیل صحنه جوکر/ موری-تنش و رهایی تنش در نقطه اوجی تکان دهنده

توضیح صحنه جوکر/ موری ؛ خلاصه داستان فیلم جوکر تاد فیلیپس (2019) و فیلمنامه و لیست شات ها.

صحنه جوکر/ موری -قطعا می دانید که ما در مورد کدام صحنه صحبت می کنیم. این یک قطعه سینمایی ناگوار و یک کلاس درس کامل درمورد نحوه نوشتن و کارگردانی تعلیق ، تنش و خشونت ناگهانی است.  در این ویدیو مقاله  با موضوع جوکر ، ما قصد داریم خود را جای تاد فیلیپس قرار دهیم و مهندسی معکوسی را انجام دهیم که باعث شد صحنه ای که "جوکر ، موری را میکشد" بسیار جذاب و هیجان انگیز شود .

صحنه جوکر/ موری به تنهایی هم تنش نسبتاً مناسبی را به نمایش میگذارد.  هر چند ، در زیر ساخت بقیه فیلم ، این یک بمب ساعتی مطلق است که منتظر انفجار است.  همه چیز در این فیلم در حال شکل دادن به این لحظه است و به سوی این لحظه پیش می رود - عنصری کلیدی برای هرگونه پایان بندی فیلم در نقطه اوج.  ما دیده ایم که آرتور فلک (خواکین فینیکس) ،  موری فرانکلین (رابرت دنیرو) را تا حد پرستش میپرستد و دوست دارد و آرزوی این را دارد که روزی در برنامه او حضور داشته باشد.  و بعد ، تحقیر شدن آرتور را مشاهده میکنیم وقتی که موری ، روتین کمدی آرتور را به تمسخر می گیرد ، این رویا را در هم می شکند و او را در مسیر نابودی می فرستد.

با شروع این صحنه ، نورپردازی و حرکات دوربین ، شبیه سازی از یک تاک شو ( برنامه گفتگو محور )معمولی است - نورپردازی مسطح ، واید شات و غیره -.  گفتگو به اندازه کافی معصومانه شروع می شود اما وقتی این حالت تغییر میکند ، سبک بصری نیز به همین ترتیب تغییر میکند . ناگهان ،از خط فرضی می پریم و جوکر و موری را از پشت در قاب قرار میدهیم .  این اصول پوشش دهی-کاوریج- صحنه شامل نماهای کلوزآپ نزدیک هم هست ، همچنین نماهای وایدشات عینی بیشتری برای دربر گرفتن مخاطبان برنامه تاک شو و دوربین های تلویزیونی که به طور مستقیم در حال پخش هستند .

تنش بیشتر می شود. وقتی جوکر موری فرانکلین را می کشد ، این نقطه عطف نهایی است.  با وجود خشونت های وحشتناک ، ما تقریباً خیالمان راحت شده است که از شر انتظاری غیرقابل تحمل و طاقت فرسا خلاص شده ایم.  که دقیقاً همان هدفی بود که کارگردان کار ، تاد فیلیپس  به دنبالش  بود. صحنه جوکر/ موری برای افراد ضعیف و ترسو مناسب نیست ، اما اگر از خشونتش صرف نظر کنید و آن ها را رد کنید ، در فیلمنامه نویسی ، فیلمبرداری و کارگردانی فیلم چیزهای زیادی برای مطالعه و یادگیری وجود دارد.