تقارن و تکنیک های تدوین وس اندرسون - 3 روشی که اندرسون تدوین های خود را متعادل می کند

خلاصه‌ای از تکنیک‌های تدوین وس اندرسون - به‌ویژه نحوه استفاده وس اندرسون از تقارن بین انواع شات ها، ترکیب‌بندی‌ها، صحنه بندی و صحنه‌سازی، و زمان‌بندی و سرعت.

تقارن وس اندرسون توضیح داده می شود

تقارن در فیلم‌های وس اندرسون بر هیچ کس پوشیده نیست، اما این یک ویدئوی معمولی در مورد تقارن در کارهای وس اندرسون نیست. هرکسی که فیلم‌های وس اندرسون (مخصوصاً کارهای اخیر او) را تماشا می‌کند، می‌تواند بلافاصله ببیند که او فریم متقارن را دوست دارد. اما تقارن وس اندرسون فراتر از قاب بندی ساده است - او همچنین به صورت متقارن تدوین می کند. در این تحلیل، بررسی می‌کنیم که چگونه وس اندرسون از تقارن در فیلم‌ها در انواع شات ها، ترکیب‌بندی‌ها، صحنه بندی و صحنه‌سازی، و زمان‌بندی و گام‌هایش استفاده می‌کند.

تقارن در فیلم های وس اندرسون

همانطور که دیدیم، فریم های اندرسون بسیار ترکیب بندی شده و اغلب سوژه در مرکز قرار دارد. و هنگامی که او بین این فریم‌های با مرکز مساوی کات می کند، یک ریتم بصری قوی ایجاد می شود که مخاطب را روی کاراکترها و دیالوگ‌های تند او متمرکز می‌کند. ارتباطی که این تدوین متقارن ایجاد می کند را می توان برای کاراکتر های عاشق یا کاراکتر های متضاد استفاده کرد. گاهی اوقات، به جای شات های آینه‌ای که پشت سر هم تدوین می‌شوند، اندرسون بین ترکیب‌بندی‌های مکمل تدوین انجام می دهد تا ارتباط مشابهی ایجاد کند.

اندرسون همچنین صحنه بندی و صحنه سازی یک شات را با شات دیگر هماهنگ می کند. برای مثال، سوزی و سام در فیلم پادشاهی طلوع ماه اغلب با استفاده از این تکنیک‌های تدوین متقارن فیلم‌برداری و تدوین شده اند. صحنه ای را در نظر بگیرید که در آن از جهت های مخالف به داخل دریاچه می پرند. هر نما از آنها به طور متناوب نشان داده می شود که تقریبا صحنه بندی و صحنه سازی یکسان دارند، و نشان می دهد که چقدر این عاشقان هماهنگ هستند.

در نهایت، ما همچنین می توانیم یک عنصر اصلی از تکنیک های تدوین وس اندرسون را در زمان بندی هر شات مشاهده کنیم. در برخی موارد، تدوین به گونه ای زمان بندی می شود که دیالوگ های تند اندرسون را به سرعت و واضح با طول شات تقریباً یکسان ارائه کند. با این حال، در موارد دیگر، مانند تیتراژ آغازین در فیلم تنبام های سلطنتی، اندرسون و تدوینگرش دیلان تیچنور، کارت عنوان همه شخصیت ها را با تعداد فریم یکسان کات کرده اند.

تقارن در فیلم های وس اندرسون به طور سطحی فقط یک انتخاب زیباشناختی است. اما وقتی فاکتورهای تدوین متقارن را در نظر بگیرید، می توانید ریتم خاص و دقیق کار اندرسون را ببینید (و احساس کنید).