تلما شونمیکر و مارتین اسکورسیزی - نکات تدوین فیلم از رفقای خوب ، جزیره شاتر و مرد ایرلندی
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

تلما شونمیکر و مارتین اسکورسیزی - نکات تدوین فیلم از رفقای خوب ، جزیره شاتر و مرد ایرلندی

تلما شونمیکر ، تدوینگر ، درباره هنر تدوین فیلم و همکاری با  مارتین اسکورسیزی کارگردان صحبت میکند .

«تلما شونمیکر» یک تدوینگر فیلم با فیلموگرافی خیره کننده است که طول دوران حرفه ای او 6 دهه را شامل می شود.  مداوم ترین و ثمربخش ترین همکاری او در طی سال ها با « مارتین اسکورسیزی » بوده است.  تا به امروز ، آنها در بیش از 20 فیلم بلند سینمایی قوه خلاقه خود را با هم به کار بسته اند - بنابراین بحث درباره آثار اسکورسیزی بدون قدردانی از تلما شونمیکر تقریباً غیرممکن است . در این مستند کوتاه ، تلما ما را از طریق این رابطه کاری موفق و نحوه تصمیم گیری برخی از این تصمیمات کارگردانی و تدوین فیلم راهنمایی می کند.

پس از تدوین اولین فیلم بلند اسکورسیزی ،« چه کسی در می‌زند؟» ، شونمیکر کارش را اساساً به عنوان تدوینگر تمام وقت اسکورسیزی از فیلم گاو خشمگین شروع کرد.  آنچه شونمیکر به عنوان بخشی از رویکرد کلی آنها توصیف می کند ، سبک تدوینی است که کمتر به ساختاری صیقلی و کامل توجه دارد. او توضیح می دهد: "بسیاری از مردم فکر می کنند تدوین باید نامرئی باشد ، اما ما هرگز چنین احساسی نداشتیم."

اگر به دنبال نمونه ای از این تکنیک های تدوین فیلم عمداً ناقص میگردید  ،  مرد ایرلندی را تماشا کنید.  همانطور که دنیرو تماس تلفنی می گیرد ، دو سلیقه متفاوت با یک جامپ کات واضح در میانه با هم اتصال میابند .  نمونه دیگر را می توان در رفقای خوب در طول عروسی هنری و کارن یافت - خشونت ناشی از قدم گذاشتن روی شیشه ، ایجاد انگیزه میشود برای تدوینی خشن تر و ناهموار برای نما های بعدی  .

در هنر تدوین فیلم ، هنرمندان صاحب سبکی مانند تلما شونمیکر ، حس اکتشاف و نقص را در سبکی که مختص خودشان است وارد میکنند .  مانند هر شکل هنری ، هنر تدوین می تواند کمتر وابسته به دقت و بیشتر بر اجرا و حقیقت احساسی متمرکز باشد.  اگر کسی بخواهد  تمام نکات تدوین فیلم را مطالعه کند - آثار تلما شونمایکر ، درس های بی پایانی را ارائه می دهند.