تکنیک های بلاکینگ فیلم گرگ وال استریت

در ویدئوی امروز ، ما فیلم  "گرگ وال استریت" ساخته ی مارتین اسکورسیزی را میشکافیم تا بهتر درک کنیم که چگونه بلاکینگ (به نوعی میشود گفت همان طراحی میزانسن ) و صحنه پردازی می تواند یک برداشت طولانی داینامیک و پویا ایجاد کند. یک برداشت طولانی(سکانس‌پلان) می تواند فرصتی عالی برای تفهیم سریع و اجمالی اکسپوزیشن (معرفی اطلاعات در داستان شما) ، با استفاده از صحنه پردازی و بلاکینگ کردن یک کنش و ایجاد احساس طبیعی در چیزها باشد . مارتین اسکورسیزی توانست همه این کارها را بدون دردسر در گرگ وال استریت انجام دهد .

در این صحنه ، اسکورسیزی با کادربندی هدفمند ، حرکات دوربین و هدایت خطوط چشم ، کارگردانی می کند تا فضای آشفته دفتر را برای مخاطب روشن و متمرکز نگه دارد . حرکت بین اتاق های بسیار ، اطراف کاراکتر ها و وسط یک طبقه بی نظم و آشفته ی سهام می تواند بیننده را به راحتی گیج کند .

اسکورسیزی برای اینکه داستان را در کانون توجه خود نگه دارد ، از چند تکنیک به نفع خود استفاده می کند. اول ، او از *مسیر چشم(خط نامریی چشم) برای کمک به هدایت چشم بیننده استفاده می کند ، و این انگیزه و *محرکی است برای حرکت پن دوربین دور اتاق کنفرانس . او همچنین از یک سری "رد و بدل کردن و نقل و انتقال " استفاده میکند تا بیننده را به آنچه در مقابلش است متمرکز کند، در حالی که هنوز هم می تواند بدون زحمت بین آنها حرکت کند و هرکدام را که خواست ببیند .

این تکنیک های ساده می توانند در هر برداشت طولانی (سکانس‌پلان) استفاده شوند. با هدایت توجه بیننده با خطوط چشم ، مخاطب این فرصت را دارد که جغرافیای بصری کنش را حفظ کند . و با این پاسکاری و نقل و انتقال بین کاراکترها ، ما همچنین شخصیت ها و روابط آنها را در اولویت قرار می دهیم .به کمک اولویت بندی شخصیت می توان جلوی تبدیل یک برداشت طولانی به برداشتی خسته کننده و بدون علت را گرفت ،  ، چون اینطوری می فهمیم که به چه علت آن را تماشا می کنیم .