تکنیک های نورپردازی - رسیدن به جلوه ای سینمایی ( با نور پرکننده - فیل لایت )
تکنیک های نورپردازی فیلم می توانند ساده باشند ، به خصوص با تنظیمات نورپردازی سه نقطهای ساده . اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یک نگاه و جلوه ای سینمایی بدست بیآورید . نور سینمایی را می توان با 3 منبع اصلی نور - نوراصلی یا کلیدی ( کی لایت ) ، نور پر کننده ( فیل لایت ) و نور پشت (بک لایت) - بدست آورد . این ترکیب در اکثریت فرم های نورپردازی فیلم استفاده می شود و هر نور یک کارکرد و عملکردی مخصوص به خود دارد .
آنچه در این ویدئو می خواهیم بررسی کنیم این است که چگونه فیل لایت برای ظاهر ، جلوه و احساس کلی نما تا این حد مهم است . از بین هر سه لایتی که گفتیم ، نور پر کننده یا فیل لایت حتی ممکن است مهمترین آن ها باشد . نسبت کنتراست ، رابطه ی بین کی لایت و فیل لایت است - به طور خلاصه ، نور پر کننده بیشتر ، نورپردازی کم کنتراستی تولید می کند ، در حالی که نور پر کننده کمتر ، کنتراست بالایی ایجاد میکند . نسبت کنتراست تماماً مربوط به تعیین حال و هوای یک صحنه است و آنجاست که هدف و مقصود نور پر کننده بسیار مهم می شود . بنابراین بسیاری از تکنیک های نورپردازی فیلم ، حول تنظیم نسبت کنتراست از طریق بالا بردن یا کاهش سطح نور پرکننده میچرخد .
جنبه دیگر تکنیک های نورپردازی فیلم ، قرارگیری هر یک از این نور ها است. در بسیاری از موارد ، نوراصلی یا کلیدی در "سمت هوشمندانه " سوژه قرار می گیرد - یعنی در طرف مقابل دوربین - و نور پر کننده اغلب از همان سمت دوربین به سوژه تابیده می شود . *
این یک قانون سفت و سخت در نورپردازی سینمایی نیست اما برای ایجاد یک لایه عمق در تصویر معجزه می کند . به دلایل زیادی ، می توانید آن را دچار تغییرات کنید (به عنوان مثال ، جای نور کلیدی و پرکننده را عوض کنید ). این فقط به صحنه و این که چگونه می خواهید لحظه را ثبت کنید بستگی دارد .
*“smart side” / “dumb side”