جستجو و یافتن لوکیشن فیلم توسط راجر دیکینز
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

جستجو و یافتن لوکیشن فیلم توسط راجر دیکینز

نحوه بررسی و یافتن لوکیشن برای فیلم -این سوالی است که هر فیلمسازی در هنگام پیش تولید با آن روبرو میشود . آیا صحنه ها باید ساخته شوند یا لوکیشن عالی و بی نقص از قبل وجود دارد؟  آیا فیلمبرداری در لوکیشن مقرون به صرفه است یا ساختن لوکیشن از صفر در واقع باعث صرفه جویی در هزینه می شود؟  اینها سوالاتی‌اند که راجر دیکینز در پادکست خود ، « تیم دیکینز » ، پاسخ می دهد.  در این ویدیو مقاله ، ما زمام امور را به دست راجر دیکینز می دهیم و میگذاریم که چالش های واقعی  که در جستجوی لوکیشن فیلم هایی مانند «اسکای‌فال» ، « جایی برای پیرمردها نیست»  و «بلید رانر ۲۰۴۹»  با آن ها روبرو شده است ، روایت کند.

برای دیکینز ، این روند در مرحله « استوری برد یا فیلم‌نامه مصور » شروع می شود.  قبل از اینکه حتی بتوان یافتن لوکیشن را آغاز کرد ، تصور و مفهوم پردازی در پیش تولید آغاز می شود.  شناسایی نیازهای صحنه و تدارکات مربوط به آن هنگام جستجوی لوکیشن برای فیلم ، به شما اهداف روشنی می دهد . البته ، برای تولیداتی با بودجه های گسترده تر ، می توان از قبل تصمیم گرفت که آیا این صحنه ها باید در صحنه فیلمبرداری شوند یا در لوکیشن.

در « اسکای‌فال » ، راجر دیکینز  با دو موقعیت مشابه چیزی که گفتیم روبرو شد. توضیح می دهد درحالی که هنگام جستجوی لوکیشن برای صحنه برخورد نمادین آسمان خراش شانگهای بود ، میفهمد در ابتدا برنامه ریزی شده بود که صحنه در خود لوکیشن فیلمبرداری شود.  اما هنگامی که با ملاحظات احتمالی بودجه روبرو شد ، دیکینز توانست ساختمان اداری را در یک استودیوی ضبط که در آن بودجه و تدارکات به راحتی قابل کنترل است ، شبیه سازی کند.

شهر جزیره ای متروکه در سواحل ماکائو به همین ترتیب ، در ابتدا تصور می شد که واقعا در ژاپن فیلمبرداری شده است. دوباره ، به جای متحمل شدن هزینه های هنگفت ، راجر دیکینز توضیح می دهد که راه حل این بود که از نما های گرفته شده در جستجوی اولیه لوکیشن  به عنوان مرجعی برای هنرمندان VFX برای بازسازی دیجیتالی جزیره استفاده شود.

حتی اگر یک تولید فیلم ، بودجه ای هالیوودی داشته باشد ، هنوز هم برایش راه حلهای ارزان قیمت و خلاقانه تری برای جستجوی لوکیشن وجود دارد. دانستن نحوه جستجو و یافتن لوکیشن برای یک فیلم فقط این نیست که بدانید چه لوکیشن هایی در حال حاضر وجود دارند ، بلکه درک همه گزینه های موجود برای گرفتن بهترین تصمیم برای داستان ، بودجه و فیلم است.