جلوه های ویژه در فیلم های زمانی برای مردن نیست ، اسکای فال و سه گانه شوالیه تاریکی توسط کریس کوربولد توضیح داده می شود
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

جلوه های ویژه در فیلم های زمانی برای مردن نیست ، اسکای فال و سه گانه شوالیه تاریکی توسط کریس کوربولد توضیح داده می شود

کریس کوربولد، ناظر جلوه‌های ویژه، در مورد برخی از بهترین آثار خود را در فیلم‌هایی مانند «زمانی برای مردن نیست»، «اسکای فال»، «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» صحبت می کند.

جلوه های ویژه تعریف جادوی فیلم هستند. و این کار جادوگران خلاق و فنی مانند کریس کوربولد است که برخی از بهترین انفجارها، تعقیب و گریزهای ماشینی و وسایل نقلیه را در بزرگترین فیلم های هالیوود اجرا می کند. در این ویدیو، با کریس کوربولد به گفتگو نشستیم تا تفکر او را در مورد نقشی که در یک تولید دارد، برخی از افکت‌های مورد علاقه‌اش که انجام داده و رازهای پشت آن‌ها را ببینیم. ما همه چیز را پوشش خواهیم داد، از برعکس شدن کامیون شوالیه تاریکی و وسیله خفاش مانند در شوالیه تاریکی برمی خیزد تا تعقیب و گریز در مترو اسکای فال و سکانس تعقیب و گریز ماترا در زمانی برای مردن نیست.

ابتدا باید چیزی را روشن کنیم. جلوه های ویژه با جلوه های بصری یکسان نیستند، حتی اگر این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده شوند. جلوه های ویژه همه چیزهایی را که در سِت تولید می شود پوشش می دهد - از جمله باران، انفجار، پروتز، وسایل نقلیه و غیره. از طرف دیگر، جلوه های بصری همه در مراحل پس از تولید انجام می شوند - از جمله سی جی آی، کامپوزیت، موشن کپچر و غیره. البته، در بسیاری از موارد، اثر نهایی روی صفحه نمایش ترکیبی از این دو بخش است.

کوربولد توضیح می دهد که در اسکای فال، کارگردان سام مندز به یک نتیجه هیجان انگیز برای تعقیب و گریز زیرزمینی مترو نیاز داشت. نظر او این بود که واگن های مترو از داخل سقف تونل زیرزمینی تصادف کنند. چیزی که ابتدا به عنوان یک شات با استفاده از مدل های مینیاتوری تصور می شد، به سرعت با واگن های قطاری که در امتداد یک سیستم مونوریل در سقف حرکت می کردند و همه چیز را در هم می کوبیدند، تبدیل به یک محصول تمام عیار شد.

در زمانی برای مردن نیست، تعقیب و گریز سرسام آور در شهر ماترا با تعدادی چالش همراه بود. برای مثال، این مکان واقعی یک شهر چند صد ساله است که باید محافظت می شد. همراه با ماشین‌های ساخته شده با گرافیک کامپیوتری و انفجارها، کوربولد و تیمش بسیاری از اکشن ها را به صورت عملی ایجاد کردند. ساخت دیوارهای جعلی برای اصابت گلوله در حالی که جیمز باند ماشن دی بی5 خود را در یک چرخش 360 درجه به حرکت در می آورد.

برای برعکس شدن کامیون در شوالیه تاریکی، سوال این بود که آیا آنها واقعاً می توانند یک نیمه-کامیون با سایز کامل را بچرخانند یا خیر؟ اما با چند آزمایش گسترده، سیستمی برای انجام این کار ابداع شد. نتیجه نهایی یکی از آن لحظات شجاعانه ای است که کارگردان کریستوفر نولان تا حد زیادی به لطف کوربولد و تیمش شناخته می شود. در شوالیه تاریکی برمی خیزد، نولان یک وسیله نقلیه جدید برای نقش اصلی می خواست - خفاش، چیزی شبیه یک بت موبیل پرنده. در ابتدا، کوربولد متقاعد شد که این کار باید با سی جی آی انجام شود. اما هنگامی که آنها شروع به ساخت وسیله نقلیه کردند، او راه هایی ابداع کرد که در واقع از آن در صحنه فیلمبرداری استفاده کند. این شامل استفاده از یک زیپ لاین بزرگ برای پرواز خفاش در خیابان‌های شهر به بالا و پایین و همچنین نصب آن بر روی یک وسیله نقلیه رانندگی است که می‌توان آن را در مرحله پس تولید از تصویر حذف کرد.

اگر یک فیلم اکشن هالیوودی دیده باشید، کارهای ناظران جلوه های ویژه مانند کریس کوربولد را دیده اید. برای هر چیزی که سی جی آی می تواند انجام دهد، هیچ چیز کاملاً شبیه نمونه واقعی نیست. دفعه بعد که دیدید بیمارستانی مانند شوالیه تاریکی تخریب شده یا ساختمانی در یک کانال غرق می شود مثل کازینو رویال، می‌توانید از قدرت جلوه‌های ویژه قدردانی کنید.