ده نکته فیلمنامه نویسی از نامزدهای اسکار 2022 بهترین فیلمنامه
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

ده نکته فیلمنامه نویسی از نامزدهای اسکار 2022 بهترین فیلمنامه

نکات فیلمنامه نویسی از نامزد های جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و غیراقتباسی امسال .

فیلمنامه های غیر اقتباسی :


Don't Look Up - بالا رو نگاه نکن
نویسندگان : آدام مک‌کی ، دیوید سیروتا
تحقیق کنید و به این فکر کنید که چه نوع روایتی در ما به عنوان مخاطب و به عنوان مردم ریشه دارد و انتظار مخاطب از آن داستانِ آشنا را زیر و رو کنید.

The Worst Person in the World -بدترین آدم دنیا  
نویسندگان: یواخیم تری‌یر، اسکیل فوکت
از عشق به عنوان مضمونی فراتر از بوسیدن دو نفر استفاده کنید.

Licorice Pizza -لیکریش پیتزا
نویسنده: پل توماس اندرسون
هنگام نوشتن به دنبال مضامین نباشید. بگذارید آنها به طور طبیعی ظهور پیدا کنند.

Belfast- بلفاست
نویسنده: کنت برانا
آنچه از فیلمنامه نویسان درخشان یاد می گیرید را به خاطر بسپرید ، اما در فیلمنامه نویسی ، غریزه و حس خودتان را زیر سوال نبرید و روی مجسم کردن روح چیزی که در مورد آن می نویسید تمرکز کنید.

King Richard - شاه ریچارد
نویسنده: زک بیلین
پر مخاطره ترین زمان زندگی کاراکتر خود را انتخاب کنید تا داستان دراماتیک شود.

فیلمنامه های اقتباسی :


Dune -تل‌ماسه
نویسندگان: دنی ویلنوو، اریک راث، جان اسپایتس
هنگام اقتباس متریال، تعادلی مناسب در ارائه اطلاعات برقرار کنید تا افرادی که آن داستان را خوانده‌اند هم به اندازه کسی که به تازگی با این دنیا آشنا شده از آن لذت ببرند.

The Power of the Dog- قدرت سگ
نویسنده: جین کمپیون
داستان باید همیشه از بزرگترین انتظارات شما جاخالی بدهد، اما در عین حال احساس حقیقت و واقعی بودن داشته باشد.

Drive my Car -ماشینم را بران
نویسندگان: ریوسوکی هاماگوچی و تاکاماسا اوئه
از بازیگران بخواهید پیش داستان‌هایی که برایشان نوشته‌اید را بازی کنند، چون با این کار، پیش داستان‌ها دیگر فقط افکار و ایده‌ نیستند، بلکه تبدیل به خاطره و تجربه می‌شوند.

The Lost Daughter-دختر گمشده
نویسنده: مگی جیلنهال
گفتن حقیقت در مورد یک موضوع تابو ، ذاتاً دراماتیک است. مخاطب از این که بداند تنها کسی نیست که این احساسات تاریک را دارد، احساس آرامش خواهد کرد.

CODA -کودا
نویسنده: شان هیدر
وقتی در حال نوشتن یک داستان با موضوعی مثل معلولیت هستید، کاراکتر ها را با ناتوانی آن ها تعریف نکنید، بلکه نقص های شخصی خودشان را در آنها پیدا کنید.