ده نکته فیلمنامه نویسی و داستان نویسی از رابرت مک‌ کی

رابرت مک‌کی ، استادِ بزرگ فیلمنامه نویسی و مشاور داستان نویسی است که به خاطر «سمینار های داستانی» خود که زمانی که استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود آغاز کرد ، مشهور است. رابرت مک کی نویسنده کتاب های « داستان ، ساختار سبک و اصول فیلمنامه نویسی» ، «ديالوگ: هنر كنش كلامي بر صفحه، صحنه و پرده »، «بازاریابی داستان در دنیای پسا تبلیغات» و «شخصیت: هنر طراحی نقش و بازیگران برای صفحه، صحنه و صفحه نمایش» است.

1. پروتاگونیست داستان شما باید آن کسی باشد که تصمیمی می‌گیرد که منجر به کنش نقطه اوج می‌شود.

2. یک سری محدودیت های خلاقانه برای خود تعیین کنید چون به شما الهام می بخشند و در نوشتن به شما کمک می کنند.

3. با تحت فشار قرار دادن شخصیت ها، ماهیت پنهان آن ها را آشکار می کنید.

4. «خواسته» در کاراکتر شما یک عنصر کلیدی است.

5. یک تصویر فیزیکی از یک کاراکتری که در ذهن خود دارید بسازید، سپس او را هر کجا که می روید، با خود ببرید تا کشف کنید که چه خواسته هایی دارند.

6. مخاطب را با همدلی و کنجکاوی به سمت داستان بکشانید، و بگذارید خودشان به طور غیرمستقیم در حین پیش رفتن در داستان اطلاعات جمع کنند ، نه اینکه آن ها را با اطلاعات بمباران کنید .

7. شما می توانید هر کاری که می خواهید در فیلمنامه خود انجام دهید، به شرطی که اطمینان حاصل کنید که کار می کند و می دانید چرا آن را انجام می دهید.

8. با ایجاد ناسازگاری های مداوم در شخصیت ها، به آن ها بُعد ببخشید .

9. وقتی نمی دانید در مورد چه چیزی بنویسید، از خود بپرسید که فیلم های مورد علاقه شما کدامند و چرا مورد علاقه شما هستند.

10. ماحصل یک کاراکتر همیشه باید احساسی باشد مگر اینکه دلیل خاصی داشته باشید.