رابرت ریچاردسون (فیلم‌بردار) و همکاری با تارانتینو ، اسکورسیزی و الیور استون
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

رابرت ریچاردسون (فیلم‌بردار) و همکاری با تارانتینو ، اسکورسیزی و الیور استون

رابرت ریچاردسون ، فیلمبردار ، برخی از پویاترین و هیجان انگیزترین تصاویر چهار دهه اخیر را فیلمبرداری کرده است.  «جی‌اف‌کی» ، «قاتلین بالفطره» ، «کازینو» ، «بیل را بکش» ، «جزیره شاتر» ، «هشت نفرت انگیز» ، «روزی روزگاری در هالیوود» - فقط نمونه هایی از سیر بیشمار دوران حرفه رابرت ریچاردسون هستند. در این ویدئو ، ریچاردسون ، روزهای ابتدایی کار خود با الیور استون ، رویکرد منحصر به فردش در تکنیک های فیلمبرداری و نقش خود در حمایت از دید کارگردانش را شرح می دهد.

کار باب ریچاردسون با ساخت فیلم های مستند در حالی که مبارزی فعال در السالوادور بود شروع شد.  این مورد ، توجه الیور استون را به خود جلب کرد و مشارکت خلاقانه آنها باعث شد تا فیلم های قدرتمند سینمایی مانند جوخه ، متولد چهارم ژوئیه ، درها ، نیکسون و دیگر فیلم ها حاصل شود.  همکاری بزرگ و مهم بعدی در حرفه رابرت ریچاردسون با مارتین اسکورسیزی شکل گرفت - آنها تعدادی فیلم با هم ساخته اند ، از جمله احیای مردگان ، هوانورد ، هوگو و دیگران.

در آخرین همکاری خود با یک کارگردان ، رابرت ریچاردسون ، فیلمبردار ، تقریباً تمام فیلم های کوئنتین تارانتینو بعد از بیل را بکش را فیلمبرداری کرده است. این لیست شامل حرامزاده‌های لعنتی ، جنگوی زنجیرگسسته ، هشت نفرت‌انگیز و روزی روزگاری در هالیوود است.

با وجود همکاری با چنین فیلمسازان مولفی ، رابرت ریچاردسون توانسته است سبک منحصر به فردی را در شیوه فیلمبرداری خود به وجود بیاورد.  به طور خاص ، تکنیک های فیلمبرداری مانند نورپردازی روشن نمای از بالای سر ( Overhead ) ، نماهای تعقیبی(تراولینگ) باله وار و نورپردازی رنگی.

بدون هیچ نشانه ای از کاهش فعالیت ، رابرت ریچاردسون ، یک قهرمان گمنام بوده است که با این فیلمسازان مولف صاحب سبک کار کرده.  اما ، همانطور که توضیح می دهد ،میداند که کار او تقویت دیدگاه کارگردان است و لایه های فروتنی و همکاری صادقانه و حقیقی را در قلب کارش نمایان می کند.