رابرت یئومن و نحوه فیلمبرداری فیلم های وس اندرسون - توضیح لنزها ، دوربین ها و نورپردازی سینمایی
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

رابرت یئومن و نحوه فیلمبرداری فیلم های وس اندرسون - توضیح لنزها ، دوربین ها و نورپردازی سینمایی

رابرت یئومن ، فیلمبردار آثار وس اندرسون ، توضیح می دهد که چگونه فیلم هایشان مانند «هتل بزرگ بوداپست» ، «قلمرو طلوع ماه» و موارد دیگر را فیلمبرداری میکنند.

رابرت یئومن یک فیلمبردار و یک مرد هزار چهره است... او فیلم های کارگردانانی مانند گاس ون سنت ، کوین اسمیت و رومن کاپولا را فیلمبرداری کرده است. اما مداوم ترین و شناخته شده ترین همکاری او در سه دهه گذشته با وس اندرسون بوده است..  یئومن از اولین فیلم اندرسون ، Bottle Rocket ( منور )  تاکنون ، تمام فیلم های این فیلمساز مولف را فیلمبرداری کرده است.  در این ویدیو ، رابرت یئومن ، رویکرد خود را « به طور کلی در زمینه فیلمبرداری» و «به طور خاص در نحوه فیلمبرداری آثار وس اندرسون » به ما نشان می دهد.

برای فیلم هتل بزرگ بوداپست ، یئومن در مورد این توضیح میدهد که چگونه نورپردازی صحنه اصلی هتل ، بیشتر با نورهای پرکتیکال (نور حاضر یا پرَکتیکال ، یعنی نورهای موجود در خود یک لوکیشن مثلا شمع و لامپ ) بود و میگذاشت همان نورها تمام صحنه را به طرزی درخشان و چشمگیر روشن کنند . او همچنین یک لحظه ای از فیلم‌برداری دقیق و پر مخاطره ای که در بالای یک سکوی 5 طبقه در وسط هتل انجام میداد را به خاطر می آورد.  در صحنه از او خواسته شده بود تا در حین درگیری با اسلحه بین شخصیت ها و موقعیت های مختلف یک پن شلاقی بگیرد ، اما او چشم باز کرد و خود را درگیر و دار تلاش برای نمایش دقیق هر موقعیت بدون تکان خوردن سکو دید .  راه حل او نصب یک نشانگر لیزری بر روی دوربین بود که نشانه هایی را که روی زمین ایجاد کرده بود به سمت پایین نشان می داد.

در مورد لنزهای دوربین ، یئومن توضیح می دهد که چگونه آنها در فیلمهای اولیه وس اندرسون مانند منور ، راشمور و خانواده اشرافی تننبام عمدتا از یک فاصله کانونی استفاده می کنند.   رابرت یئومن همچنین می گوید که چگونه انتقال او به فیلمسازی دیجیتالی با نورپردازی فیلم LED تسهیل شده است.  او توضیح می دهد که چگونه انعطاف پذیری اسکای پنل ( از تجهیزات-نورپردازی) هنوز هم نورپردازی سینمایی که به دنبالش است را به او میدهد .

فیلمبرداری آثار وس اندرسون ، ویژگی بارز فیلم های وس اندرسون است..  حتي فيلم هاي استاپ موشن او كه توسط تریستان اولیور گرفته شده  ، امضا و ظاهر ويژه آثار وس اندرسون را در خود دارد. اما نوآوری های « رابرت یئومن » فیلمبردار  را نمی توان نادیده گرفت.