راجر دیکینز و نحوه انتخاب لنز دوربین
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

راجر دیکینز و نحوه انتخاب لنز دوربین

راجر دیکینز فیلمبردار،  نحوه انتخاب لنز دوربین و قصه گویی با فیلمبرداری را توضیح می دهد

انتخاب لنز چیزی است که همه فیلمسازان باید آن را جدی بگیرند.  هر فاصله کانونی ، بافت و احساس متفاوتی را در یک نما به ارمغان می آورد ، بنابراین انتخاب لنز نباید خودسرانه باشد .  با انتخاب لنز دوربین ، فاصله بین سرد و گسسته بودن از گرم و صمیمی بودن به معنای واقعی کلمه میلی متری میشود . در این قسمت از مجموعه ما با موضوع تکنیک های فیلمبرداری ، یکبار دیگر درباره راجر دیکینز فیلمبردار بی نظیر صحبت می کنیم. دیکینز نحوه انتخاب لنز دوربین ، قصه گویی با فیلمبرداری و آنچه در لنز دوربین باید جستجو کرد را توضیح می دهد.

در قسمت اول ، راجر دیکینز عشق خود به لنزهای اصلی ( پرایم ) در مقابل لنزهای زوم را ابراز می کند .در درجه اول ، او ویژگی های مورد نیاز هنگام استفاده از لنزهای پرایم را تحسین می کند- و تصمیم گیری برای انتخاب لنز را کاری با الزام سنجیده و آگاهانه بودن تلقی می کند..  با استفاده از لنز زوم ، گزینه ها باز می مانند و شانس انتخاب لنز برای راحتی و آسودگی خالص جانشین انتخاب لنزی با ارزش قصه گویی میشود .

سپس گفتگو به سمت مقایسه زیاده روی در فیلمبرداری اصول پوشش دهی(کاوریج) و فیلمبرداری به روش کلاسیک میرود که در آن نماها مقرون به صرفه تر و معنادارتر بودند.  او از جان فورد به عنوان کارگردانی یاد می کند که هرگز کاوریج نگرفته است. هر نما این حس را القا میکند که طراحی شده برای ثبت احساسات انسانی با "ایجاد" احساسات با نماها و تدوین .

در قسمت پایانی ، دیکینز در مورد بی علاقگی خود به "تخریب" تصویر با تکنیک هایی مانند شراره ، مصنوعات ، تنفس لنز و حاشیه دار ساختن تصویر با هاله حاشیه ای صحبت می کند.  موارد استثنایی در این موارد زمانی است که قصه گویی واقعاً چنین جلوه هایی را می طلبد ، همانطور که خودش در« قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل » با بازی رابرت فورد همین کار ها را انجام داد. در آخر ، هنر نحوه انتخاب لنز دوربین ، همه چیز را در مورد تصاویری که خلق می کنید تعیین میکند. نورپردازی ، قاب بندی ، طراحی تولید ، اجرا - نقطه عطف کاری یا شکست در فیلمتان ، اغلب با همین انتخاب لنز شروع می شود.