راهنمای کامل زوایای دوربین : هر نمای دوربین توضیح داده شده

هر فیلمساز ، کمی تئوری مقدماتی و پایه ای فیلم را در فیلمبرداری کار های خود اعمال میکند . خواه اندازه نما و قاب بندی دوربین باشد خواه زوایای دوربین  - همه آنها کنار جمع می شوند تا به یک نما مفهوم و معنا ببخشند . در این قسمت از  شات لیست ، ما منحصراً به تکنیک های فیلمبرداری و زوایای دوربین در فیلم سازی خواهیم پرداخت .

زوایای دوربین در فیلم سازی ، هرکدام ویژگی های خاصی دارند که هر فیلمساز باید به خوبی آنها را درک کند. داستان گویی بصری شما به نحوه استفاده  از دوربین برای روایت یک داستان بستگی دارد . خواه از زاویه های انگل شات (زاویه دوربین سرپایین) ، لو انگل شات (زاویه دوربین سربالا)، نمای دید پرنده  ، نمای بالای شانه (اورشولدر ) یا نمای مستقیم از بالای سر برای گرفتن یک صحنه (اور هد شات ) استفاده کنید ، این تصمیم مفهوم «پرسپکتیو» را با خود به همراه می آورد . با داچ انگل  (معروف به نمای هلندی -نمای کج ) ، شما برای ایجاد حس عدم تعادل یا تنش در نما ، به تکنیک های فیلمبرداری تکیه می کنید . زوایای دوربین و تکنیک هایی از این دست ، می تواند فیلمنامه و صحنه را از جهاتی ارتقا دهد که فقط داستان گویی بصری می تواند ارائه دهد .

وقتی فیلمسازان ، کارگردانی ، فیلمبرداری ، داستان گویی بصری و زوایای دوربین را کاملاً بفهمند ، این قدرت را دارند که هنر فیلمسازی خود را به درجه ای عالی تبدیل کنند . قسمتهای قبلی ما را از شات لیست  با موضوع نماهای دوربین و قاب بندی دوربین را بررسی کنید . و برای قسمت بعدی ما با موضوع عمق میدان و فاصله کانونی  همراه باشید .