راهنمای کامل نماهای دوربین : توضیح اندازه نماها
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

راهنمای کامل نماهای دوربین : توضیح اندازه نماها

نماهای دوربین و زوایای دوربین - انتخاب هر نما ، در یک صحنه ، در یک سکانس و در یک فیلم ، باید با هدف ، و درست تصمیم گیری شود . انتخاب بین کلوزآپ یا مدیوم شات می تواند به معنای تفاوت اساسی و فاحشی در درک و احساس یک لحظه توسط مخاطب باشد . در زبان و تئوری فیلم ، پای روانشناسی در میان است و این قضیه ، هنگام تهیه شات لیست به کارگردان بستگی دارد ، تا با انتخاب های درست و بجا ،  فصیح و روان به زبان فیلم سخن بگوید . در این مقاله ویدیویی ، ما  نماهای اصلی و بیسیک دوربین را که قابل دسترس است و میتوانید از آن ها استفاده کنید  ، نحوه عملکرد هر یک از آنها و استفاده درست از این اندازه نماها را توضیح خواهیم داد .

فیلم هایی مانند کوکو ، انتقام‌جویان : پایان بازی ،  پدرخوانده : قسمت دوم  ، سوگلی  و رشته خیال از نماهای بخصوص دوربین ، برای ثبت بازنمایی ایده آل یک لحظه سینمایی استفاده می کنند . از نماهای معرف در بلید رانر ۲۰۴۹  گرفته تا اکستریم کلوزآپ های بیل را بکش ، ما عناصر ضروری سازنده  فیلمبرداری را نشان خواهیم داد . این اولین قسمت از مجموعه جدید ما به نام  « شات لیست »  است که قرار است در آن ده ها حالت و امکاناتی که فیلمسازان هنگام تصمیم گیری درباره نماها  و زوایای دوربین دارند را  تجزیه تحلیل کنیم .

فیلمبرداری زبان کاملاً مخصوص خودش را دارد . دفعه بعدی که نشستید تا یک شات لیست ایجاد کنید  ، به یاد داشته باشید که گزینه های زیادی ( بسیار بسیار زیادی ) در دسترس است. اما وقتی قدرت و هدف و معنای هر یک از این گزینه ها را بدانید ، تصمیمات راحت و آسان می شوند .