رنگ در فیلم های دیوید فینچر
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

رنگ در فیلم های دیوید فینچر - فینچر توضیح می دهد که چگونه از پالت های رنگی در فیلم هایش استفاده می کند

تحلیل پالت رنگی دیوید فینچر بوسیله کارگردان و همکارانش به بیان خودشان در مورد فیلم های سِون، باشگاه مشت زنی، شبکه اجتماعی، شکارچی ذهن و موارد دیگر.

پالت رنگ معمول دیوید فینچر خیلی رنگارنگ نیست. به غیر از استثناها، فینچر معمولاً از هرگونه رنگ روشن یا اشباع برای داشتن کاری بسیار آرام تر چشم پوشی می کند. فراتر از یک انتخاب ساده زیبایی شناختی، ارزش داستان سرایی در پالت رنگ دیوید فینچر نیز وجود دارد. فیلمساز دقیقی مثل فینچر هیچ تصمیمی را بدون فکر نمی گیرد، پس چه چیزی در پس انتخاب های رنگ او وجود دارد؟ در این ویدئو، از فینچر و همکارانش در مورد رنگ در فیلم‌های دیوید فینچر و اینکه چگونه با رویکرد کلی او مطابقت دارد، خواهیم شنید.

پالت رنگ دیوید فینچر – اشباع

اگر یک ویژگی ثابت در پالت رنگ دیوید فینچر وجود داشته باشد، آن عدم اشباع است. همانطور که طراح تولید آرتور مکس توضیح می دهد، سِون یک فیلم رنگی بدون رنگ است. ایجاد چنین پالت مات و کنترل شده ای، به خصوص به دور از رنگ های اصلی و پر جنب و جوش، اثرات متعددی دارد. یک اثر این است که وقتی از یک رنگ پررنگ استفاده می شود، مخاطب به آن توجه می کند. در سِون، همچنین اجازه می دهد تا ظاهر رنگ قرمز روشن حتی بیشتر برجسته و دیده شود - که برای خون، جان دُو و رابطه بین آنها رزرو شده است.

رنگ دیوید فینچر - کاراکتر ها

فینچر اغلب رنگ را به یک کاراکتر اختصاص می دهد. در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن، رنگ قرمز منحصراً برای کاراکتر دیزی استفاده شد. در فیلم سِون، کاراکتر دت سامرست با رنگ های تیره احاطه شده است. در آپارتمان او، رنگ های تیره زمینی و سبزهای تیره را می بینیم تا با جهان بینی بدبینانه او مطابقت داشته باشد.

رنگ در فیلم های دیوید فینچر - محیط

جایی که فینچر در پالت رنگ خود انتخاب های واضحی انجام می دهد در رنگ محیط است. او اغلب تمام اتاق را یک رنگ می کند - مانند زرد نوستالژیک در فیلم مورد عجیب بنجامین باتن یا گرمای نارنجی طاقت‌فرسا در فیلم فضایی 3،  برای صحنه جنایت «اسلوث» در فیلم سِون، فیلمبردار داریوش خونجی توضیح می‌دهد که چگونه از رنگ سبز برای نورپردازی استفاده کرده‌اند تا به صحنه ظاهری "مرطوب و قارچی" بدهد.

پالت رنگ دیوید فینچر پررنگ یا حتی از نظر بصری جذاب نیست، اما نکته همین است. برای ایجاد حس و حال تاریک و خطرناک برای موضوع مورد نظر، کاملا منطقی است که اجازه دهیم رنگ به همان اندازه تیره شود.