روزی روزگاری در هالیوود – چگونه تارانتینو تعلیق را کارگردانی می کند؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

روزی روزگاری در هالیوود – چگونه تارانتینو تعلیق را کارگردانی می کند؟

در این تحلیل از فیلم روزی روزگاری در هالیوود ، می خواهیم ببینیم که کوئنتین تارانتینو چگونه یکی از پر تعلیق ترین صحنه های فیلم را کارگردانی می کند . تارانتینو با استفاده از تعدادی از تکنیک هایی که همیشه در چنته دارد و حقه و ترفندهایش  ، صحنه ای را خلق می کند که برخی از بزرگترین کسانی که روی او تاثیرگذار بوده اند را به یاد می آورد - سرجیو لئونه و آلفرد هیچکاک .

ما تابحال ، سکانس های تعلیق دار و پرهیجان زیادی را در فیلم های کوئنتین تارانتینو دیده ایم ، مانند داستان عامه‌پسند ، بیل را بکش ، حرامزاده‌های لعنتی  و هشت نفرت‌انگیز . در این صحنه از روزی روزگاری در هالیوود ، او همان رویه و شیوه "فیلم سازی کوئنتین تارانتینویی" را در لحظه ورود کلیف بوث به اسپان رانچ اعمال میکند .

پس از برنده شدن در اسکار ، به ما یادآوری میشود که بازی درخشان برد پیت در روزی روزگاری در هالیوود اجرایی است که ارزش مطالعه و بررسی دارد . در این صحنه ، کلیف به شدت به این افرادی که در اسپان رانچ  اقامت گزیده اند مشکوک است - و تنها چیزی که می خواهد این است که مطمئن شود دوست قدیمی اش ، جورج ، زنده و سالم است . اما آن سفر و مسیر از ماشین او به خانه جورج پر از تعلیق و هیجان است .

کوئنتین تارانتینو با استفاده از انتخاب های کارگردانی مانند نماهای نقطه نظر (پي او وي شات ) ، نقض قانون 180 درجه ( شکستن خط فرضی )  ، ترکیب بندی نماها ، تدوین و طراحی صدا ،  برگ برنده خود را رو میکند و بهترین عملکردش را در این فیلم به ارمغان می آورد . در این تحلیل و آنالیز فیلم روزی روزگاری در هالیوود ، ما در صحنه عمیق خواهیم شد و کندوکاو خواهیم کرد تا ببینیم چگونه او همه این عناصر را گرد هم آورده و یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های فیلم را خلق کرده است .