سبک بصری و فیلمبرداری زک اسنایدر
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

سبک بصری و فیلمبرداری زک اسنایدر - چه چیزی باعث می شود که یک شات زیبا باشد به سبک اسنایدر؟

فیلمبرداری زک اسنایدر توضیح داده می شود - شامل سه ستون از سبک بصری او: سرعت، فوکوس و کنتراست.
فیلمبرداری فیلم های زک اسنایدر پر از نماهای شگفت انگیز است. در واقع، سبک خاص زک اسنایدر با تصاویر طراحی شده بسیار عالی تعریف می شود. در این ویدیو، ما به سه عنصر از سبک بصری زک اسنایدر نگاه می کنیم که در ترکیب با هم برای ایجاد چنین تصاویری کار می کنند.

سبک بصری زک اسنایدر - سرعت شیب دار

شاید شناخته شده ترین و فوری ترین کیفیت فیلمبرداری زک اسنایدر نحوه استفاده او از نرخ فریم باشد. او مانند هر شخص دیگری از حرکت آهسته استفاده می کند - برای تأکید بیشتر بر لحظه و درام آن. اما جایی که او برای خود جایگاهی ایجاد کرد، استفاده از افزایش سرعت، یا تغییر نرخ فریم در میانه یک شات است. اسنایدر با جابجایی بین حرکات سریع، عادی و آهسته، نه تنها اکشن هایی خلق می کند که قوانین فیزیک را به چالش می کشند، بلکه ریتم خاصی را تولید می کند که چندان متکی به تدوین نیست.

سبک بصری زک اسنایدر - کنتراست بالا

سپس می توانیم در مورد "ظاهر" فیلمبرداری زک اسنایدر صحبت کنیم. در فیلم 300، آنها دستور العمل پیچیده ای را برای ایجاد ظاهری با کنتراست بالا خلق کردند. و از آن زمان به یکی از اصلی ترین سبک های زک اسنایدر تبدیل شده است. با نورپردازی لو-کی آغاز می شود – که در آن سوژه ها اغلب با نور پس زمینه بدون یا با مقدار کمی نور فیل-پوششی- نورپردازی می شوند. این اساساً سوژه ها را سایه روشن-شبح- می کند. سپس در مرحله پس از تولید، آنها می توانند تصویر را حتی بیشتر "درهم بشکنند" تا سیاهی ها عمیق تر و هایلایت ها روشن تر شوند.

سبک بصری زک اسنایدر - عمق میدان کم

در نهایت، آخرین قطعه مورد نیاز برای تقلید از فیلمبرداری زک اسنایدر، عمق میدان کم است. اسنایدر به جای سکانس‌های اکشن که در آنها کل فریم در فوکوس قرار دارد ،اجازه می دهد که فوکوس در صحنه ها صمیمی تر باشد. ما اجسامی مانند تفنگ یا قطرات باران را می بینیم که با فوکوس کم عمق در نماهای کلوزآپ جدا شده اند. این عمل فوکوس را حفظ می کند، مخاطب را درگیر می کند، و همچنین اهمیت سوژه ها را بالاتر می برد. تمام این تکنیک ها در فیلمبرداری زک اسنایدر برای خلق حماسی ترین و زیباترین نماهای ممکن طراحی شده اند.

هیچ یک از این تکنیک ها به بودجه زیادی نیاز ندارند، که باید برای آن دسته از فیلمسازانی که می خواهند چیزی شبیه به سبک بصری زک اسنایدر را در پروژه های خود فیلمبرداری کنند، دلگرم کننده باشد.