شرح سبک وس اندرسون - راهنمای کامل کارگردانی زیبایی شناسی وس اندرسون

سبک وس اندرسون غیر قابل چشم پوشی است . از نظر فیلمبرداری ، طراحی تولید ، رنگ و موسیقی ، وس اندرسون هیچ فیلم اشتباهی ندارد. اثر خلاقانه و دارای سبک انگشتان او را می توان در تمام آثار او از بالا تا پائین پیدا کرد - و این همان چیزی است که او را به یک فیلمساز مولف تبدیل می کند . در این ویدیو مقاله با موضوع وس اندرسون ، ما قصد داریم  سبک وس اندرسون را به طور کامل تجزیه تحلیل کنیم.

چه از آثار نویسنده ای مانند « رولد دال » اقتباس کند چه به طور مشترک در نوشتن یک فیلم‌نامه اورجینال نقش داشته باشد ، داستانهایی که اندرسون انتخاب می کند دارای درونمایه های ( تم) مشترک است. او از نشان دادن جوانان استثنایی که مانند بزرگسالان رفتار میکنند به همان اندازه که از نمایش بزرگسالان بالغی که مانند کودکان رفتار می کند لذت می برد.  اغلب ، کاراکترهای فیلم هایی مانند «خانواده اشرافی تننبام» ، «قلمرو طلوع ماه» و «دارجلینگ محدود» ، در جستجوی خانواده یا در تلاش برای ترمیم روابط خانوادگی با درجه های مختلف موفقیت هستند .

اگر درباره سبک فیلمسازی وس اندرسون اطلاع داشته باشید ، میدانید که او سرسپردگی و علاقه زیادی به آهنگسازی دقیق ، قاب بندی متقارن و متمرکز محبوبش دارد.  اندرسون عاشق پن شلاقی خوب است و نمای تعقیبی (تراولینگ) جانبی از روز اول بخشی از کارنامه او بوده است.  اگر نگاهی به طراحی تولید اندرسون بیندازیم ، شما وادار خواهید شد فیلمساز دیگری پیدا کنید که تا این حد به جزئیات وفادار بوده باشد. لوازم صحنه ، لباس ، صحنه ، مو/گریم - همه این عناصر با هم ترکیب می شوند و سبک وس اندرسون را تعریف می کنند.

و ما نمی توانیم گزینش های بی عیب و نقص موسیقی اندرسون که به تعریف زیبایی شناسی او کمک می کند را نادیده بگیریم. نمونه های بیشماری از موسیقی منبع («موسیقی دایجتیک یا منبع» به معنی صدایی که از منبع صوتی قابل مشاهده در تصویر ساطع می شود)در آثار او وجود دارند که سرشار زندگی و انرژی هستند .  قطعاتی از کینکس ، رامونز ، الیوت اسمیت ، یا کاورهای باشکوه دیوید بویی از سو خورخه در فیلم «زندگی در آب با استیو زیسو » .
وقتی به هنرمندانی که تمامیت کنترل رسانه خود را در دست داشته اند توجه کنید ، خواهید دید که وس اندرسون مطمئناً باید در آن لیست حضور داشته باشد . سبک وس اندرسون منحصر به فرد ، بی شیله پیله ، غیرمعمول اما جذاب و از نظر زیبایی شناسی دلپسند است . شما خواهید فهمید که فیلمساز دارای سبک خود را پیدا کرده اید ، در حالی که نمی توانید بدون ادعای سرقت ادبی فوری آن را کپی کنید.