شرح طراحی تولید و صحنه و طراحی هنری عجیب و خاص تیم برتون
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

شرح طراحی تولید و صحنه و طراحی هنری عجیب و خاص تیم برتون

تیم برتون به تمام معنا یک کارگردان خیالپرداز است. با تماشای فیلم های تیم برتون ، مانند Sleepy Hollow ، Corpse Bride ، Sweeney Todd و Alice in Wonderland ، اولین چیزی که مشاهده می کنید این است که هر اینچ مربع از قاب مملو از شخصیت و حساسیت های او است. در این جستار ویدئویی ، به عنوان بخشی از مجموعه میزانسن ، قصد داریم به گشت و گذار در کارهای تیم بپردازیم. به طور خاص ، طراحی تولید ، طراحی صحنه و کارگردانی هنری او ، که در 4 دهه گذشته به طور مداوم "برتونسک" باقی مانده است.

اصطلاح "جهان سازی" بسیار مورد توجه قرار می گیرد اما در مورد تیم برتون کاملاً تحت اللفظی است. در حقیقت ، برتون اغلب در هر فیلم دو جهان می سازد - آنچه ما آن را حومه شهری فوق العاده واقعی می نامیم و عالم ثانی ترسناک. در فیلم هایی مانند ادوارد دست قیچی ، Beetlejuice و Big Fish ، دنیای واقعی در تضادهایی که قدرت هر یک را افزایش می دهد ، با دنیای فانتزی برخورد می کند. در ادوارد قیچی ، طراحی شل و ول و نادیده گرفته شده فضای زیر شیروانی در برابر اتاق خواب روشن و شاداب کیم را در نظر بگیرید. دو شخصیت از دو دنیای کاملا متفاوت ، ارتباط نهایی آنها را بسیار قوی تر می کند.

هر کارگردانی تأثیرات خود را دارد اما تعداد کمی از فیلمسازان مانند تیم برتون به آنها ادای احترام می کنند. شناخته شده ترین تأثیر، اکسپرسیونیسم آلمانی است که در زاویه ها و معماری اغراق آمیز ظاهر می شود - به گورستان Frankenweenie فکر کنید. ما می توانیم عشق برتون به فیلم های هیولایی و سبک انیمیشن ری هریهاوزن را ببینیم. همچنین در سراسر حملات مریخی زیبایی علمی-تخیلی throw 60s وجود دارد! و نمی توانیم سبک یکسان حومه شهرش را فراموش کنیم ، که به طور مستقیم به دوران کودکی او در مدینه فاضله داخلی بوربانک ، کالیفرنیا اشاره دارد.

از نظر طراحی تولید ، طراحی صحنه و کارگردانی هنری ، میزانسن در فیلم های تیم برتون از همه بهتره. عجیب و غریب و مخوف، زیادی سرراست و اغراق شده ، هیولا مانند و شگفت انگیز - تیم برتون یک جهان ساز واقعی است.