شرح و تفسیر در فیلمنامه نویسی چیست - 4 کلید برای نوشتن شرح فیلم که کار می کند
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

شرح و تفسیر در فیلمنامه نویسی چیست - 4 کلید برای نوشتن شرح فیلم که کار می کند

اینکه شرح و تفسیر در فیلمنامه نویسی چیست با برخی بایدها و نبایدهای ضروری و نکات مختلف در مورد نحوه ارائه شرح به روش صحیح توضیح داده می شود.

توضیحِ شرح و تفسیر فیلم

اکسپوزیشن-شرح و تفسیر- در فیلمنامه نویسی چیست و چرا نویسندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند؟ در این ویدیو به بررسی این شر ضروری می پردازیم که حتی بهترین نویسندگان را نیز آزار می دهد. شامل برخی از استراتژی‌های اساسی در مورد چگونگی ارائه اکسپوزیشن به صورت ارگانیک به مخاطب و برخی ایده‌ها درباره جایی که اکسپوزیشن می‌تواند مؤثرتر باشد.

به طور کلی، اکسپوزیشن بد توسط مخاطب شناسایی می شود و اکسپوزیشن خوب بدون جلب توجه پیش می رود. اما چگونه این کار انجام می شود؟ هر فیلمی باید راه خود را برای ارائه اکسپوزیشن در فیلمنامه‌نویسی پیدا کند، اما بایدها و نبایدهای کلی وجود دارد که می‌توانید روی هر فیلمنامه‌ای امتحان کنید.

بایدها و نبایدهای نگارش اکسپوزیشن

در نگارش اکسپوزیشن، حداقل چهار رویکرد مختلف برای کارکرد آن وجود دارد. اولین مورد پنهان کردن اطلاعات است - هیچکاک گفته است که اکسپوزیشن "قرصی است که باید با شکر پوشیده شود" تا مخاطب متوجه نشود که آن را دریافت می کند. دوم تجسم اطلاعات است که به یک اصل مقدس در فیلمنامه نویسی برمی گردد: نشان بده، نگو. به عبارت دیگر، اگر بتوانیم آن را ببینیم، نیازی به توضیح آن نیست. روش سوم این است که بیان اطلاعات را تا حد امکان به تاخیر بیندازید.

به جای اینکه همه چیز را در اکت-بازی- یک به مخاطب بگوییم، نگه داشتن برخی از مطالب، مخاطب را منتظر نگه میدارد و او را جذب داستان می کند. در نهایت، شاید کم استفاده‌ترین رویکرد برای نوشتن اکسپوزیشن، ارائه نکردن آن باشد. از خود بپرسید: آیا مخاطب واقعاً باید این را بداند؟ اگر بدون توضیح رها می شد چه اتفاقی می افتاد؟ در بسیاری از موارد، این شکل جذاب‌تر و درگیر کننده تری از داستان سرایی ایجاد می‌کند.

نحوه ارائه اکسپوزیشن

از آنجایی که ما در فیلم کار می کنیم، زمینه های زیادی وجود دارد که از طریق آن می توان اکسپوزیشن روایی را ارائه داد. اینها شامل خروجی های واضح تر مانند متن روی صفحه، روایت و دیالوگ هستند. اما فرصت‌هایی نیز وجود دارد که نویسندگان باید آن‌ها را بررسی کنند، از جمله میزانسن یا رسانه. اما یک خط باریک بین استفاده از هر یک از این عناصر برای اکسپوزیشن وجود دارد - هر یک می تواند غیرطبیعی یا بیش از حد باشد و یافتن این تعادل واقعاً مشکل است.

نمی‌توان از نگارش اکسپوزیشن اجتناب کرد، اما با این تکنیک‌ها، می‌توان آن را مدیریت کرد و به صورت استراتژیک برای گفتن داستان‌های بهتر و همه‌جانبه‌تر به کار گرفت.