شیوع - چگونه پاندمیک استیون سودربرگ در مورد ویروس کرونا هم صدق میکند ؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

شیوع - چگونه پاندمیک استیون سودربرگ در مورد ویروس کرونا هم صدق میکند ؟

شیوع (2011) در هنگام انتشار ، یک تریلر مهیج پزشکی ترسناک بود - اکنون که کرونا زندگی ما را برای همیشه تغییر داده است ، فیلم  استیون سودربرگ بیشتر شبیه یک مستند عمل میکند .

پیش از این قضیه کرونا ، شیوع به نوعی فیلم "چه می شد اگر این اتفاق میفتاد..." بود و به ما این فرصت را میداد تا بیندیشیم در چنین ماجرایی وضعیت زندگی چگونه می شود .. با نگاهی اجمالی ، می توانیم ببینیم که شیوع ، بسیاری از رویداد ها و  شرایط ویروس کرونا را که در حال حاضر میبینیم ، به دقت پیش بینی کرده بود . فراتر از مقایسه با شیوع و زندگی فعلی ما در قرنطینه ، چیزی واقعاً جالب در مورد چگونگی استفاده استیون سودربرگ از دوربین برای ثبت یک بیماری همه گیر وجود دارد . حتی قبل از کووید-19 ، تماشای شیوع یک توانایی منحصر به فرد برای نفوذ در زیر پوست ما را داشت و به شدت حس میشد ( به اصطلاح )  - اما چگونه؟

در این مقاله ویدئویی ، ما نحوه فیلمبرداری فیلم شیوع را بررسی خواهیم کرد و به این خواهیم پرداخت که چگونه سودربرگ از تکنیک های بسیار ساده و در عین حال موثرش استفاده کرده ، تا یک پاندمی و همه گیری تخیلی ایجاد کند که معقول و قابل رخ دادن ، در عین حال بسیار وحشتناک حس شود .

بازیگران شیوع ، مت دیمون ، گوئینت پالترو ، ماریون کوتیار ، کیت وینسلت ، جود لاو و لورنس فیشبرن هستند که همگی در یک بیماری همه گیر مرگبار جهانی حضور دارند . سودربرگ این شخصیت ها را در اولویتی بالاتر از هرج و مرج و آشفتگی کلانی که اطراف آنها در جریان است  قرار می دهد . بیشتر فیلم های این ژانر بر روی گروه زیادی  از بازماندگان و نجات یافتگان متمرکز هستند اما تعداد کمی از آنها به شخصیت ها در فیلمبرداری توجه زیادی دارند . سودربرگ از سه عنصر اصلی برای محصور کردن ما توسط این شخصیت ها استفاده می کند : قاب بندی  ، استفاده از عمق میدان کم  و نمای تعقیبی برای این که هرگز از سوژه غافل نشویم .

استیون سودربرگ با اولویت بندی کاراکتر ها و واگذاری شدت آشفتگی و هرج و مرج بیشتر به تصور و تخیل ، این شیوع را ملموس و مشخص حفظ میکند . اکنون که کووید-19 به ما نشان داده است زندگی در قرنطینه واقعاً چگونه است ، می توانیم بفهمیم که موضوعات مطرح شده در شیوع چقدر حقیقت دارد و دور از ذهن نیست . مهارت های فیلمبرداری و فیلم سازی سودربرگ هرگز تابحال اینقدر متمرکز ، پیش بینی کننده و پیشگام نبوده .