صحنه شام - نحوه کارگردانی سکانس شام و دیالوگ ها
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

صحنه شام - نحوه کارگردانی سکانس شام و دیالوگ ها (دفترچه کارگردان )

صحنه شام - گاهی اوقات به عنوان صحنه ای با کمترین جلوه و خاصیت سینمایی مطرح میشود ، ولی در عین حال متداول ترین صحنه در بسیاری از فیلم هاست . دو تا کاراکتر که نشسته و غذا میخورند و دیالوگ میگویند را می توان در همه فیلم ها و سینمایی ها دید. از هر دهه و هر ژانر که در نظر بگیریم ، صحنه غذا خوردن و شام تقریباً همیشه مربوط به چیز دیگری غیر از غذا است . ما این صحنه ها را بی شمار دیده ایم ، اما فقط تعداد کمی از آنها به یاد ماندنی و ماندگار هستند. بنابراین ، به نظر شما بهترین سکانس های شام خوردن در فیلم ها چگونه به این لحظات ، زندگی و شخصیت می بخشند؟

در این مقاله ویدیویی ، تمرکز ما بر این است که چگونه کارگردانان می توانند از طراحی تولید و طراحی صحنه ، بلاکینگ و صحنه پردازی و فیلمبرداری برای ساخت صحنه های شام سینمایی استفاده کنند. صحنه شام فیلم « موروثی » را در نظر بگیرید ، اینکه چگونه بلاکینگ و قاب بندی شخصیت ها به طور هدفمندی درام را تقویت می کند.

صحنه های شام در فیلم های رفقای خوب و جوجو خرگوشه  چگونه ساخته شده است؟ جایی که فراوانی یا کمبود غذا روی میز به ما اطلاعاتی از شخصیت و داستان می دهد . در مورد مونتاژ شوم سکانس صبحانه در فیلم همشهری کین چطور؟ که دوربین عقب می رود تا فاصله واقعی و تمثیلی بین کین و همسرش را فاش کند و نشان دهد ؟ مثلا میتوانیم یکی از ناخوشایندترین صحنه های شام را در فیلم منچستر از کنار دریا مشاهده کنیم . همانطور که پاتریک با مادر خود و همسر جدیدش ناهار می خورد ، گسستگی و عدم ارتباط بین آنها همه در قاب بندی ثبت و نشان داده می شود .

پس هنگامی که شروع به تهیه استوری برد برای سکانس شام بعدی خود می کنید ، به یاد داشته باشید که این ملاحظات را در ذهن داشته باشید - چه کسی کجاست ، چه چیزی در آنجا است و چه چیزی دارد به اشتراک گذاشته می شود و موضوع و مضمون چیست. زیرا بهترین صحنه های شام بندرت ، هرگز ، مربوط به خود شام است .