صحنه پوکر جیمز باند در فیلم کازینو رویال - چگونه یک ورق بازی ساده را به سینمایی جذاب تبدیل کنیم ؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

صحنه پوکر جیمز باند در فیلم کازینو رویال - چگونه یک ورق بازی ساده را به سینمایی جذاب تبدیل کنیم ؟

صحنه های پوکر فیلم « کازینو رویال » را می توان بهترین صحنه های کل فیلم دانست.  در این تجزیه تحلیل کارگردانی و فیلمبرداری ، ما بررسی می کنیم که چگونه کارگردان فیلم « مارتین کمپبل » یک ورق بازی ساکت و آرام را به فیلمی گیرا تبدیل می کند.

صحنه پوکر کازینو رویال – یا بهتر بگوییم ، صحنه ها - یک چالش منحصر به فرد برای کارگردان « مارتین کمپبل » و فیلمبردار فیلم « فیل میهیو » بود.  اساساً سه صحنه کامل پوکر در فیلم وجود دارد.  بنابراین ، آنها نه تنها مجبور بودند سرعت و ریتم هیجان انگیز صحنه های تماشایی اکشن پرطمطراق بی شمار فیلم را بالا نگه دارند  ، بلکه آنها بسیار تلاش کردند تا هر صحنه پوکر در فیلم را متفاوت از صحنه های قبلی خلق کنند.  در این ویدئو مقاله با حضور «007 »  (جیمز باند) ، بیایید هر صحنه پوکر کازینو رویال را در تقابل هم قرار دهیم و مقایسه کنیم تا ببینیم چگونه کارگردانی ، فیلمبرداری و تدوین به هر یک از این صحنه های ظاهر و احساسی متمایز می بخشد.  درسی که باید در این مقاله ویدئویی یاد بگیرید این است که چگونه می توان یک صحنه منفعل و کم تحرک را از نظر بصری جذاب و گیرا ساخت و چگونه هرگز یک صحنه را دو بار به یک شکل فیلمبرداری نکرد.

در مصاحبه ای با فیلمبردار آمریکایی ، مارتین کمپبل کارگردان ،  چالش اصلی خود را هنگام پرداختن به صحنه پوکر کازینو رویال شرح میدهد.  او میگوید که : "چگونه میشود 10 نفری که دور میز در حال ورق بازی هستند را جذاب کنید ؟"  بر خلاف تعداد زیادی از صحنه های نشستن و صحبت کردن افراد ، در این مورد ، ارتباطات و تعامل همه از طریق مکانیسم بازی کردن ، خطوط نگاه و با زبان فیلم انجام میگیرد .

پس همراه با فیل میهیو مدیر فیلمبرداری ، تصمیم گرفتند به هر صحنه پوکر کازینو رویال با سبک بصری متفاوتی بپردازند .  فیل میهیو این رویکردها را چنین توصیف می کند: "ما یک ورق بازی انجام دادیم و همه را با یک دوربین ثابت فیلمبرداری کردیم... یکی دیگر را جوری فیلمبرداری کردیم که دوربین مدام در حال حرکت باشد ... سپس یک بازی دیگر انجام دادیم که در آن دوربین تقریباً از عقب و دور از سوژه شروع می شود و به آرامی به جیمز باند و لِ چیفری نزدیک می شود. "

در تفکیک هر صحنه پوکر کازینو رویال ، ما می توانیم صحت این قضیه را مشاهده کنیم که همه آنها دارای زبان تصویری اندکی متفاوت با هم ولی بر اساس هدف نهایی صحنه هستند. دوربین در دور اول ،  در حالی که باند با آرامش درحال خواندن دست لِ چیفری است غالبا ساکن است و منتظر است که گفته های او را تشخیص دهد.  در دور دوم ، طول مدت نما کم می شود اما با برخی از حرکات استراتژیک دوربین ، سرعت افزایش می یابد.  در دور نهایی ، کمپبل و فیل میهیو ترکیبی از دوربین ثابت و حرکتی را برای ایجاد تنش در پیروزی نهایی جیمز باند اختیارکردند.

همانطور که به پروژه بعدی خود با صحنه های مشابه می‌پردازید ،( به ویژه آنهایی که مانند شخصیت های این فیلم دور میز نشسته اند) ، از مارتین کمپبل ، فیل میهیو   و کل تیم پشت صحنه پوکر کازینو رویال سرمشق بگیرید.  همه توانایی های خود را روی کار بیاورید و از تفاوت های ظریف زبان فیلم به نفع خود استفاده کنید.