طراحی صدای فیلم تل‌ماسه (DUNE)
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

طراحی صدای فیلم تل‌ماسه (DUNE) - صداهای سینماییِ حماسه علمی تخیلی دنی ویلنوو

در این ویدئو به طراحی صدایِ فیلم تل ماسه خواهیم پرداخت .

اگر اثر اقتباسی "دنی ویلنوو" از حماسه علمی تخیلی فرانک هربرت را دیده باشید ، می‌دانید که طراحی صدای تل‌ماسه مولفه ای است که اهمیت بسیار بالایی دارد . از صدای طبیعیِ وزوز Ornithopter (اورنی تاپترها) گرفته تا صدای کلیک دیجیتالی سپرهای محافظ و صدای قدرتمندِ – Bene Gesserit قدرت بسیار زیادی در طراحی صدای تل ماسه وجود دارد. در این مقاله ویدیویی، دنی ویلنوو و تیم صداگذاری‌اش ، چالش‌های خلاقانه و فنیِ زنده کردن این کهکشان با استفاده از صدا را برای ما شرح خواهند داد .

"صدا"

در تل ماسه ،کسانی که صدای Bene Gesserit را می شنوند ، نمی توانند آن را نادیده بگیرند. برای به تصویر کشیدنِ این قدرتِ اجتناب ناپذیر ، تیم صدا مراحل لایه گذاری و فرکانس های پایین و صدای غرش را توضیح می دهند. همانطور که بدون شک در قسمت دوم فیلم تل ماسه خواهیم دید، وقتی پاول از صدا استفاده می کند و مردم گوش می دهند.

"طراحی صدای اورنی تاپتر ها"

بعد ، صدای اورنی تاپتر ها را داریم که از سنجاقک و بال زدن های پشت سرهمِ آن الهام گرفته شده و موتورش که مانند یک مرغ مگس خوار بال میزند و غوغا به پا می کند. آن‌ها به منظور تولید صدایی ارگانیک‌تر برای اورنی تاپتر ، از ترکیبی از خرخر گربه‌ها و تسمه‌های برزنتی که در باد تکان می‌خوردند استفاده کردند. با طراحی صدا بر اساس منابع آشنا و طبیعی، دنیای بیگانه‌ای مثل آراکیس ناگهان واقعی‌تر به نظر رسید.

" سپر محافظ تل ماسه "

درخشش طراحی صدای تل ماسه در تجسم عناصر کاملاً تخیلی مثل همین سپرهای محافظ است. تیم صدا توضیح می دهد که چگونه هنگام تولید صدای سپرها با سینث سایزر ، یک اشکال در برنامه آن ها باعث تولید کلیک و نویز هایی شد که در فیلم می شنویم.

" پرسپکتیو "

یکی از جاهایی که در آن ، طراحی و میکس صدا را اغلب بدیهی می دانیم، پرسپکتیو است. به عبارت دیگر، رابطه بین کیفیت صداهایی که می شنویم و نزدیکی سوژه با دوربین.مثلاً اگر به شخصیتی مانند بارون نزدیک شویم، می توانیم صدای عمیق و خشن او را بشنویم که در بدنش طنین انداز می شود.

" نکات طراحی صدای تل ماسه"

در نهایت، تیم طراحی صدای تل ماسه برخی از نکات طراحی صدا را که هنگام میکس برای لپ‌تاپ و تلفن ضروری است، مورد بحث قرار می‌دهد. این درس‌ها در مورد نحوه طراحی صدا همان چیزی است که تماشای چنین فیلم‌سازی مبتکرانه و همه‌جانبه‌ای با بودجه بالا را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند. دنی ویلنوو و تیم طراحی صدایش ، امکان خلق یک جهان کامل از صفر را به ما نشان می‌دهند.