قانون 180 درجه در فیلم (خط فرضی) و نحوه شکستن آن
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

قانون 180 درجه در فیلم (خط فرضی) و نحوه شکستن آن

قانون ۱۸۰ درجه ، قانونی است که در فیلمسازی استفاده می شود و به شما کمک می کند تداوم جهت گیری و جغرافیای صحنه را حفظ کنید. با این وجود ، راه و روشهایی وجود دارد که می توانید از طریق آن قانون 180 درجه را نقض کنید ( خط فرضی را بشکنید ) ، و روشهایی وجود دارد که می توانید کمی انعطاف و تغییر درش ایجاد کنید .

شکستن قانون 180 درجه (خط فرضی) را می توان عبور از خط یا پرش از خط نیز نامید. خطی که ترسیم می کنید ، دو بازیگر صحنه را به هم متصل می کند ( خط فرضی بین دو سوژه) . و هنگامی که دوربین خود را در یک طرف خط قرار میدهید، نشان میدهید که برای چینش بعدی دوربین خود ، چه قانون 180  درجه ای باید انتخاب کنید . شما با پیروی از قانون 180 درجه جغرافیای محیط و جهت حرکت روی پرده را مشخص میکنید و همچنین از سردرگمی بیننده جلوگیری میکنید .

اما اگر خط را بشکنید چه ؟

ما نمونه های بخصوصی از کارگردانان و فیلم هایی را نشان می دهیم که از قانون 180 درجه پیروی می کنند ، قانون 180 درجه را نقض می کنند ( میشکنند) و در قانون 180 درجه تغییر ایجاد می کنند تا تأثیرات مختلف هر یک را بر بیننده کاملاً درک کنید.

وقتی این ویدئو را به پایان برسانید ، خواهید فهمید که چرا باید در اکثر مواقع از قانون 180 درجه پیروی کنید و دقیقاً خواهید دانست چه موقع باید آن را بشکنید یا دچار تغییر  کنید

نتیجه نهایی : شما قانون 180 درجه را بهتر از آنچه قبلاً فهمیده بودید ، درک خواهید کرد .