قوانین ترکیب بندی یا کمپوزیسیون نما : چگونگی ایجاد حس همدلی با چشم در فیلم شبگرد
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

قوانین ترکیب بندی یا کمپوزیسیون نما : چگونگی ایجاد حس همدلی با چشم در فیلم شبگرد

در ویدیوی امروز ، ما در مورد تأثیری که از نمایش یا پنهان کردن چشم یک شخصیت به دست می آید ، صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه قوانین ترکیب یا کمپوزیسیون نمای شما به شما کمک می کند تا برای یک ضد قهرمان هم همدلی ایجاد کنید.

چشم های یک شخصیت یکی از اولین چیزهایی است که ما به عنوان یک بیننده با آن ارتباط برقرار می کنیم . هرچه بیشتر در معرض دید قرار بگیرند و اشکار تر باشند ، بیشتر کاراکترش را به عنوان یک انسان حس میکنیم . هر چه چشم ها پنهان تر باشند ، بیشتر انسانیت آنها را نادیده می گیریم .

به طور خلاصه ، چشمان یک شخصیت دریچه ای به روح آن ها است.

وقتی فیلمسازان می خواهند کسی ، چیزی را حتما ببیند ، سوژه یا شی را طوری تراز می کنند که در قسمتی از کادر ( قاب ) که خطوط از آن عبور می کنند قرار گیرد .(در ترکیب بندی کادر را از دو سمت عمودی و افقی به سه قسمت تقسیم کنید . و سپس سوژه اصلی را در یکی از نقاط تلاقی این خطوط قرار دهید.)،. این خطوط معمولاً به "یک سوم" بریده می شوند از این رو قاعده یک سوم یا قوانین ترکیب نامیده می شود .اگر هدف شما این است که چشمان شخصیت خود را نشان دهید تا تصاویر شما باعث ایجاد همدلی شود ، منطقی است که این چشم ها مطابق با قوانین ترکیب بندی قرار بگیرند .

فیلمسازان بزرگ می دانند که ترکیب بندی شات های آنها یکی از مهمترین قسمتهای فیلمسازی است و اینجا در مثال ما برای چشم هم همینطور است . این یک حقیقت عمیق روانشناختی است که فراتر از فیلم و تلویزیون است ، اما آنچه در مورد ویدیو در مقایسه با یک تئاتر صحنه ای بسیار جالب است ، این است که ما واقعا می توانیم چشمان بازیگر را ببینیم .شما می توانید از تکنیک های نورپردازی فیلم ، لباس ، بلاکینگ ، ترکیب بندی نما و قوانین ترکیب بندی برای نشان دادن یا پنهان کردن چشم شخصیت های خود استفاده کنید ، و به نوبه خود انتخاب کنید که بیننده چگونه انرژی شخصیت های شما را جذب کند .

ما از فیلم شبگرد به کارگردانی دان گیلروی  و جیک جیلنهال در نقش لو بلوم استفاده می کنیم تا نشان دهیم چگونه تکنیک های فیلمسازی و بازی بازیگران می توانند دیدگاه شما را نسبت به یک شخصیت شکل دهند .

در این ویدیوی  شبگرد ، موارد زیر را مرور خواهیم کرد :

- انتخاب ویژگی های نما (شات سلکشن ) ،  نشان دادن یا پنهان کردن چشم ها

- نورپردازی فیلم برای نشان دادن یا پنهان کردن چشم ها

- ارائه و نمایش خود چشم ، توسط بازیگر

در آخر ، خواهید دید که چگونه دن گیلروی می خواست لو را تا آنجا که ممکن است بی طرفانه بازنمایی کند ، و چگونه او چشم لو بلومز را به عنوان بخشی از تار و پود فیلمش نگه داشت .

نتیجه نهایی: شما خواهید فهمید که چه موقع چشمان یک شخصیت را پنهان ، و چه زمانی نشان دهید .