مرد ایرلندی - چگونه اسکورسیزی حماسه می آفریند ؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

مرد ایرلندی - چگونه اسکورسیزی حماسه می آفریند ( دفترچه کارگردان )

مرد ایرلندی ( 2019 ) حماسه مارتین اسکورسیزی است - و این چیزی است که همه می گویند . مرد ایرلندی ، این فیلم داستان زندگی فرانک شیران ( رابرت دنیرو ) ، یک اوباش ، که  کارهای وحشتناکی برای جیمی هوفا (آل پاچینو) و راسل بوفالینو (جو پسی) انجام داده را دنبال می‌کند . او گذشته خود را در دنیای جرم و جنایت به یاد می‌آورد و همچنین نقشی که در ناپدید شدن جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵ داشته‌است  . اما طوری که مارتین اسکورسیزی ما را با فرانک و دنیای او آشنا می کند است که از همان نمای آغازین ما را جذب خود میکند . فیلم های مارتین اسکورسیزی ، از جمله کازینو ، گرگ وال استریت ، رفقای خوب ، جزیره شاتر ، رفتگان ، راننده تاکسی و دارودسته‌های نیویورکی به دلیل نحوه ساختن جهان پیرامون شخصیت معروف هستند و مرد ایرلندی نیز از این قاعده مستثنی نیست .

در این نمای آغازین  ، اسکورسیزی یک برداشت بلند آرام و قابل تأمل به ما می دهد . سرعت آرامش به ما اجازه می دهد تا مناظر و صداهای زندگی فرانک را در اواخر عمرش تماشا کنیم . دوربین در عرض خانه سالمندان حرکت میکند همانطور که آهنگی از گروه د فایو ساتینز در موسیقی متن پلی میشود .  - آهنگی غم انگیز درباره خاطره و روزهای گذشته . و در انتهای نما ، فرانک را می یابیم ، تنها و در انتظار - کاملا آماده برای بازگشت به عقب ،  برای شنیدن داستان مرد ایرلندی .

مرد ایرلندی یک نمونه از بسیاری از فیلم های مارتین اسکورسیزی است که فیلم سازی را در اوج خود به نمایش می گذارد - و سکانس های مرد ایرلندی که این حماسه 3.5 ساعته را به حرکت در می آورد پر از معنی و هدف اند . نتفلیکس با فیلم مرد ایرلندی یک جهش عظیم در ساخت فیلم با کیفیت برداشت.