نحوه فیلمبرداری فیلم زمانی برای مردن نیست
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

فیلمبرداری فیلم «زمانی برای مردن نیست» - لینوس ساندگرن ، فیلمبردار ، در مورد تعقیب و گریز اتومبیل ها، لوکیشن ها و بدل کاری ها توضیح می‌دهد.

در این ویدئو ، لینوس ساندگرن ، فیلمبردار مشهور ، در مورد لوکیشن ، بدلکاری‌ها و استفاده از دوربین " آی‌مکس " در تعقیب و گریز ماشینی فیلم «No Time to Die» که در دلِ شهر ماترا فیلمبرداری شده توضیح می‌دهد.

لینوس ساندگرن ، فیلمبرداری‌ست که روز به روز به شهرتش اضافه می‌شود . از پروژه‌های شخصیت‌محوری مثل «حقه‌بازی آمریکایی» تا فیلم جوی ( Joy ) گرفته تا فیلم هایی عظیمی مثل « لالا لند » و «نخستین انسان» - گستره کاری او بیش از انتظار است . در این ویدئو، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به یکی از آخرین پروژه های او، فیلم «زمانی برای مردن نیست» و اینکه چگونه یک تعقیب و گریز باورنکردنی را در دل شهر ماترا به انجام رساندند. ساندگرن همراه با کارگردان فیلم ، کری جوجی فوکوناگا ، درباره لوکیشن ، بدل کاری ها و دوربین‌های آی مکسی که برای فیلمبرداری از صحنه های تعقیب و گریز ماشینی هیجان‌انگیز «زمانی برای مردن نیست» استفاده کردند توضیح می‌دهند.

اولین مبحث ، لوکیشن است. ساندگرن ویژگی‌هایی را توصیف می‌کند که شهر ماترا را به مکانی ایده‌آل برای این «اکشنِ عاشقانه»  تبدیل می‌کند. ما نه تنها شاهد زیبایی های چشمگیر ایتالیا هستیم، بلکه از خیابان ها و ساختمان های سنگیِ سخت و طاقت فرسای آن نیز بهره مند می شویم. این عناصر در کنار هم ، برای تعقیب و گریز جیمز باند در دل ماترا ایده آل به نظر می‌رسیدند.

عنصر مهم بعدی در تعقیب و گریز ماشینی «زمانی برای مردن نیست»، بدل کاری های آن است. لینوس ساندگرن توضیح میدهد که هدف ، رسیدن به یک تعادل بین تعقیب و گریز ماشینی جیمز باندی و انجام بدل کاری هایِ امکان پذیر بود .

و در نهایت، به منظور ثبت زیبایی و نشان دادن صحنه های تماشایی، ساندگرن از علت انتخاب دوربین آی مکس و آنامورفیک برای فیلمبرداری فیلم میگوید. از مزایای استفاده از این دو وسیله ، رسیدن به وسیع‌ترین و بلندترین نسبت ابعاد تصویری است که اکشن را به گونه‌ای به تصویر میکشد که مخاطبان را غوطه ور می‌کند. آنها حتی دوربین های IMAX را به موتور سیکلت ها بستند!

در مجموع،صحنه های تعقیب و گریز با ماشین در فیلم «زمانی برای مردن نیست»که در شهر ماترا فیلمبرداری شده ، به عنوان یکی از بهترین ساخته ها و پرتنش‌ترین سکانس‌های جیمز باند شناخته می‌شود ! به لطف لینوس ساندگرن و کارگردان فیلم ، کری جوجی فوکوناگا، آخرین بازی دنیل کریگ در نقش جیمز باند هم به اندازه اولین بازی او رضایت‌بخش و تماشایی بود.