نسبت ابعاد تصویر2:1 چیست؟ چرا دیوید فینچر ، آری آستر و دیگر کارگردانان دارند به مقیاس 18:9  روی می آورند ؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

نسبت ابعاد تصویر2:1 چیست؟- چرا دیوید فینچر ، آری آستر و دیگر کارگردانان دارند به مقیاس 18:9  روی می آورند؟

در این قسمت نسبت ابعاد سینمایی توضیح داده شده است - نسبت ابعاد در فیلم سازی و فیلمبرداری فقط اصطلاحی فنی نیست ، ارزش و تاثیر داستان گویی بصری شما با انتخاب نسبت ابعاد تصویر ، ارتباط تنگاتنگی دارد . اما  نسبت ابعاد  تصویر در این دوره و زمانه چیست؟ علی رغم اینکه تلویزیون ها متناسب با فیلمبرداری با صفحه عریض طراحی می شوند ، آنها معمولاً نسبت ابعاد 16: 9 را پیش فرض می گیرند ، که اغلب دید اصلی فیلمساز را به خطر می اندازد و دچار مشکل میکند .

امروز ، ما می خواهیم نگاهی به نسبت ابعاد 2: 1 یا 18: 9 بیندازیم و آن ها را بررسی کنیم  ، اینکه چگونه ممکن است یک مدیوم خوب و عالی خوشحال کننده باشد و چرا فیلمسازانی مانند دیوید فینچر و آری آستر دارند به آن روی می آورند .

فیلمبردار افسانه ای ، ویتوریو استورارو، برای اولین بار در دهه  90 وقتی دید که آینده مجموعه های تلویزیونی و برنامه ها در نسبت 16: 9 استاندارد می شود ، نسبت ابعاد 2: 1 را ابداع کرد . استورارو فكر كرد از آنجا كه به هر حال همه فیلم ها قرار است بعد از اکران و این ماجراها در تلویزیون تماشا شوند ، ممکن است ایده خوبی باشد که با در نظر گرفتن آن نسبت ،  شروع به فیلمبرداری کنید .

نسبت تصویر2:1 استورارو  ، که  آن را « یونیوزیوم » لقب داد ، هرگز واقعاً از بین نرفت . حتی تا به امروز .

سریال های نتفلیکس مانند خانهی پوشالی و چیزهای عجیب شامل نسبت ابعاد 2: 1 میشوند . 2: 1 عرض 2.35: 1 و ارتفاع 1.85: 1 را ترکیب می کند ، تفاوت ها و فاصله را از بین می برد و نسبت ابعادی سینمایی را فراهم می کند که هر فیلم می تواند از آن استفاده کند .

دیوید فینچر این نسبت ابعاد سینمایی را در خانه ی پوشالی استفاده کرد ، برادران دافر از آن در سریال چیزهای عجیب استفاده کردند ، آری آستر آن را در فیلم موروثی  و میدسامر انتخاب کرد و کالین ترورو  دنیای ژوراسیک را با 2:1 فیلمبرداری کرد . بنابراین ، اکنون که می توانید پاسخ دهید "نسبت ابعاد چیست و چرا مهم است" ، کدام نسبت ابعاد را برای پروژه بعدی خود انتخاب می کنید؟ آیا شما به همان قالب های استاندارد مانند 1.85: 1 یا 2.35: 1  خواهید چسبید یا یک مدیوم جدید و جذاب در نسبت ابعاد 2: 1 خواهید یافت؟