هنر سکانس افتتاحیه  - نحوه شروع فیلم به 6 روش مختلف ، از نولان تا نوآ بامباک
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

هنر سکانس افتتاحیه  - نحوه شروع فیلم به 6 روش مختلف ، از نولان تا نوآ بامباک

هنر صحنه آغازین ( سکانس افتتاحیه )  - توضیح شش روش برای آغاز کردن فیلم با استفاده از معرفی شخصیت ها ، پویایی شخصیت ها ، صحنه آغازین سرد (که به آن سکانس تیزر نیز می گویند یک تکنیک روایی است که در تلویزیون و فیلم ها استفاده می شود. این یک روش پرش مستقیم به یک داستان در ابتدای فیلم است قبل از اینکه تیتراژ یا تیتراژ ابتدایی نمایش داده شود )و قوانین ژانر.

چگونه فیلم را آغاز کنیم ؟ - بدیهی است که هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد ، اما راه هایی برای یافتن بهترین و عالی ترین صحنه آغازین وجود دارد.  اولین صحنه در هر داستانی بار سنگینی بر دوش دارد و تصمیم نحوه آغاز یک فیلم باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. در این ویدیو مقاله  با موضوع هنر صحنه آغازین ، ما شش روش را بررسی می کنیم که روش های مختلف شروع فیلم را نشان می دهد. بیایید با نحوه معرفی یک شرور یا قهرمان شروع کنیم.

وقتی داستان پیش روی فیلم ، رابطه خشن و ستیزه‌جوی بین یک قهرمان و شخصیت شرور را را دنبال میکند ، هر چه زودتر معرفی کردن آن ها خوشایند و مفید است . به خصوص ، در مورد شوالیه تاریکی - وقتی که ما از فیلم قبلی درباره بتمن اطلاعات زیادی داریم - نشان دادن دشمن اصلی او در این فصل ، سطح توقع را برای آنچه در بقیه فیلم با آن روبرو خواهد شد ، تعیین می کند.  در اسکای‌فال ، اگرچه ما در کازینو رویال به طور رسمی با جیمز باند آشنا شده بودیم ، اما می توانیم لایه جدیدی به شخصیت پردازی او اضافه کنیم و در این فصل جدید برای او مشکل داستانی ایجاد کنیم.

در داستان ازدواج ،نوآ بامباک نویسنده/کارگردان کار به ما نشان می دهد که چگونه می توان فیلمی را با شخصیت پردازی خالص آغاز کرد.  ما بلافاصله با چارلی و نیکول در خلال مونتاژ گسترده ای از شخصیت آنها و تاریخ مختصری از ازدواج آنها آشنا می شویم.  برای این فیلم ، این صحنه آغازین کاملاً مناسب است تا قبل از دیدن جدایی و طلاق آنها در ادامه فیلم ، اطلاعات و همدردی و همذات پنداری بیشتری در مورد این زوج داشته باشیم . بدون این سکانس آغازین ، توانایی ما برای همزاد پنداری با آنان می تواند کاهش یابد .

در « جواهرات تراش‌نخورده » ، ما به طور کلی معرفی شخصیت را کنار می گذاریم و با طرح داستان ( پلات ) شروع می کنیم که باعث شروع و ایجاد انگیزه در سراسر شخصیت ها می شود.  صحنه آغازین در یک معدن اتیوپیایی اتفاق می افتد که در آن یک گوهر کمیاب و  رمزآلود کشف شده است. قدرت و تاثیر این گوهر قبل از ملاقات با کاراکتر ها در مرکز توجه قرار گرفته است.

سرانجام ، در لالا لند و برو بیرون ، ما دو ژانر فیلم (به ترتیب موزیکال و ترسناک) داریم که با صحنه های آغازینی به منظور پیروی و زیر پا گذاشتن قوانین ژانر خود شروع می شوند.  در لالا لند ، قبل از معرفی شخصیت اصلی ، ما یک سکانس ابتدایی انفجاری پر از رنگ های روشن ، رقص های زیبا و استادانه و ترکیبی از فانتزی و واقعیت داریم که موزیکال ها به آن شهرت دارند . . در « برو بیرون » ، ما ترکیبی از لحن را در صحنه آغازین داریم که هم کمدی و هم ترسناک است. این ترکیب ژانر نشان می دهد که فیلم در نهایت قوانین از پیش تعیین شده ژانر را دارد ، اما درعین حال آنها را به چالش می کشد.

چه معرفی شخصیت را برای سکانس افتتاحیه انتخاب کنید و چه پویایی شخصیت ها را بین شخصیت های اصلی معرفی کنید ، یا ژانر آن را مشخص کنید ، نحوه شروع فیلم مهم است.