هنر پن شلاقی: ایجاد انگیزه در بکارگیری جلوه‌ها و تغییر نما در پن شلاقی (سوئیش پن )
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

هنر پن شلاقی: ایجاد انگیزه در بکارگیری جلوه‌ها و تغییر نما در پن شلاقی (سوئیش پن )

*ترانزیشن : در تدوین، مفهوم و معنای ترنزیشن، معادل هر نوع روش و جلوه نمایشی برای رفتن از یک تصویر به تصویر بعدی می باشد. نوع ترنزیشن هایی که یک تدوینگر در پروژه ی خود استفاده می کند، تاثیر مهمی در احساسات مخاطب می گذارد.

زمانی که دوربین خود را خیلی سریع روی محور ایکس بچرخانید ، پن شلاقی یا ویپ پن یا سوئیچ پن اتفاق می افتد و این باعث ایجاد اثر تاری و نمایی خنثی می شود.

در این ویدئو ، ما تعریفی از پن شلاقی به شما ارائه می دهیم ، تعداد زیادی از ترنزیشن های پن شلاقی  و نمونه هایی از پن شلاقی  از فیلم ها و نمایش های تلویزیونی معروف از جمله شلاق ، شرلوک هلمز ، لالا لند ، شب‌های عیاشی ، ارباب حلقه ها،  بیل را بکش و تعداد زیادی فیلم دیگر را به شما نشان می دهیم که از پن شلاقی به خوبی استفاده کرده اند .

پن های شلاقی برای موارد زیر استفاده می شود :

انرژی / انتقال (ترنزیشن یا تعویض و تغییر نما )/ علت و معلول(انگیزه و انگیخته)

از پن شلاقی می توان به سادگی برای تولید مقداری انرژی در صحنه های شما ، برای تعویض صحنه ، یا برای نشان دادن علت و معلولیت در یک صحنه استفاده کرد. فرقی نمی کند که از ادوب پریمیر ، ادوب افتر افکتس یا  فاینال کات استفاده می کنید با هر کدام از آن ها می توانید پن شلاقی بسازید .

می توانید از پن شلاقی برای سکانس های اکشن خود استفاده کنید ، مخصوصاً برای شبیه سازی حرکت یک جسم پرنده . این را با کمی بزک دوزک زیرکانه و هوشمندانه و جلوه های صوتی پن شلاقی ترکیب کنید ، و بعد ، لحظه ای عالی در صحنه های مبارزه خود خواهید ساخت .

پن های شلاقی شاید ذره ای کوچک در دنیای عظیم فیلمسازی به نظر برسند ، اما بسیار کارآمدند و یکی از اولین تکنیک هایی هستند که یک فیلمساز خوب باید آن را یاد بگیرد .

شما می توانید با نرم افزار  « افتر افکتس» مانند بسیاری از ویدئواینفلوئنسر ها ، پن شلاقی را شبیه سازی کنید .

بعد از تماشای این ویدیو ، ایده و دید بهتری در مورد چگونگی برنامه ریزی  و طراحی ، فیلمبرداری و استفاده از پن شلاقی در فیلم ، شوتلویزیونی یا پروژه بعدی خود خواهید داشت .