پروسه فیلمسازی - قسمت دوم : پیدا کردن عوامل تولید
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

پروسه فیلمسازی - قسمت دوم : پیدا کردن عوامل تولید (هدهانتینگ * ، شکار بهترین های هر حوزه )

هدهانتینگ * برای هدهانتینگ در زبان فارسی هنوز معادل خوبی پیدا نشده است، ولی شاید بشود از اصطلاحاتی مثل قاپیدن، شکارکردن یا شکار مغزها استفاده کرد .

ویدیوی امروز قسمت دوم مجموعه پیش تولید ماست . این اپیزود به شما نشان می دهد که چگونه می توانید فیلمنامه خود را تجزیه و تفکیک و تحلیل کنید ، برای فیلم خود بودجه بندی کنید و همه چی را حساب کتاب کنید مثلا نحوه استخدام عوامل اصلی و کلیدی فیلم مانند دستیار اول کارگردان و فیلمبردار (مدیر فیلمبرداری ) .

همراه فیلمنامه نویس و کارگردان کار ، اس سی لنوم و تهیه کننده ، هرمان ویلکینز شوید ، در حالی که با مدیران بخش های مختلف ، «کاری لین » و« ماروین نوکلاس » ، برای سمت های مربوطه آن ها به عنوان دستیار یک کارگردان و مدیر فیلمبرداری ارتباط برقرار می کنند .

دستیار اول کارگردان  مسئولیت امنیت و حفاظت سر صحنه و همچنین مدیریت زمان را بر عهده دارند ، وظیفه اش این است که اطمینان حاصل کند که تولید فیلم طبق برنامه زمانی دقیق قرار دارد و درست پیش می رود ، دستیار اول کارگردان یکی از مهمترین اعضای گروه فیلمبرداری شماست ، بنابراین مطمئن شوید که شخصی قابل اعتماد و مطمئن را پیدا کرده اید . یکی دیگر از عوامل کلیدی اصلی که زود  انتخاب و استخدام می شود مدیر فیلمبرداری است . دلیل این که شما باید مدیر فیلمبرداری (یا فیلمبردار) خود را زود استخدام کنید ، این است که آنها وکارگردان بتوانند به یک اتفاق نظری برسند و از نظر فکری با هم همسو شوند . آنها باید درباره نورپردازی ، نوع تجهیزات و دوربین های خاصی که ممکن است نیاز باشد استفاده کنند ، با هم گفتگو داشته باشند  و یک درک عمومی و کلی از ارزش ها و اولویت های خلاقانه یکدیگر را بدست آورند . همچنین می توانند درباره اندازه نما ، فرِیم رِیت یا نرخِ فرِیم ، فوکوس دوربین و سایر تصمیمات مهم خلاقانه بحثو گفتگو کنند .

این مجموعه شما را از مرحله پیش تولید به پس تولید می رساند تا به شما نشان دهد چگونه می توانید ایده نمایش فیلم یا تلویزیون را به واقعیت تبدیل کنید . در این مجموعه اینترنتی ، ما یک ایده فیلم کوتاه و نمایش تلویزیونی را در نظر می گیریم و مراحل کارگردانی فیلم و هر یک از مشاغل تولید فیلم را که مربوط به ساخت قسمتی آزمایشی ،یا اثبات مفهوم (پایلوت )برای ایده نمایش تلویزیونی کمدی است ، طی می کنیم.

اینجا هیچ تئوری ای برای فیلمسازی در کار نیست . فقط یک مسیر گام به گام است ، که ببینیم مراحل ساخت یک اثبات مفهوم برای برنامه تلویزیونی چیست . مراحل ساخت فیلم با جزئیات به شما نشان داده می شود وخواهید دید که ساخت یک پایلوت برای برنامه تلویزیونی با بودجه اندک چقدر پرمشغله و گیج کننده است .آنچه را که از این مجموعه اینترنتی فیلمسازی یاد گرفته اید استفاده کنید و آن را در پروژه بعدی خود بکار ببرید ، خواه کارگردان باشید ، فیلمبردار باشید ، تدوینگر ، فیلمنامه نویس یا به طور کلی فیلمساز . نحوه یافتن عوامل مطمئن ، پیدا کردن لوکیشن های فیلم ، ایجاد لیست شات ، همکاری با تیم فیلمسازی خود ، دیدن تصمیمات مربوط به کار دوربین و حل مسئله را اینجا میتوانید بی‌درنگ ببینید .ما در این راه از ابزار فیلمسازی استودیو بایندر استفاده می کنیم ، بنابراین شما می توانید ببینید که چگونه برگه های تماس روزانه ، لیست مخاطبین ، تجزیه تحلیل فیلمنامه و موارد دیگر به شما کمک می کنند تا با بودجه حرفه ای بسیار کمی ایده خود را برای نمایش تلویزیون ارائه کنید .