پروسه فیلمسازی - قسمت ششم : خطاهای ذهنی
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

پروسه فیلمسازی - قسمت ششم : خطاهای ذهنی

این پایان مجموعه ویدئو های ما است که در آن ، شما را وارد پروسه و مسیر فیلمسازی کردیم و نحوه ساخت یک فیلم را به شما نشان دادیم . شما به همراه کارگردان و نویسنده ی فیلم «اس سی لنوم »  وتهیه کننده  «هرمان ویلکینز» ، مراحل پیش-تولید یک فیلم را قدم به قدم یاد گرفتید و به شما نشان دادند که چگونه می توان با ساخت یک پایلوت (قسمت آزمایشی یا پایلوت تلویزیونی ) ،یک اثبات مفهوم* برای ایده یک مجموعه تلویزیونی ساخت .(پایلوت :قسمت مستقلی از یک مجموعه تلویزیونی است که به صورت آزمایشی ساخته می‌شود تا احتمال موفقیت مجموعه مشخص گردد و شبکه تلویزیونی شروع ساخت آن را قبول کند.)

*اثبات مفهوم Proof of concept (PoC)

سازندگان فیلم با عوامل مستعدی متشکل از ماروین نوکلاس به عنوان مدیر فیلمبرداری و کری لین به عنوان دستیار اول کارگردان همکاری کردند . در این فیلم کوتاه ، بازیگران با استعدادی از جمله یاسمن استون ، گرگ کویت ، تیم بلویت ، جان هنری ریچاردسون و کالب توماس حضور داشتند . امیدواریم که این مجموعه به شما کمک کند تا حرفه کارگردانی خودتان را بسازید ، با ساخت فیلم های کوتاه خوب یا ساخت فیلم های پروف آف کانسپت برای ایده تلویزیون یا ایده ی فیلمی که ممکن است در ذهن داشته باشید .

نوشتن فیلمنامه یا پایلوت ، قسمت مهمی از مراحل فیلم سازی است. اما تولید آن فیلمنامه و پایلوت و پیداکردن سرمایه گذار، ممکن است دشوار باشد و حتی اگر کسی فیلمنامه شما را برای تولید بپذیرد ، شانس کمی وجود دارد که برای تبدیل به یک فیلم تولید شده یا یک نمایش و سریال تلویزیونی مورد توجه قرار گیرد .

به همین دلیل است که شما به یک اثبات مفهوم * برای برنامه تلویزیونی نیاز دارید .

*اثبات مفهوم اصطلاحی در خارج از ایران برای یک فیلم کوتاه است که به سرمایه گذاران بالقوه ایده می دهد که فیلم داستانی چگونه خواهد بود. این پیش نمایش / تیزر / پیش پرده نیست. هدف آن جمع آوری پول برای ساخت فیلم است. در تلویزیون آنها آن را "پایلوت یا قسمت آزمایشی" می نامند..

تهیه کنندگان تلویزیون ، مدیران استعدادیابی ، روسا ، همه بسیار پر مشغله هستند و وقت ندارند که چند فیلمنامه "که ممکن است عالی باشد " را بخوانند. با این حال ، افراد تقریباً هر چیزی را تماشا می کنند ، به خصوص اگر فقط کمتر از 15 دقیقه طول بکشد . به همین دلیل است که می توانید امور را به دست خود بگیرید وقسمتی آزمایشی (همان اثبات مفهوم ) برای یک شو تلویزیونی کمدی درست کنید  ، همانطور که ما ساختیم.  اگر تا به حال کنجکاو بودید و میخواستید نحوه ساخت یک فیلم کوتاه را بدانید ، ، این مجموعه جدید ، بسیاری از مواردی را که باید بدانید به شما آموزش می دهد و شما می توانید تهیه کننده ی درحال کار و نویسنده - کارگردان فیلم را ببینید ، درحالی که کل پروسه و مسیر ساخت فیلم را هدایت میکنند . شما اینجا چیزهایی خواهید آموخت که درآکادمی های آموزش فیلمسازی پیدا نخواهید کرد .تیم ما از بسیاری از ابزارهای سطح بالای فیلم سازی استفاده می کند و به شما یاد می دهد که چگونه ازارائه آزمایشی (پایلوت ) شروع  کنید و بعد ، یک برنامه تلویزیونی بسازید .