پروسه فیلمسازی - قسمت پنجم : بیمه تولید فیلم ، برنامه فیلمبرداری و برگه های تماس روزانه
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

پروسه فیلمسازی - قسمت پنجم : بیمه تولید فیلم ، برنامه فیلمبرداری و برگه های تماس روزانه

ویدیوی امروز قسمت 5 از مجموعه ی پیش تولید ما است در مجموعه ی – ساختن . این قسمت فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم ، "ال سی لنوم" و تهیه کننده "هرمان ویلکینز" را نشان می دهد در حالی که گروه و عوامل فیلمبرداری را جمع می کنند ، تجهیزات فیلمبرداری را اجاره می کنند و لباس ها ، لوازم و ابزار و طراحی صحنه را برای ارائه آزمایشی (پایلوت ) تأمین می کنند . ماروین نوکلاس ، فیلمبردار کار ، برای تامین عواملی مانند گفر (یکی از عوامل گروه نورپردازی در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی) ، دستیاراول فیلمبردار ،  گریپ (گریپ از عوامل است ) و موارد دیگر ، کمک های بسیاری میکند .

بخشی از مراحل پیش تولید این است که بفهمید  لوازم جانبی و ابزار و وسایل صحنه ، طراحی صحنه و لباس و پوشاک فیلم کوتاه خود را از کجا می توانید پیدا کنید . شما همچنین به عواملی نیاز دارید ، که شامل بخش دوربین هم میشود . که متشکل است از : حداقل یک دستیار اول فیلمبردار و اپراتور دوربین .  همچنین بخش عمومی و برق شما شامل گفر ، گریپ اصلی (در ایالات متحده ، کانادا و انگلستان ، گریپ ها تکنسین های صنعت فیلم سازی و تولید فیلم هستند) میشود . و هرچند تا گریپ اضافی برای قرار دادن تجهیزات و تنظیمات نورپردازی و روشنایی .

شما همچنین باید چهره پرداز ، طراح تولید ( مشابه طراح صحنه ) و طراح لباسی انتخاب کنید ، که به زنده شدن دنیای فیلم شما با استفاده از طراحی صحنه و لباس و لوازم و ابزار صحنه متناسب با نیازهای تولید شما ، کمک کنند .همه این مشاغل برای موفقیت فیلم کوتاه شما و به طور کلی فیلمسازی ضروری است ، اما بخش دیگر ماجرا ، تأمین اجاره تجهیزات و همچنین بیمه تولید تجهیزات فیلم شماست . اگر میخواهید با استفاده از دوربین ها و لنزهای حرفه ای ، فیلم زیبایی بسازید ، باید حداقل« بیمه مسئولیت » داشته باشید تا بتواند تجهیزات آسیب دیده را تحت پوشش قرار دهد و یک وقت این بی احتیاطی و خرابی احتمالی تجهیزات ، برایتان از کل بودجه فیلم گران تر تمام نشود . بودجه ما تقریباً فقط اندازه یک لنز است ، بنابراین بیمه ارزان قیمت گزینه بسیار بهتری است ، تا ایشالا ماشالا و امید به خوش شانس بودن و اینکه اتفاقی نمیفتد .

در انتها ، خواهید دید که چگونه برگه تماس روزانه همه را در روز فیلمبرداری شما جمع می کند و اینکه چرا ، برگه های تماس روزانه استودیو بایندر ، بهترین هستند . چون اعلان ها را به ایمیل و دستگاه تلفن افراد ارسال می کنید ، وهمچنین وضعیت تأیید هر یک از عوامل را ردیابی میکنید تا کاملاً در مورد اینکه چه کسی سر صحنه حاضر خواهد بود و چه کسی را باید برای تأیید رسید برگه تماس پیگیری کنید .نکته مهم دیگر در مورد برگه تماس ، اطلاعات مربوط به بیمارستان های اطراف ، پارکینگ برای بازیگران و عوامل و زمان آفیش است تا افراد برای مدت زمان غیر ضروری سر صحنه حضور نداشته نباشند و... موارد دیگر. این مجموعه شما را از مرحله پیش تولید به پس تولید می رساند تا به شما نشان دهد چگونه می توانید ایده نمایش فیلم یا تلویزیون را به واقعیت تبدیل کنید .

در این مجموعه اینترنتی ، ما یک ایده فیلم کوتاه و نمایش تلویزیونی را در نظر می گیریم و مراحل کارگردانی فیلم و هر یک از مشاغل تولید فیلم را که مربوط به ساخت قسمتی آزمایشی ،یا اثبات مفهوم (پایلوت )برای ایده نمایش تلویزیونی کمدی است ، طی می کنیم.

اینجا هیچ تئوری ای برای فیلمسازی در کار نیست . فقط یک مسیر گام به گام است ، که ببینیم مراحل ساخت یک اثبات مفهوم برای برنامه تلویزیونی چیست . مراحل ساخت فیلم با جزئیات به شما نشان داده می شود وخواهید دید که ساخت یک پایلوت برای برنامه تلویزیونی با بودجه اندک چقدر پرمشغله و گیج کننده است.