چرا ما عاشق فیلم های استنلی کوبریک هستیم – شرح سبک کارگردانی کوبریک
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

چرا ما عاشق فیلم های استنلی کوبریک هستیم – شرح سبک کارگردانی کوبریک

استنلی کوبریک به عنوان یکی از برترین فیلمسازان تمام ادوار در ذهن و یاد ها خواهد ماند . شکی نیست . اما چرا؟ چه چیزی باعث می شود فیلمسازی او اینقدر برجسته و متمایز باشد ؟ در این مقاله ویدئویی ، کار ما (که کار ساده ای هم نیست) این خواهد بود که در سبک کارگردانی استنلی کوبریک کاوش و جستجو کنیم تا ببینیم آیا می توانیم رمز و رازهای درون کار او را بگشاییم یا نه . از فیلم نامه نویسی  گرفته تا طراحی تولید ، رنگ ، فیلمبرداری ، تدوین  ، طراحی صدا و موسیقی فیلم - تسلط او بر همه این عناصر فیلم سازی افسانه ای است.

استنلی کوبریک در طول زندگی خود فقط 13 فیلم ساخته است ، اما همه آنها کلاسیک به حساب می آیند . که نه تنها بهترین فیلم ها در ژانرهای مربوطه خود ،  بلکه برخی از بهترین فیلم های تمام دوران محسوب میشوند . دکتر استرنجلاو ، 2001 ادیسه فضایی ، پرتقال کوکی ، درخشش ، غلاف تمام‌فلزی و چشمان کاملاً بسته ، فقط چند فیلم نمادین استنلی کوبریک هستند که شاید درباره آنها شنیده باشید .

که علی رغم شباهت هایشان ،  پشت هر یک از آنها مهارت فیلمسازی و چیره دستی بسیاری در بهترین حالت خود وجود دارد .

با توجه به فیلمنامه نویسی کوبریک ، تمرکز ثابت و همیشگی او روی تجربیات انسانی است ، جایی که همچنان سوالات بزرگ و مهمی در آن بی پاسخ مانده اند . شیوه طراحی تولید او این است که ، مضامین غالب و حاکم بر فیلم هایش را در طراحی صحنه و لباس منعکس میکند . کار استنلی کوبریک اغلب به فیلمبرداری کارش مرتبط و وابسته است ، فیلمبرداری در کار او بسیار مهم است، از جمله ترکیب بندی های وایدشات او ، نورپردازی پرکتیکال و ترکینگ شات های نمادین او ( نمای متحرک -در ایران اغلب از اصطلاح «تراولینگ» استفاده میکنند ) . قطعا هر طرفدار تئوری رنگ ، اوقات خوش و خوشایندی را هنگام دیدن رنگ در فیلم های کوبریک سپری خواهد کرد ، رنگ هایی که به طور ظریف و نافذی عمل می کنند و ما را غرق و شیفته خودشان میسازند .

کوبریک فیلم هایش را بیش از حد تدوین نمی کند – شیوه تدوین فیلم های او محتاط و صبورانه است . در مورد موسیقی متن کار ، استنلی کوبریک ممکن است از طراحی صدا کم استفاده کند  ، اما آن را با موسیقی فیلم دراماتیک و جذاب جبران می کند .

در حیطه کارگردانی فیلم ، او سطح انتظار و استاندارد را برای همه کارگردانان بالا برده . و در حالی که ما جهانیان دیگر هرگز فیلم جدیدی از استنلی كوبریک نخواهیم داشت ،  آنچه او به ما داده و برایمان گذاشته  ، برای همیشه ماندگار خواهد بود .