چگونه کریستوفر نولان صحنه نمادین مبارزه راهرو در فیلم تلقین را بدون استفاده از سی جی آی-تصاویر کامپیوتری- فیلمبرداری کرد
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

چگونه کریستوفر نولان صحنه نمادین مبارزه راهرو در فیلم تلقین را بدون استفاده از سی جی آی-تصاویر کامپیوتری- فیلمبرداری کرد

تجزیه صحنه مبارزه راهرو در فیلم تلقین- ست ها، دوربین‌ها، بدلکاری ها و جلوه‌های ویژه ای که نولان و تیمش برای خلق صحنه‌ی مبارزه‌ هیجان‌انگیز بدون سی جی آی استفاده کردند.

چگونه آن را فیلمبرداری کردند - صحنه مبارزه راهرو فیلم تلقین

اولین باری که صحنه مبارزه راهرو در فیلم تلقین را دیدید چه چیزی به ذهنتان آمد؟ احتمال دارد سوالی مانند این باشد : "چگونه آن را فیلمبرداری کردند؟" در این ویدیو، ما قصد داریم ست ها، ریگ‌های دوربین، بدلکاری‌ها و جلوه‌های ویژه‌ای را که کریستوفر نولان و تیمش برای ایجاد صحنه مبارزه راهرو در فیلم تلقین استفاده کرده‌اند، بدون  سی جی آی ،بررسی کنیم.

راهرو چرخان در فیلم تقلید

پیچیده ترین بخش صحنه مبارزه راهرو فیلم تلقین، خود ست ها بودند. کریستوفر نولان با اقتباس از فیلم استنلی کوبریک در سال 2001: یک ادیسه فضایی، یک ایده رادیکال داشت - ساخت یک ست چرخشی (در واقع دوتا). هم ست راهرو و هم ست اتاق هتل می توانند در امتداد محور افقی چرخانده شوند تا گرانش جابجایی را شبیه سازی کنند. سپس برای صحنه های گرانش صفر، یک ست راهروی یکسان جدید به صورت عمودی ساخته شد.

ریگ های دوربین و نورپردازی

دو سیستم دوربین مختلف در راهروی چرخان استفاده شد. اولی یک دالی روی زمین بود که به ریل های مخفی در کف وصل شده بود که با ست می چرخید. دومی یک بازوی کرین-جرثقیل- تکنو بود که مستقل از ست کار می کرد و به دوربین اجازه می داد چرخش راهرو را در واقع ببیند. نورپردازی کاملاً پرکتیکال-لامپ های که داخل شات دیده می شوند و بخشی از طراحی دکور صحنه هستند- بود. چراغ‌هایی که در راهرو می‌بینید، منابع واقعی نورپردازی بودند.

جاذبه صفر

برای شات های گرانش صفر، با استفاده از ست عمودی، دوربین به سادگی 90 درجه به سمت بالا کج شد و مستقیماً به پایین (بالا) راهرو نگاه کرد. سپس بازیگران می‌توانستند با یک سیستم دکل سیمی پایین بیایند که به‌نظر می‌رسد به‌جای «پایین»، «به جلو» شناور هستند. از همین روش برای اتاق هتل در گرانش صفر استفاده شد و تنها سی جی آی لازم برای رنگ کردن و حذف کردن سیم‌ها از تصاویر بود. یکی از جزئیات نهایی که به ارائه این توهم کمک کرد، از طراح لباس جفری کورلند بود، که بخش‌های متحرک لباس را مانند بند کفش و پاچه های شلوار تنظیم  کرد تا به صورت واقعی تر توهم شناور بودن را ایجاد کند.

صحنه مبارزه راهرو فیلم تلقین به عنوان یکی از بهترین نمونه های فیلم سازی جلوه های ویژه پایین خواهد رفت. مسلماً، این فقط با بودجه هنگفت امکان پذیر بود، اما روح استفاده از ترفندهای قدیمی که در آن وجود دارد را می توان در همه جا به کار برد.