چگونه کریستوفر نولان مونتاژ فیلم را ارتقا میدهد ؟

از همان ابتدا، کریستوفر نولان نحوه فیلم دیدنمان را تغییر داده است. نولان از آزمایش های خود با جدول زمانی غیرخطی گرفته تا نقشه های با مفهوم بالا ، در هر فاصله چیز جدیدی به میز می آورد. برای چگونگی استفاده وی از یک استعاره سینمایی نسبتاً از پا افتاده: مونتاژ فیلم هم  می توان همین را گفت. در این جستار ویدئویی ، ما راه های الهام گرفته شده و خلاقانه ای را که کریستوفر نولان زبان سبنمایی یک مونتاژ فیلم را می گیرد و به چیزی فراتر از کلیشه ها می برد بررسی می کنیم.

وقتی به مونتاژ فیلم فکر می کنیم ، چه چیزی به ذهنمان خطور می کند؟ مونتاژ معمول آموزش که شاید به بهترین وجه مرتبط با راکی باشد ، بی نهایت تقلید و تقلید مضحم شده (به عنوان مثال  Team America : World Police)و با این وجود ، به نوعی کریستوفر نولان توانست مشروعیت را به مونتاژ فیلم برگرداند – فقط به آموزش مونتاژ بتمن در Batman Begins نگاه کنید. اولین راهی که کریستوفر نولان مونتاژ معمول آموزش را واژگون می کند ، قرار دادن آن در وسط پرده اول است. در این مورد ، بروس وین فقط برای مبارزه با تبه کار بزرگ و بد آموزش نمی بیند، شرح ، پیش داستان و شروع کل قوس شخصیتی او به ما داده می شود.

فراتر از بهتر کردن مونتاژ آزمایشی، کریستوفر نولان همچنین از مونتاژ فیلم برای پایان دادن به فیلم های خود استفاده می کند. در فیلم هایی مانند Dunkirk ، Interstellar ، The Dark Knight Rises و Prestige ، نولان چیزی شبیه به "خاتمه مونتاژ فیلم" به ما می دهد. نولان فراتر از گره زدن چیزهای بی استفاده ، نگاهی اجمالی به گذشته ، حال و آینده می دهد. در مورد دانکرک ، او می تواند با استفاده از صدای افزوده بر تصویر "مونتاژ موضوعی" را ایجاد کند ، جایی که فضایل و شجاعت آن وضعیت آزار دهنده در مونتاژ مورد احترام و گرامی قرار می گیرد.

آخرین روش کریستوفر نولان برای اختراع مجدد مونتاژ فیلم ، تمرکز بر تطهیر احساسی است. بهترین نمونه این مورد از Interstellar حاصل می شود که کوپر را در حال تماشای مجموعه ای از پیام های ویدئویی ارسال شده از فرزندانش در طول دهه های گذشته می بینیم. مونتاژ فیلم اغلب برای تسریع در زمان استفاده می شود اما در این حالت او احساسات را تسریع می کند.

به طور خلاصه ، کریستوفر نولان به ما نشان می دهد که مونتاژ فیلم چیزی بیشتر از یم استعاره ی خنده دار است - می توان آن را با روش های تازه و هیجان انگیز اداره کرد. خواه یک مونتاژ آموزشی بگیرید و از آن برای ایجاد شخصیت ، ساخت پایان های موضوعی و طنین انداز یا تقویت احساسات شخصیت های خود استفاده کنید ، مونتاژ فیلم ممکن است بهترین راه برای انجام آن باشد.