چگونه کوئنتین تارانتینو خشونت را بسیار جذاب و سرگرمکننده میکند - طراحی صدا برای فیلم
کوئنتین تارانتینو دهه هاست که با خشونت در فیلم هایش سر و کار دارد . خشونت سینمایی تارانتینو می تواند به همان اندازه که وحشیانه و بی رحم است ، سرگرم کننده باشد . اما او چگونه قادر است به راحتی بین این دو حالت جابجا شود ، بدون اینکه لحن فیلم را کاملاً به هم بزند ؟ راز او در طراحی صدای فیلم هایش نهفته است . ما هم هنگام در نظر گرفتن طراحی صدا برای فیلم ، به سرعت خواهیم فهمید که چقدر می تواند در شکل گیری تجربه حسی بیننده قدرتمند باشد .
در فیلم هایی مانند جنگوی زنجیرگسسته و بیل را بکش: بخش ۱ ، کوئنتین تارانتینو به ما نشان می دهد که چگونه با کمی تغییرات در طراحی صدا ، صحنه های خشونت میتوانند به گونه ای متفاوت درک و حس شوند . در این مقاله ویدیویی ، ما می خواهیم ببینیم که چگونه میتوان از فولی * و جلوه های صوتی برای ایجاد خشونت یا به صورتی که باعث کاتارسیس شود و سرگرم کننده باشد یا یه صورتی که خشونتی آزار دهنده و ناخوشایند داشته باشد استفاده کرد .
*مطالعه شود فولی آرت و فولی / دو اصطلاح تکنیکی صداگذاری فیلم هستند
در بیل را بکش: بخش ۱ ، هنگامی که عروس با گوگو مبارزه میکند ، طراحی کلی صدا ، بازیگوشانه ، سرخوش و حتی تا حدودی کارتونی است . وقتی گوگو میز را می شکند ، صدای جلوه صوتی افتادن توپ های بولینگ را میشنویم - این پژواک طراحی صدای لونی تونزوار (یک کارتون است) خشونت را تلطیف می کند . در جنگوی زنجیرگسسته ، وقتی برومهیلدا را شلاق می زنند ، طراحی صدای سینمایی ، دراماتیک و شرارت آمیز و جانفرساست . دو صحنه مختلف خشونت دار ، از طریق طراحی صدای فیلم ، در دو جهت مختلف هدایت می شوند .
در فیلم سازی اغلب ، تصاویر و جنبه بصری کار در اولویت قرار دارند اما کارگردانانی مانند کوئنتین تارانتینو قدرت طراحی صدا را درک می کنند . ما فیلم ها را هم با چشم و هم با گوش تجربه می کنیم . وقتی پروژه بعدی خود را ایده پردازی کردید ، نقش طراحی صدای فیلم را در داستان سرایی خود بخاطر بسپارید و دست کم نگیرید .