10 نکته فیلمنامه نویسی از نامزدهای بهترین فیلمنامه اسکار 2021
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی
1. امرالد فنل، زن جوان آینده دار - برنده
2. لی ایزاک چانگ، میناری
3. آرون سورکین، دادگاه شیکاگو هفت
4. داریوس ماردر، صدای متال
5. شاکا کینگ، یهودا و مسیح سیاه
بهترین فیلمنامه اقتباسی
6. فلوریان زلر، پدر - برنده
7. ساشا بارون کوهن، بورات ۲
8. کلویی ژائو،سرزمین خانهبهدوشها
9. کمپ پاورز، یک شب در میامی
10. رامین بحرانی، ببر سفید
1. مهم نیست طرف کدام سمت داستان باشید ، همه باید یک نقطه نظر قابل توجهی داشته باشند تا موضوع داستان و هر صحنه ، جذاب و واقعی باشد. در غیر این صورت، بسیار بی زحمت و سهل به نظر می رسد. - امرالد فنل، زن جوان آینده دار .
2. فیلمنامه خود را با یادآوری و نوشتن خاطرات زندگی خود شروع کنید. هنگامی که به اندازه کافی شبیه یک داستان شد، رویدادهایی که داستانی که میگویید را پیش میبرند ، انتخاب کنید و به هم پیوند دهید . - لی ایزاک چانگ، میناری .
3. هیچ کاراکتر جذابی وجود ندارد که وجدان نداشته باشد. - . آرون سورکین، دادگاه شیکاگو هفت .
4. می توانید در صورتی که به طرز اساسی به داستان شما مربوط باشد، توضیحاتی از صدا در فیلمنامه خود بنویسید و از آن برای بیان کل داستان استفاده کنید. - داریوس ماردر، صدای متال .
5. فیلمنامه یا فیلم خود را به افرادی که پیشینههای متفاوتی دارند نشان دهید تا بتوانید ببینید که چطور چشم و دید گوناگون هر فرد ، داستان و شخصیتها را به شیوه بخصوص خود دریافت و درک میکند . - شاکا کینگ، یهودا و مسیح سیاه .
6. مخاطبِ خود را در وضعیتی فعال نسبت به فیلمنامه خود قرار دهید .تا بفهمد و احساس کند که قهرمان داستان چه احساسی دارد، چرا گیج شده است و چه به او میگذرد - فلوریان زلر، پدر .
7. انواع دیگر رسانه ها را با فیلم داستانی خود ترکیب کنید تا به این حقیقت که مردم پشت درهای بسته واقعاً چگونه هستند نزدیک تر شوید. ساشا ، عناصری از برنامه زنده را وارد داستان روایی فیلم بورات کرده است . - ساشا بارون کوهن، بورات ۲ .
8. وقتی یک فیلمنامه کاملا مشخص شده ای نداشته باشید و در موقعیتی باشید که ندانید چه فیلمی قرار است در آن روز فیلمبرداری شما ضبط شود ، باید یک قوس عاطفی قوی برای کاراکتر خود داشته باشید . به این ترتیب ، داستان شما همیشه در جریان خواهد بود، حتی با وجود برخی صحنه های بداهه در طول مسیر. - کلویی ژائو،سرزمین خانهبهدوشها .
9. هنگام حرف گذاشتن در دهان کاراکتر های معروف ، ابتدا آن ها را خوب مطالعه و بررسی کنید و ببینید که در مقابل دیدگان عموم چه کسانی بودند و در زمان ساخت فیلم شما در زندگیشان چه میگذشت. سپس در نظر داشته باشید که آنها هم فقط مردمی معمولی هستند و زمانی که در خلوت خود تنها باشند ،گفتگوهای انسانی دارند. - کمپ پاورز، یک شب در میامی .
10. اگر از یک ابزار فیلمنامه نویسی مانند صداگذاری استفاده می کنید ، که می تواند به عنوان یک چوب زیر بغل کمکی برای فیلم در نظر گرفته شود، به فیلم هایی نگاه کنید که از این فن به خوبی و درستی استفاده کرده اند و بررسی کنید که چرا این فن در آن فیلم های بخصوص ، بسیار عالی جواب میدهد . - رامین بحرانی، ببر سفید .