6 روش برای تدوین هر صحنه ای - تکنیک های ضروری تدوین فیلم و ویدیو توضیح داده شده است

راهنمای نهایی برای تکنیک‌های ویرایش فیلم و ویدیو، از جمله مطابقت با خط نگاه، کات متقاطع، ردِ نگاه، جی کات و ال کات، مونتاژ ذهنی، و کات روی اکشن.

تدوین فیلم زبانی است که بیش از یک قرن پیش با یک کات(برش) ساده شروع شد. از آن زمان، تکنیک‌های ویرایش فیلم و ویدیو آن زبان را به شعر تبدیل کرده است. در این قسمت از برنامه شات لیست، ما نگاهی به تکنیک‌های اصلی ویرایش فیلم و ویرایش ویدئو خواهیم داشت که می‌توان هنگام تدوین یک صحنه از آنها استفاده کرد. این تکنیک ها شامل مطابقت با خط دید، کات متقاطع، رد نگاه، تدوین های تقسیم شده، مونتاژ ذهنی و کات روی اکشن است. نحوه ویرایش ویدئو با استفاده از این تکنیک ها را توضیح خواهیم داد و اینکه آنها چه تاثیری بر روی فرایند بیان داستان خواهند داشت.

اول از همه، مطابقت خط نگاه است که در آن نگاه کاراکتر مسیر تدوین را هدایت می کند. اگر ببینیم کاراکتری در خارج از صفحه نمایش متوجه چیزی می شود، پاسخ فوری ما این است که "آنها به چه چیزی نگاه می کنند؟" در بیشتر مواقع، تدوینگر مطابق با خط نگاه کاراکتر (نه تنها چیزی که می بیند، بلکه از منظر تحت اللفظی یا کلی آن) تطبیق ها را انجام می دهد و کات می کند.

در تدوین فیلم، کات متقاطع (یا intercutting) اساساً در هم تنیدن دو یا چند صحنه در یک صحنه است. نمونه کلاسیک کات متقاطع صحنه غسل تعمید در فیلم پدرخوانده است، در حالی که ما شاهد تبدیل شدن مایکل به «پدرخوانده» برای فرزند خواهرش و خانواده کورلئونه هستیم در همین حین شاهد ترور رقبایش توسط افراد او هستیم.

کمی تئوری فیلم از والتر مورچ تدوینگر افسانه ای، چیزی که او ردِ نگاه می نامد. برای کمک به بیننده، رد نگاه این طور هست که کات بین دو صحنه را زمانی انجام دهیم که نقطه توجه و تمرکز در هر دو صحنه در یک محدوده قرار داشته باشد. به این ترتیب، بیننده می تواند بر روی داستان متمرکز بماند، به خصوص زمانی که در صحنه های اکشن کات های سریع و پشت سر هم داریم.

کات سخت زمانی است که صدا و تصویر به طور همزمان به شات بعدی تغییر می کنند. اما یک تدوین تقسیم شده اجازه می دهد تا صدا یا تصویر قبل از دیگری تغییر کند. اینها به‌عنوان کات J یا کات L شناخته می‌شوند - بر اساس شکل ظاهری که در تایم لاین تدوین فیلم دارند. این تکنیک ها در صحنه های دیالوگ مفید هستند تا به سرعت مکالمه کمک کنند و بتوانیم شات هایی از عکس العمل ها داشته باشیم.

مونتاژ ذهنی بخش جذابی از تئوری تدوین است که نشان می دهد وقتی دو تصویر پشت سر هم نشان داده می شوند، بیننده به دنبال ارتباط بین آنها خواهد بود. هنگامی که فیلمسازان به صورت استراتژیک این موضوع را استفاده کنند، می توانند از طریق کنار هم قرار دادن تصاویر معنایی خلق کنند که در غیر این صورت وجود نداشت.

و در نهایت، حجم زیادی از تدوین فیلم حول محور کات روی اکشن پیش می رود. زمانی که یک کات در حین حرکت یک کاراکتر و یا شی در صحنه ، ایجاد می شود. به جای اینکه تصاویری پر هرج و مرج از مشت ها و لگدهای تکه تکه داشته باشیم، کات در اکشن می تواند جریان یکپارچه تری ایجاد کند.

اینها تکنیک های ضروری ویرایش فیلم و ویدئو هستند که تدوینگرها همیشه از آنها استفاده می کنند. و به محض اینکه بر این نکات و ترفندهای تدوین ویدئو مسلط شوید، می‌توانید با زبان تدوین روان صحبت کنید.