سینما اسکولز

چگونه منتقد فیلم شویم؟ ۳ نوع نقد فیلم

چگونه منتقد فیلم شویم؟ ۳ نوع نقد فیلم

نقد فیلم یک حوزه عالی برای کمک به بینندگان در درک و شناخت دنیای فیلمسازی است. منتقدان فیلم باید به فیلم ها علاقه داشته باشند و در مورد عناصری که در کنار هم قرار می گیرند تا باعث خوب شدن یک فیلم شوند، آگاه باشند.

 

فهرست مطالب:

  • منتقد فیلم کیست؟
  • ۳ نوع نقد فیلم
  • چگونه منتقد فیلم شویم؟

 

منتقد فیلم کیست؟

منتقد سینما فردی است که عناصر مختلف یک فیلم مانند شخصیت پردازی، پیرنگ داستان، بازی ها، فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و نویسندگی را مشاهده و تحلیل میکند. منتقدان ممکن است از نقد خود برای تشویق یا منصرف کردن بینندگان از تماشای یک فیلم بخصوص استفاده کنند و موضوعات مختلفی را مطرح کنند که مستلزم بحث بیشتر در بین مخاطبان است. منتقدان فیلم می‌توانند نظرات خود را در نشریات چاپی یا آنلاین، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های شخصی بنویسند و منتشر کنند یا تجزیه و تحلیل خود را به عنوان بخشی از یک پادکست یا ویدیوی دیجیتال ضبط کنند.

 

۳ نوع نقد فیلم:

سه نوع نقد فیلم وجود دارد که بیشتر در نشریات چاپی و آنلاین دیده می شوند:

نقد فیلم به صورت آماتور: نقد فیلم آماتور به نوعی سلیقه ای از تجزیه و تحلیل فیلم توسط منتقدان غیرحرفه ای سینما اطلاق می شود که می خواهند نظر خود را با دیگر طرفداران فیلم در میان بگذارند. منتقدان مشتاق سینما می توانند نقدها و تحلیل های خود از فیلم ها را در یک وب سایت شخصی یا از طریق وبلاگ خود منتشر کنند. اگرچه این سایت‌ها ممکن است به اندازه نشریات حرفه‌ای ترافیک نداشته باشند ، اما همچنان پلتفرمی فراهم می‌کنند تا هر کسی که نظری در مورد یک فیلم دارد آن را از طریق پادکست، ویدیوی دیجیتال یا پست وبلاگ به اشتراک بگذارد.

 

نقد ژورنالیستی: نقد ژورنالیستی شناخته شده ترین نوع نقد فیلم است که معمولاً در روزنامه ها، مجلات و رسانه های دیجیتال یافت می شود. منتقدان ژورنالیستی بر نقد فیلم های جدید و ارائه یک سیستم امتیازدهی تمرکز می کنند و کیفیت فیلم را بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده ارزیابی می کنند. نقدهای آن ها اغلب شامل خلاصه ای از فیلم و یک تجزیه تحلیل سوبژکتیو است.

 

نقد فیلم به صورت آکادمیک: نقد فیلم آکادمیک بر تحلیل انتقادی عمیق متمرکز است و اغلب عینی تر از انواع دیگر نقد فیلم است. این نوع نقد ها معمولاً در مجلات یا کتاب های دانشگاهی منتشر می شوند. منتقدان آکادمیک سینما اغلب پیشینه ای آکادمیک در زمینه تئوری فیلم، مطالعات فیلم یا تاریخ سینما دارند و از آن ها برای تجزیه و تحلیل موضوع، مضامین، طنین عاطفی و سایر عناصر انتقادی فیلم استفاده می کنند. هدف نقد آکادمیک، بحث در مورد اهمیت فیلم، ارتباط آن با رویدادهای زندگی واقعی، و جایگاه آن در تاریخ فیلم و ژانر مربوط به آن است، به جای اینکه مثل نقد ژورنالیستی فقط خلاصه یا بررسی ساده ای از فیلم ارائه کند.

 

چگونه منتقد فیلم شویم؟

چه بخواهید یک منتقد حرفه ای سینما شوید یا روی نقد آکادمیک فیلم تمرکز کنید، چند مرحله کلیدی وجود دارد که باید دنبال کنید:

مدرک مطالعات فیلم دریافت کنید: اگر می خواهید به عنوان منتقد سینما در یک نشریه بزرگ حرفه جدی را دنبال کنید، داشتن پیشینه تایید شده در زمینه فیلمسازی (مثلا مدرک لیسانس در مطالعات فیلم یا فیلمنامه نویسی) میتواند دانش شما را کامل کند و به شما اجازه دهد با اقتدار در مورد فیلم ها صحبت کنید. علاوه بر این، به دست آوردن درک اولیه از نویسندگی یا گزارش در مورد فیلم میتواند به ایجاد یک پایه محکم برای حرفه نقد فیلم شما کمک کند.

 

درباره صنعت فیلمسازی اطلاعات کسب کنید: عناصر و اجزای مختلف فیلمسازی و فیلمسازان تاریخ را خوب مطالعه کنید تا بتوانید از این دانش برای شکل دادن به انتقادات خود استفاده کنید. مجموعه‌ای کامل از فیلم‌های با کیفیت از ژانرهای مختلف، از جمله فیلم‌های پرفروش هالیوود و فیلم‌های مستقل کمتر شناخته شده را تماشا کنید تا درک کامل‌تری به دست آورید و بتوانید به راحتی درباره هر نوع فیلمی نقد بنویسید.

 

مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید: منتقدان حرفه ای فیلم باید ایده های خود را به وضوح بیان کنند و به شیوه ای سرگرم کننده و آموزنده برای خوانندگان خود بنویسند. دستور زبان، ساختار جملات و ابزارهای ادبی مناسب را مطالعه کنید تا به توسعه سبک نوشتاری خود کمک کنید و تجزیه و تحلیل های با کیفیت را بخوانید تا تکنیک های نوشتاری مناسب را یاد بگیرید.

 

یک نمونه کار (پورتفولیو) بسازید: هر منتقد فیلم باید از جایی شروع کند، و ظهور رسانه های اجتماعی باعث شده است که نظرات شما شنیده شوند. سایت‌هایی را پیدا کنید که بررسی یا نقدهای فیلم ارسالی توسط کاربران را منتشر می‌کنند، یا اینکه وب‌سایت یا کانال پادکست خود را درست کنید که توانایی تحلیلی شما را نشان دهد.

 

تجربیات کاربردی به دست آورید: موقعیت های شغلی ابتدایی در روزنامه ها، ایستگاه های رادیویی یا سایر نشریات می توانند نقطه شروع خوبی برای کسانی باشد که می‌خواهند راهی برای ورود به این صنعت پیدا کنند. این موقعیت‌های شغلی می‌توانند به شما کمک کنند با افرادی ارتباط برقرار کنید که می‌توانند به شما کمک کنند تا در مسیر درست پیش بروید و منابع لازم برای شروع حرفه منتقد فیلم شما را فراهم کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

شش − 1 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+