سینما اسکولز

چطور برای فیلم خود بازیگر انتخاب کنیم؟ پروسه انتخاب بازیگر

چطور برای فیلم خود بازیگر انتخاب کنیم؟ پروسه انتخاب بازیگر

انتخاب بازیگر، بخش مهمی از فرآیند پیش تولید است که شامل برگزاری تست های بازیگری برای پر کردن نقش های اصلی و فرعی برای یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی یا فیلم کوتاه است.

 

فهرست مطالب:

  • فرآیند انتخاب بازیگر به چه معناست؟
  • چرا انتخاب بازیگر مهم است؟
  • چطور برای فیلم خود بازیگر انتخاب کنیم؟

 

فرآیند انتخاب بازیگر به چه معناست؟

انتخاب بازیگر، یک فرآیند در پیش تولید است که شامل انتخاب بازیگران برای ایفای نقش در یک سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، تبلیغات یا یک تئاتر صحنه ای است. کارگردانان و تهیه کنندگان یک مسئول انتخاب بازیگر را برای نظارت بر روند انتخاب بازیگر استخدام می کنند که بر کارهای تست بازیگری، تست دوربین و تماس با افراد منتخب نظارت کند. مسئول انتخاب بازیگران اغلب تیمی را استخدام میکند تا به او کمک کنند و جنبه های اداری و سازمانی فرآیند را تسهیل کنند. وظیفه مسئول انتخاب بازیگر این است که بهترین استعدادهای ممکن را برای نقش‌ها پیدا کند و این گزینه‌ها را به کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان معرفی کند و آن ها سپس تصمیمات نهایی خود را برای انتخاب بگیرند. با اینکه اکثر بازیگران برای نقش‌هایی در تلویزیون، فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه و تئاتر تست بازیگری می‌دهند، برخی از بازیگران برجسته بر اساس قدرت بازی‌های قبلی یا پتانسیل خود برای جذب مخاطب خاص،  بدون تست بازیگری برای نقش‌ها انتخاب می‌شود.

 

چرا انتخاب بازیگر مهم است؟

انتخاب بازیگر یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های فرآیند ساخت فیلم است، چون بازی بازیگر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه دریافت مخاطبان و منتقدان از فیلم داشته باشد. انتخاب بازیگر درست میتواند پروژه شما را درخشان کند، در حالی که انتخاب اشتباه میتواند باورپذیری یک شخصیت خاص را کاهش دهد، و به ضرر کل یک فیلم یا سریال تلویزیونی تمام شود. حتی اگر یک شخصیت دوست نداشتنی یا ضدقهرمان باشد، مخاطب باید او را باور کند تا به بازی او علاقمند شود. یافتن استعداد مناسب برای یک نقش میتواند چالش برانگیز باشد چون به ترکیبی از تحلیل انتقادی، غریزه و زمان بندی مناسب نیاز دارد.

 

چطور برای فیلم خود بازیگر انتخاب کنیم؟

کارگردانان مستقل و برجسته ای مانند اسپایک لی و دیوید لینچ، برای انتخاب بازیگر فیلم نکات منحصر به فرد خود را دارند. نکاتی که اینجا آورده شده، یک تفکیک کلی از مراحلی است که هنگام انتخاب بازیگر برای پروژه باید انجام دهید:

  • فیلمنامه را تجزیه و تحلیل کنید : مسئول انتخاب بازیگر برای تجزیه تحلیل یک فیلمنامه، فیلمنامه را می خوانند و توصیف شخصیت ها را برای هر نقش سخنگو ایجاد می کنند. آن ها این توصیفات را در یک تقسیم بندی بازیگران جمع آوری می کنند که حاوی اطلاعاتی در مورد همه نقش های مختلف، از جمله محدوده سنی شخصیت ها، ظاهر، یادداشت های شخصیت، و هر گونه پیشینه مرتبطی است که می تواند به بازیگر کمک کند تا نقش را بیشتر تجسم کند.

 

  • نیازهای فیلمنامه را ارسال کنید: برخی از مسئولان انتخاب بازیگر یک فراخوان همگانی برای تست بازیگری در اینترنت قرار میدهند بعضی ها هم جزئیات انتخاب بازیگران را مستقیماً برای مدیربرنامه ها ارسال می‌کنند. برای برگزاری یک تست بازیگری همگانی، نیازهای فیلمنامه را به صورت آنلاین در سایت‌ها یا انجمن‌های بازیگری مربوطه پست کنید تا بازیگران کمتر شناخته شده‌ای که ممکن است برای این نقش ها مناسب باشند را پیدا کنید. اگر این لیست را برای یک آژانس استعدادیابی ارسال کردید، آنها خودشان از لیست برای تعیین اینکه کدام بازیگر در فهرست فعلی‌شان می‌تواند نقش را ایفا کند و چه بازیگرانی به نظرشان انتخاب درستی هستند استفاده می‌کنند.

 

  • فیلمنامه هر نقش را برای بازیگر ارسال کنید: دو نوع تست بازیگری وجود دارد: حضوری و به صورت ویدئویی (بازیگر ویدئویی از خود ضبط میکند و آن را برای مسئول انتخاب بازیگر می فرستد). چه در حال فراخواندن یک بازیگر برای یک تست حضوری باشید و چه درخواست یک ویدئو از آن ها داشته باشید، باید به آن ها فیلمنامه نقششان را بدهید، یعنی بخش کوچکی از دیالوگ های مرتبط و کنش هایی که کاراکترشان دارد. این می‌تواند به مسئول انتخاب بازیگر کمک کند تا یک بازیگر خاص را در نقش کاراکترش تصور کند، یا به طور کلی آن ها را بسنجد.

 

  • با آن ها چند بار تماس بگیرید: هنگام انتخاب بازیگر، لازم است تعداد بازیگران زیادی را ببینید تا گزینه های خود برای انتخاب بازیگر را تا جای ممکن گسترش دهید. ممکن است لازم باشد چند بار با برخی از بازیگران تماس بگیرید تا بیایند و صحنه های مختلف را اجرا کنند تا ببینید آیا برای نقش مناسب هستند یا خیر. همچنین، باید بازی‌های آن‌ها با دیگر بازیگران بالقوه را مقایسه کنید تا به شما کمک کند بهترین تصمیم ممکن را برای انتخاب بازیگر داشته باشید. این تماس ها به مسئول انتخاب بازیگر کمک می‌کند تا جستجوی خود برای بازیگر ایده‌آل را محدود کند، و به تیم اجازه می‌دهد تا نگاهی دوباره به یک بازیگر مناسب بیندازند.

 

  • تست دوربین انجام دهید: تست دوربین، یک تست فیلمبرداری است که در آن بازیگر جلوی دوربین نقش خودش در فیلمنامه را اجرا میکند. دپارتمان انتخاب بازیگر از تست دوربین برای تجزیه و تحلیل بازی او، انتخاب لباس، گریم و بررسی شیمی دو بازیگر در تصویر استفاده میکند. اگر پروژه شما دارای چندین کاراکتر اصلی است، باید مطمئن شوید که آن ها به خوبی با هم کار می کنند و شیمی خوبی دارند. تست‌ دوربین به شما این امکان را می‌دهد که ببینید یک بازیگر جلوی دوربین چطور عمل میکند، و شیمی ارتباطش با همبازی‌هایش چطور است و آیا حضور مناسبی برای نقش دارد یا خیر.

 

  • حالا زمان آن رسیده که انتخاب کنید: با اینکه کمپانی انتخاب بازیگران مسئول ارتباط با بازیگران است، کارگردان و تهیه‌کنندگان هستند که در نهایت تصمیم می‌گیرند کدام بازیگران را برای کدام نقش انتخاب کنند. بازیگری را انتخاب کنید که متناسب با نقش و بودجه شما باشد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

ده + 6 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+