سینما اسکولز

چگونه یک فیلم مستقل بسازیم؟ راهنمای گام به گام

چگونه یک فیلم مستقل بسازیم؟ راهنمای گام به گام

فیلمسازی به صورت مستقل، یک شیوه کار مفید برای فیلمسازانی است که دارند برای اولین بار فیلم می‌سازند یا قرار است با بودجه کم فیلم بسازند ، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که برخی افراد برای تولید فیلم، شیوه کار خارج از سیستم استودیویی را انتخاب می کنند. فیلم‌های مستقل از نظر محتوا، ایده و سبک بیشتر تحت کنترل خود سازنده اثر قرار دارند. فیلمسازان مستقل با بودجه کم و تعداد عوامل کمتری که در اختیار دارند، می توانند بیشتر در همه ابعاد تولیدات فیلم خود دست داشته باشند و آزادی بیشتری برای بیان داستانی که می خواهند بگویند داشته باشند.

 

فهرست مطالب:

  • فیلم مستقل چیست؟
  • قبل از ساخت یک فیلم مستقل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
  • چگونه یک فیلم مستقل بسازیم؟

 

فیلم مستقل چیست؟

فیلم مستقل، به هر فیلم بلند یا کوتاهی گفته می شود که بدون دخالت استودیو های بزرگ یا شرکت های سازنده بزرگ ساخته می شود د. فیلم‌سازی مستقل اغلب با بودجه کم است، که در صنعت فیلم می‌تواند از چند هزار دلار («بودجه خُرد») تا چند میلیون دلار باشد. به عنوان مثال، کارگردانان ، ادواردو سانچز و دنیل مایریک، برای پروژه جادوگر بلر (۱۹۹۹) تنها حدود ۶۰۰۰۰ دلار بودجه داشتند، در حالی که جونو ساخته جیسون ریتمن (۲۰۰۷) ۶٫۵ میلیون دلار و میلیونر زاغه نشین اثر دنی بویل (۲۰۰۸) ۱۵ میلیون دلار بودجه داشتند. و همگی فیلم های مستقل محسوب می شوند.

 

قبل از ساخت یک فیلم مستقل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • فیلمنامه: چه قصد داشته باشید یک فیلم بلند برای تولید مستقل پیدا کنید یا قرار باشد خودتان داستان را بنویسید، همه چیز از فیلمنامه شروع می شود. این درست است که فیلم‌های مستقل به سازندگان این اجازه را می‌دهند که نسبت به فیلم‌های استودیویی کنترل بیشتری بر محتوایشان داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید هر فیلمی را بسازید. هر داستانی که نیاز به جلوه‌های ویژه عظیم، چندین لوکیشن با فاصله ، یا تعداد زیادی تصاویر کامپیوتری (CGI) داشته باشد، احتمالاً انتخاب مناسبی برای فیلمسازان مستقل نخواهد بود، به خصوص اگر این اولین فیلم بلند آن ها باشد.

 

  • بودجه پروژه: فیلم شما برای ساخته شدن به چقدر سرمایه نیاز دارد؟ شما شخصاً چقدر باید هزینه کنید؟ چقدر باید بودجه جمع کنید؟ اگر خودتان یک تهیه کننده یا یک استودیوی مستقل پیدا کرده باشید که مایل به کار باشد که عالی است، وگرنه باید راهی برای تامین سرمایه پیدا کنید. علاوه بر هزینه تولید فیلم، بودجه باید هزینه های پیش تولید، بیمه تولید و پس تولید شما را نیز پوشش دهد، یعنی زمانی که تمام کارهای تدوین و میکس صدا انجام می شود. برخی دیگر از گزینه‌های جمع‌آوری سرمایه شامل درخواست کمک از خانواده و دوستان یا استفاده از یک سایت تامین مالی جمعی مانند Kickstarter یا Indiegogo است.

 

  • بازیگران : استودیوها اغلب به بازیگران مشهور تکیه می کنند تا فیلم های خود را برای مخاطبان به بازار عرضه کنند، اما بازیگران مشهور دستمزد های بالایی دارند. و باعث ایجاد مشکل در بودجه بندی برای سایر بخش های ساخت فیلم می شوند. پول زیادی را برای یک نقش کوچک صرف نکنید تا به اسم در کردن فیلم کمک کنید. در عوض، روی بازیگری سرمایه گذاری کنید که برای بقیه بازیگران اعتبار ایجاد میکند. آماده کشف این استعداد باشید – چه در صحنه تئاتر باشد، چه در رویدادهای داستان گویی، چه از طریق فراخوان های اینترنتی پیدا شود – بازیگران با استعداد زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و دستمزد معقولی به آن ها بدهید .

 

چگونه یک فیلم مستقل بسازیم؟

بدون منابع مالی استودیوهای هالیوودی، افرادی که قرار است در ساخت فیلم به شما کمک کنند محدود می شوند و این باعث می‌شود که فیلم‌سازی با این بودجه بیشتر از یک فیلم هالیوودی، به یک فرآیند گروهی جمع و جور تبدیل شود. با اینکه برای ساخت یک فیلم مستقل فقط یک راه وجود ندارد، یک سری دستورالعمل های اساسی وجود دارند که می توانید از آنها پیروی کنید:

 

  • فیلمنامه مناسبی را پیدا کنید: همه فیلم ها، صرف نظر از اینکه چه بودجه ای دارند، با یک فیلمنامه شروع می شوند. حتماً حواستان باشد که فیلمنامه شما بتواند در محدوده یک تولید کم بودجه قرار بگیرد. به عنوان مثال، یک فیلم علمی تخیلی که به جلوه های ویژه ، پس‌زمینه‌ها و گریم سنگین نیاز دارد، احتمالاً انتخاب ایده‌آلی برای یک فیلمنامه یک فیلم مستقل نخواهد بود. اگر خودتان فیلمنامه نویس هستید، به انتخاب های خلاقانه خود مانند ژانر، تعداد شخصیت ها و لوکیشن ها با دقت فکر کنید. مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن داستان برای خودتان در درازمدت به نفع شما خواهد بود.

 

  • بودجه خود را تقسیم بندی کنید: هنگامی که داستان فیلم را پیدا کردید، حساب کنید که چقدر هزینه دارد. بودجه بر انتخاب بازیگران و عوامل، تجهیزات، لوکیشن ها، مجوزها و پس تولید تأثیر می‌گذارد. حتی اگر شما نویسنده، کارگردان و بازیگر اصلی تولید خود باشید، باز هم باید تعداد انگشت شماری از افراد با تجربه (به طور ایده آل کسانی که قبلاً با محدوده بودجه شما کار کرده اند) را استخدام کنید تا در مسیر ساخت فیلم با شما همکاری کنند. دانستن اینکه چقدر باید برای هر بخش هزینه کنید، پیگیری امور مالی تولید را آسان‌تر می‌کند و شما را از گذراندن از محدوده بودجه باز می‌دارد.

 

  • عوامل را استخدام کنید: مهم ترین عوامل تولید فیلم را مشخص کنید و ابتدا آن ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شما کسی هستید که کارگردانی میکند – به خصوص اگر اولین بار است – باید به دنبال استخدام یک فیلمبردار با تجربه (که به عنوان مدیر فیلمبرداری یا “DP” نیز شناخته می شود) باشید. داشتن یک مدیر فیلمبرداری که ایده های شما را درک میکند و میتواند دوربین، نور و سایر جنبه های فنی فیلمبرداری شما را به عهده بگیرد نه تنها میتواند به افزایش ارزش تولید (کیفیت فیلم) کمک کند، بلکه در زمان نیز صرفه جویی میکند و شما میتوانید روی سایر وظایفی که دارید تمرکز کنید.

 

  • بازیگران خود را انتخاب کنید: طبق شرایط ، انواع مختلفی دستمزد ها برای بازیگران وجود دارد، اما این هزینه ها می توانند افزایش یابند. بر اساس معیارهای فیلم های کم بودجه SAG-AFTRA، نرخ دستمزد هر روز برای یک بازیگر ۱۲۵ دلار است. این مقدار ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما اگر فیلمبرداری شما هشت روز طول بکشد، این مبلغ حدود ۱۰۰۰ دلار می شود – و شما همچنان به پول کافی در بودجه بازیگران ، برای پرداخت دستمزد بقیه بازیگران نیاز دارید. شما اضافه کار می کنید). اینجاست که جستجوی بازیگر اهمیت پیدا میکند.

 

  • روز های فیلمبرداری را برنامه ریزی کنید: یک برنامه ریزی برای تولید انجام دهید که شامل فهرست نماها، طرح‌بندی صحنه‌ها، ویژگی های مهم شخصیت‌ها، برنامه زمان‌بندی و هر اطلاعات ضروری دیگری که در حین فیلمبرداری به آن ها نیاز دارید باشد، و همچنین یک برنامه جایگزین ( برای شرایط بحران ). همه تولیدات با مشکل مواجه می شوند، اتفاقاتی مثل از دست دادن یک لوکیشن یا آب و هوای نامناسب که بر صحنه های خارجی تأثیر می گذارند. اگر شرایط آب و هوایی در یک صحنه مهم است، برنامه ریزی کنید تا در صورت امکان از عناصر طبیعی به نفع خود استفاده کنید. به جای نمایش مصنوعی شرایط آب و هوایی با تجهیزات گران قیمت مانند ماشین های باران ساز، منتظر بمانید تا صحنه خود را در طول یک طوفان و باران واقعی فیلم برداری کنید. شما باید برای بدترین سناریوها برنامه ریزی کنید و بدانید که چگونه آن ها را به نفع خود استفاده کنید.

 

  • حواستان به پس تولید فیلم هم باشد! تدوینگران می توانند یک فیلم خوب را به یک فیلم معرکه تبدیل کنند. فرقی نمی‌کند که صحنه‌های بی‌نظیری گرفته باشید، بدون تدوینگری که آن ها را درست کنار هم بگذارد، همه‌شان بی‌فایده می شوند. اگر قبلاً تجربه استفاده از نرم‌افزار های ویرایش را ندارید، توصیه می‌شود برای این مرحله مهم بودجه کنار بگذارید تا به یک متخصص پرداخت کنید. طراحی صدا هم بسیار مهم است. صداگذاری بد میتواند به یک فیلم حس آماتور بودن بدهد، اما طراحی صدای خوب میتواند سطح یک اثر را کاملاً بالا ببرد و حس حرفه ای تر بودن در آن ایجاد کند. پس تولید، جایی است که ایده های شما در نهایت گرد هم می آیند تا یک محصول نهایی درست و حسابی ایجاد شود.

 

  • فیلم را به جشنواره های مختلف ارسال کنید: هنگامی که فیلم خود را فیلمبرداری و ویرایش کردید (و آن را برای همکاران مورد اعتماد خود نمایش دادید و بازخوردهای خوبی دریافت کردید)، وقت آن است که آن را به جهان هم نشان دهید. جشنواره‌های فیلم مستقل مانند ساندنس یا جنوب از جنوب غربی ، از جمله جشنواره‌های بزرگ‌ هستند، اما برای سفر به این جشنواره ها به سرمایه نیاز است، مگر اینکه خودتان در آن منطقه زندگی کنید. با این حال، جشنواره‌ها می‌توانند به پروژه شما کمک کنند تا یک توزیع‌کننده برای فیلم پیدا کنید، که در نهایت برای فیلم مستقلی که ساخته‌اید، مخاطب داشته باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

20 + 15 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+